2022-11-02, 09:29
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Gillade formuleringen också att han "kanske inte blir det han spåddes" men "han blir nog en av världens bästa mittfältare". Då kan man ju dels diskutera vad han spåddes bli - en norsk Moses som delade på havet? Men även vart man drar gränsen för en av världens bästa på sin position. Top5? 10? 25? 50?

En väldigt bra spelare men personligen tycker jag Arsenal har andra spelare som både är bättre samt mer lovande. Skulle norrbaggen bli skadad tror jag Vieira ersätter bra och det blir ingen större skillnad, medans det är några andra spelare vars eventuella skada kan sänka hela Arsenals säsong.

Han spåddes väl bli Snö-Rivaldo eller nåt.

Jag tror att hans bästa karriärval är att om han inte stannar i Arsenal, så iaf stanna länge i nästa klubb. Han skulle tjäna på att bli en kultspelare i en klubb. Tror även att han själv känner att han farit runt lite väl mycket redan.
Citera
2022-11-02, 09:43
Medlem
Vanstertrollets avatar
Nog för att Generalen har en tendens att överdriva och håller nödvändigtvis inte med om att det är en av dom bästa värvningarna, men nämn mig en bättre tia i ligan förutom De Bruyne? Det får ni svårt att hitta. Man kan argumentera för Bruno, men han är inte i närheten av samma typ av playmaker som norrmannen imo. Bättre målskytt måhända.
Citera
2022-11-02, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Nog för att Generalen har en tendens att överdriva och håller nödvändigtvis inte med om att det är en av dom bästa värvningarna, men nämn mig en bättre tia i ligan förutom De Bruyne? Det får ni svårt att hitta. Man kan argumentera för Bruno, men han är inte i närheten av samma typ av playmaker som norrmannen imo. Bättre målskytt måhända.
Tycker det blir lite svårt att jämföra spelare för de har olika roller och positioner i ursprunget.

Men jag skulle säga att jag håller både Gundogan och B Silva i City före, sen kanske mer på en liknande nivå Eriksen (skillnaden offensivt för Brentford förra säsongen och även nu i United) samt Bruno i Newcastle - dessa är ju med lite av playmaker på mitten.

Sen skall man inte förta något från Ödegård, han gör det bra absolut.

Till något helt annat, läst lite rykten om att DDG är villig att sänka sin lön från £375k/w för att kunna stanna i MU och att detta är det sättet klubben även hade valt att gå om man förlänger. Intressant att veta VAR i lönenivån man hade tänkt sig erbjuda.
Senast redigerad av Alannon 2022-11-02 kl. 12:08.
Citera
2022-11-02, 12:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Tycker det blir lite svårt att jämföra spelare för de har olika roller och positioner i ursprunget.

Men jag skulle säga att jag håller både Gundogan och B Silva i City före, sen kanske mer på en liknande nivå Eriksen (skillnaden offensivt för Brentford förra säsongen och även nu i United) samt Bruno i Newcastle - dessa är ju med lite av playmaker på mitten.

Sen skall man inte förta något från Ödegård, han gör det bra absolut.

Till något helt annat, läst lite rykten om att DDG är villig att sänka sin lön från £375k/w för att kunna stanna i MU och att detta är det sättet klubben även hade valt att gå om man förlänger. Intressant att veta VAR i lönenivån man hade tänkt sig erbjuda.

Rimliga namn som du räknar upp där Ingen av dom spelar väl som tia dock? Eriksen får ju spela sittande pga att Bruno upptar tian väl? Man kan säga såhär då. Den enda som är uppenbart bättre är De Bruyne. Sen är det ett par fina spelare där bakom varav Ödegaard är en av dessa. Typ så.

