2022-11-02, 23:13
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Informationen som telefonerna har lämnat, om telefonerna nu var med tjejerna, har varit densamma sen första dagen. Masterna samlar information, lagrar den och utredare kan sen ta del av den informationen sen. Det är inget som ska behöva laddas ner eller räknas ut i 15-17 dagar eller hur länge de nu haft tillgång till informationen. Det vore väldigt märkligt och väldigt uselt om de hittade dit idag(!) tack vare telefonerna. En kombination av annat visst, men jag tror verkligen mobilmastinfo har varit känd sen länge för polisen.
Ja jag tänker också så, garanterat i kombination med annat och därefter kallar polisen det för en kartläggning.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
En tanke.

Jag tror att MH idag erkände var TT
Låg och polisen sa säkert att berättar du mer vad du vet så kan vi se angående ditt straff. Det bästa är om du samarbetar med oss. Därav blev hon omhäktad 11 00.

Sen var vi JJ där förhörsledaren sa att MH erkänt vart kroppen ligger och att hon också omhäktad klockan 13
MH skulle nog inte kunnat beskriva platsen så detaljerat att polisen skulle kunna hitta TT så snabbt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack!

Inte avgörande.
Så kombination, men av underordnad betydelse då.

Ja filmad bil på väg till och från dumpning har ju antingen enbart snävat in tidsspannet eller både tidsspannet och ett område.
Citera
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Detta har säkert avhandlats i tråden sedan tidigare, men min fråga lyder.

Va det Missing People som hittade Tove eller Polisen?
Polisen.
Citera
Medlem
Citat:

Polisen efter en riktad sökinsats
Citera
2022-11-02, 23:14
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Polisen. Dom var på den specifika platsen och sökte efter att dom kartlagt de misstänkas rörelser.

Dom hade sökt i området tidigare också men tydligen måste dom ha ganska vag position då det tog flera försök att hitta korrekt plats.
Citera
2022-11-02, 23:15
Medlem
öpöz000rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Min bild av Tove är att hon var lugn, omtänksam, sportig och framgångsrik i sina studier.

Tove gick den prestigefyllda läkarlinjen, men var ändå jordnära - girl next door-aura.

Hon var intresserad av friskvård, spelade fotboll och brann för skolbarnen där hon jobbade extra.

Hon var i en trygg relation och skulle precis flytta ihop med sin pojkvän.

Hon gillade att koppla av i naturen - plocka svamp och bär, eller bara för en löptur/vandringsur.

En mycket sympatisk människa som näsan känns för bra för den här världen.

Där har du Tove i ett nötskal.

Jag får verkligen inte ihop det, vad kan en sådan tjej ha gjort för att "förtjäna" att bli mördad? Hur lyder teorierna?
Citera
Medlem
Skönt för familjen att få ett avslut men fan att det ska behöva hända...

Men med tanke på att de har hållit tyst så här länge så känns det ju knappt som de har någon ånger. De har trott att de ska klara sig och därefter leva livet som om inget har hänt.

Cred till polisen att de verkar lösa det här någorlunda snabbt ändå och att det kommer till en fällande dom.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Kan inte släppa det här med att åklagaren tidigare sagt att de hoppades hitta henne vid liv, för typ en dag sedan. Och att man också idag på presskonfan sade att i nuläget är det bara människorov de misstänks för.

Förstår att man är förtegen men kan det vara så att de faktiskt bara dumpat henne nånstans drogad och medvetslös?

I så fall skulle brottsrubriceringen kompletterats med ”vållande till annans död”. Vi får nog se en ny brottsrubricering, senast vid nästa omhäktning.
Citera
2022-11-02, 23:16
Medlem
Citat:

Polisen hittade Tove ,enligt pressträffen kl 21 ikväll
Citera
2022-11-02, 23:17
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men för bövelen sluta blanda in folk som inte har med detta att göra.
Den röda bilen på donken är helt avförd, föraren kontaktade själv polisen med alla uppgifter.
Sonen till en polis och inte brorsan!
Hade JJs pappa gömt något hade det inte hittats, garanterat
Nä du de 2 brudarna har fixat detta utan hjälp.

Antingen har kroppen forslats från lägenhet med "den lilla röda bilen" eller en "vit liten bmw".
Oavsett vilket så har dom "2 brudarna INTE fixat detta utan hjälp". Inte en chans.

JJ döms för mord, och allt därtill 15 års fängelse
MH döms för mord och medhjälp med förmildrande omständigheter 12 års fängelse
Nils ELLER JJs pappa för brott mot griftefriden, medhjälp och skyddande 5 års fängelse
Citera
2022-11-02, 23:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Informationen som telefonerna har lämnat, om telefonerna nu var med tjejerna, har varit densamma sen första dagen. Masterna samlar information, lagrar den och utredare kan sen ta del av den informationen sen. Det är inget som ska behöva laddas ner eller räknas ut i 15-17 dagar eller hur länge de nu haft tillgång till informationen. Det vore väldigt märkligt och väldigt uselt om de hittade dit idag(!) tack vare telefonerna. En kombination av annat visst, men jag tror verkligen mobilmastinfo har varit känd sen länge för polisen.

Analysen av den information man har kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in