Citat:
Ursprungligen postat av
Blåbäré
Ingen av huvud karaktärerna i detta mord är intressanta? 3 vanliga Svensson brudar helt enkelt. Gäsp.
Då har du inte djupanalyserat särskilt mycket du. Personligen anser jag att det här är ett av de mest fascinerande fallen på väldigt länge. Jag är ganska övertygad om att det här kommer bli ett av de fall man studerar såväl inom juridik, kriminologi och psykologi i utbildningar på universitet osv framöver. Helt enkelt för att det är helt unikt såväl till utförande, GM och BO.
Om du tittar på de inblandades karaktärer och historik så är det tre helt vitt skiljda unga kvinnoliv som kan skönjas och allt mynnar ut i en extremt tragisk händelse där den som tycks ha haft störst chanser att verkligen lyckas i livet är den som blir mördad (sannolikt, kan ju vara dråp/vållande fortfarande). Du har en ganska vilsen GM som uppenbarligen söker efter sin identitet och sedan har du en GM som till det yttre är söt och ser snäll ut, men med ett inre som uppenbarligen är mörkt, manipulativt och extremt känslokallt där jaget går före konsekvenstänk. Lite kortfattat om samtliga inblandade (man kan skriva en bok om det här när rättsprocessen är avklarad, det kan jag lova dig).
Det här är verkligen ett spännande fall, på många sätt och vis. Dessutom är det helt unikt att det involverar flera GM där samtliga, även BO, är kvinnor.