Borde väl rimligtvis landa i minst en halvering av lönen typ? 32-åring som konsekvent varit förstemålvakt sen 18-19 års ålder. Nu håller målvakter i regel ganska länge, men likväl är det en viss risk att det går utför.
Citera
2022-11-02, 12:31
Medlem
Citat:
Rimliga namn som du räknar upp där Ingen av dom spelar väl som tia dock? Eriksen får ju spela sittande pga att Bruno upptar tian väl? Man kan säga såhär då. Den enda som är uppenbart bättre är De Bruyne. Sen är det ett par fina spelare där bakom varav Ödegaard är en av dessa. Typ så.

Borde väl rimligtvis landa i minst en halvering av lönen typ? 32-åring som konsekvent varit förstemålvakt sen 18-19 års ålder. Nu håller målvakter i regel ganska länge, men likväl är det en viss risk att det går utför.
Nej men lite det jag tycker är svårigheten att jämföra numer då den gamla tio-rollen inte längre finns och i min tanke av det jag sett av Arsenal så skulle jag inte kalla Ödegård för ren 10a (kallar inte Bruno F det heller). Playmaker eller den som bygger det offensiva spelet utan att vara defensiv kugge känns mer rimligt men det ger ett betydligt mer öppet spektrum för vilka spelare som kan tänkas ingå i den kategorin. Läste lite om Sterling och hans position som wingback är mer offensiv än vad den är när han spelat forward, tycker det sammanfattar rätt hyggligt hela konceptet med formationer numer.

KdB är i en helt egen liga, håller helt med dig där!

Minst halvering av lön, iaf när man jämför med vad betydligt bättre presterande målvakter har. Sen har ju DDG förbättrat sig från svackan (sen hur mycket som beror på honom eller vilka spelare som finns framför sig är en annan diskussion) han hade så lika lastusel är han inte men för den lönen skulle han inneburit en avsevärd skillnad
Citera
2022-11-02, 15:55
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Rätt kaxigt av Almiron att göra 6 mål i oktober efter Grealish uttalande 🤣
Vad har jag missat?

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
En kandidat är Trent men han är egen produkt och du jämförde med köp så därför lämnar vi honom utanför.
Nu stämmer vare sig liga eller tidsperiod men tankarna gick direkt till Paolo Maldini. Är möjligt att det finns egna produkter som presterat än bättre men hans facit är ju helt ok. Han vann 25 troféer med Milan:*Uefa Champions League*fem gånger, sju Serie A-titlar, en*Coppa Italia, fem*Supercoppa Italiana-titlar, fyra*Uefa Super Cups, två*Intercontinental cups*och en*FIFA Club World Cup.*(Wikipedia)
Citera
2022-11-02, 16:27
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Vad har jag missat?

Nu stämmer vare sig liga eller tidsperiod men tankarna gick direkt till Paolo Maldini. Är möjligt att det finns egna produkter som presterat än bättre men hans facit är ju helt ok. Han vann 25 troféer med Milan:*Uefa Champions League*fem gånger, sju Serie A-titlar, en*Coppa Italia, fem*Supercoppa Italiana-titlar, fyra*Uefa Super Cups, två*Intercontinental cups*och en*FIFA Club World Cup.*(Wikipedia)
Ditt inlägg fick mig att tänka på; vem är på världens bästa egna produkt pallen, låt säga 20-25 år bakåt i tiden.
Ja sjuka siffror du redovisade 💪🏻

Det sjuka med Trent är vilka medaljer han har inkasserat för sin ålder därför nämnde jag honom.
Senast redigerad av Drickback 2022-11-02 kl. 16:39.
Citera
2022-11-02, 19:24
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Det är en svår jämförelse för den klassiska #10an känns som den dog ut med typ Özil och det är ju inte så många lag som spelar 4-2-3-1 längre (inte av topplagen iaf). Men om vi pratar mer generellt mittfältare som är 'playmaker' så att säga så har ju City ett dussin, förrut om KDB så Bernardo Silva och även Gündogan kan man väl nämna (även om den senare känns mer som B2B mittfältare). United har ju Bruno och Eriksen - den senare har förvisso petats bakåt i banan men han står ju fortfarande för kreativitet och känns mer 'viktig' för spelet än vad Bruno gör, och Eriksen har ju annars generellt varit en 10a om man tänker på hans år i Spurs osv. Varken Liverpool eller Spurs har väl någon som passar rollen direkt, Chelsea har Mount.

