2022-11-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Det finns ett mörker hos alla människor, och man vet inte vad som har hänt. Detta kan ha varit i stundens hetta. Det kan ha varit ett stor slagsmål och Tov* trillade bakåt och slog huvudet i golvet, blödde och dog. Allt får sitt svar inom tid, speciellt FUP.

Däremot går det flera rykten om JJ, det mest allvarliga att hon skulle satt eld på sitt ex's hus som hon erkände för en annan pojkvän. Så skulle inte förvåna mig om hon har narcissistiska/psykopatiska drag och det var något som fick bägaren att rinna över. Det är mer eller mindre historien bakom de flesta mord som inte är förplanerat.
Om uppgifterna om att grannar ska ha hört högljudda smällar som beskrivs som sparkar/hammare mot en väg så pass länge att flera gått upp och knackat på men inte fått svar så är detta troligtvis ingen olyckshändelse.
Citera
Medlem
euromixerss avatar
”Riktad polisinsats
21-åringen hittades under eftermiddagen efter en riktad polisinsats i det aktuella området.

– Vi har systematiskt arbetat oss fram med ett material hur de misstänkta rört sig, och på så sätt har vi med hjälp av analytiker lyckats få fram till en position som blev intressant för oss nu på morgonen, säger Rickard Finndahl som är chef för grova brott i polisområde Jönköping till SVT.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/avliden-person-hittad-i-vetlandatrakten
Citera
Medlem
sybels avatar
Är det någon som hört om det gjorts några fynd i dammen som tömts/fått sänkt vattenstånd?
Citera
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Jag vet att det inte betyder något men jag vill be om förlåtelse för vissa av mina spekulationer på vilka som kan ha varit delaktiga i försvinnandet.

Och Vila i Frid T

Jag förstår din tanke och man hoppas att anhöriga är smart nog att inte va på FB och läsa. Men något jag tycker är det fina med det här forumet är att alla (ja majoriteten iallafall) är 100% på offrets sida och bara så gärna vill veta vad som hänt och att offret ska få upprättelse. Vända varje sten som går för att få reda på sanningen. Och då blir det spekulation åt alla håll. Om man tänker hur mycket tid vi alla lagt tillsammans för att försöka hitta ledtrådar och spår. Allt för att man känner sympati för en okänd människas öde. Det är väl ganska fint? Finns absolut dom som enbart är här av egenintresse men jag vill ändå tro att dom flesta gör det med empati och kärlek som grund. Ett sätt att känna att man hjälper till kanske.

Hellre att en oskyldig hamnar under lupp ett tag än att skyldiga går fria.
Citera
2022-11-02, 23:19
Medlem
Okej, kanske dum fråga… men eftersom de misstänkta omhäktades idag, krävs det då en rättsmedicinsk undersökning samt två veckor till innan de omhäktas på nya rubriceringar? Eller skulle de, rent krasst, kunna omhäktas inom de närmsta dagarna med en ny rubricering utifrån vad rättsmedicinsk undersökning visar?
Citera
2022-11-02, 23:19
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hektolitrars
Funderar på om det hör ihop med P7 och allt som pratats om? Dessutom är hon ju så ung, fortfarande skolelev. Kan det påverka det hela? Men det är mycket märkligt att hon fått träffa anhörig/anhöriga och kort därefter blir omhäktad och kort därefter det så hittas TT efter en riktad sökinsats…

Dom någon har sagt något därför hitta dom henne fatta
Citera
2022-11-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Om hon avlidit i lägenheten, hur lyckades de frakta bort kroppen utan att någon märkte det? Är väl svårt och tungt att flytta på en livlös kropp.

Verkar ju vara lyhört i huset och grannarna var ju redan på uppmärksamma efter tidigare konstiga dunsar.

Otroligt att ingen skulle märkt av den förflyttningen.
Grabben du överanalyserar saken.. Du väntar tills efter 3-4 på natten, 99% av människor sover då, speciellt det är en vardag och ser till att ha bilen nära, kanske till och med utanför entrén. Eftersom To** inte var tjock är det fullt möjligt för JJ (också tränad, normalbyggd) att lyfta henne. Det tar seriöst 30 sekunder att bära en kropp i famnen ned för trappor och kasta in den i baksätet medan en person (MH) hjälps åt med att hålla uppe/stänga alla dörrarna.
Senast redigerad av dvx1234 2022-11-02 kl. 23:29.
Citera
2022-11-02, 23:20
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Kanske inte? De hon stöter på i bilen och pratar med kanske hon kontaktat redan tidigare? De kanske var på väg hem till henne för att hjälpa till på något sätt. Varför skulle hon i den situation hon befinner sig i annars hoppa ut ur bilen bara för att byta några ord med dessa. Finns ingen annan anledning än att de nyss haft kontakt på något sätt? Hon kanske sa typ ”åk hem igen! Hör av mig sedan.” Eller något? Eller så ville hon ha alibi för tiden, fast där hade hon ju redan grannen och Mac d iofs. Nä det är något bakom att hon hoppar ut för att byta några ord med de i bilen. Hon kanske vill dra ut på tiden så att någon kan fixa hemma i lägenheten under tiden eller bära ut T medan grannen är borta? De kanske bara flyttar henne till källaren eller något under tiden. Det är också en teori.
Herregud! Varför inte inse att tjejerna gjort detta ensamma utan hjälp av utomstående? Varför denna konspirationsteori trots polisen gått ut med att ingen mer är misstänkt?
Alltså ”dra ut på tiden”? Hon pratade en minut med de i andra bilen enligt grannen. Släpp det och inse tjejerna gjort detta ensamma
Citera
2022-11-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det skulle även kunna vara vid dammen som tömts.

Jag tror att den ena platsen är vid dammen och den andra är i närheten av där Tove hittades.
Förmodligen jägarnas kameror som fångat upp det.
Citera
2022-11-02, 23:23
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av öpöz000r
Jag får verkligen inte ihop det, vad kan en sådan tjej ha gjort för att "förtjäna" att bli mördad? Hur lyder teorierna?
Ingen med insikt (boende i vetlanda eller vän/anhörig) har lagt fram någon konkret teori. Så det vi har att gå på som framgått i tråden är småtjafs tjejerna mellan. Media har även beskrivit en konflikt, samt JJ har berättat för vänner innan hon blev frihetsberövad att de bråkat den kvällen TT försvann (men löst det).
Men handlar inte de flesta mord om pengar när det inte är i nära relation? Det är min teori. Alternativt att MGM är spritt språngande galen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoskoterled
Om uppgifterna om att grannar ska ha hört högljudda smällar som beskrivs som sparkar/hammare mot en väg så pass länge att flera gått upp och knackat på men inte fått svar så är detta troligtvis ingen olyckshändelse.
Ingenstans står det att jag påstår det var en olyckshändelse. Jag skrev att i tumultet medan de attackerade henne så kan saker ha gått hur som helst som svar till en annan som verkar ha missat historielektionen om hur människor har mördat i alla tider oavsett kön.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hektolitrars
Okej, kanske dum fråga… men eftersom de misstänkta omhäktades idag, krävs det då en rättsmedicinsk undersökning samt två veckor till innan de omhäktas på nya rubriceringar? Eller skulle de, rent krasst, kunna omhäktas inom de närmsta dagarna med en ny rubricering utifrån vad rättsmedicinsk undersökning visar?

Är inte brådis att ändra rubriceringen, dom sitter ju var dom sitter oavsett. Men skulle tro att det omrubriceras om obduktionen visar att hon bragts om livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in