Kollar vi utanför 'big6' så bör väl Maddison nämnas och även Guimares i Newcastle som för mig var mer av en defensiv mittfältare (min uppfattning iaf) när han kom, men han har ju verkligen förändrat hela deras mittfält och bidrar offensivt. Odegaard är dock bra och jag tar inte ifrån honom något, personligen skulle jag säga att han är lite i samma fack som t.ex. Mount - en annan ung offensiv mittfältare som stundtals kan se väldigt bra ut men som kanske inte har den där jämnheten i prestationerna (tänker mål/assist främst) för att nå upp till KDB-nivå. Kanske om några år?
Citera
2022-11-02, 21:44
Medlem
[quote=Alex P. Keaton|82265803]Vad har jag missat?

När City vann ligan i våras fick han en fråga om vad som gjorde att de lyckades vinna typ😊

-Det fanns två hemligheter. Nummer ett: Riyad (Mahrez) - ta bort honom från planen så snart som möjligt. Han spelade som (Miguel) Almiron igår (söndag), sa Grealish

Tycker det är kul att han kommit igång, snygga mål och dessutom ser han jävlig snäll ut 😄

Bra att alla engelska lag går vidare när andra giganter inte gör det, (menar ej Arsenal för att vara tydlig) känns som Liverpool kommer göra en bra säsong i CL, kan dom få in någon rimlig mittfältare i Januari? Försökte ni med Zakaria?

Och hur betygsätter ni Nunez start i Liverpool? Känns som han får onödigt mycket skit, ny liga, nytt lag och land osv. Tycker han gör det bra av det jag sett iaf.

Martinelli verkar vilja förlänga iallafall, sa att han bara behövde en penna 🤣 Viktigt att behålla stommen med Saka Saliba Gabriel osv! Saka verkar även kunna vara med på söndag, ser fram mot helgens matcher i London 😊
Citera
2022-11-02, 21:54
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92

Och hur betygsätter ni Nunez start i Liverpool? Känns som han får onödigt mycket skit, ny liga, nytt lag och land osv. Tycker han gör det bra av det jag sett iaf.
Han är okej så här långt men oslipad tekniskt och taktiskt men det går givetvis att fixa till men tar åtminstone denna säsongen att vässa till. Sen är språket en barriär under matchen vilket knappast underlättar att påkalla honom.
Kortet ligger igår var väldigt onödigt, såna saker behöver fixas fort fort.
Citera
2022-11-03, 13:55
Medlem
Visst brukar Arsenal trivas på Stamford Bridge? Kan inte se annat än arsenal-seger, speciellt nu när Chelsea har sopig form.

Och Tottenham kanske kan fixa en seger mot ett trött Liverpool? Båda lagen har problem men tror hemmaplansfördel avgör.
Citera
2022-11-03, 14:06
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Visst brukar Arsenal trivas på Stamford Bridge? Kan inte se annat än arsenal-seger, speciellt nu när Chelsea har sopig form.

Och Tottenham kanske kan fixa en seger mot ett trött Liverpool? Båda lagen har problem men tror hemmaplansfördel avgör.

Inget av detta kommer ske och de senaste gångerna som Arsenal vunnit mot oss har de varit underdogs och nu är de favoriter till att ta 3 poäng, jag ställer mig tveksam till att ett lag som inte är vana vid att vara favoriter klarar av att vinna mot Londons största klubb Chelsea.

Ska ju annars bli intressant och se Martin Ödegaard Premier Leagues ”bästa värvning” på de senaste 10-15 åren enligt en viss expert.

Själv tror jag att han lämnar Stamford bridge mållös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in