2022-11-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Nä det lär det inte finnas, men mitt i skogen, så de skulle kunna ha fastnat på en åtelkamera eller liknande.

Samma tanke. Det vore underbart.. jägarna fixar bevisen ovetandes.😄
Citera
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritss99
Läs sammanfattningen, första inlägget. MGM är Joh*nn* J*nsson och M*j* Hultm*n.

*=a
https://samnytt.se/har-ar-kvinnorna-som-misstanks-for-21-ariga-toves-forsvinnande/
Citera
Medlem
Hur dum är man när man har mobiler med sig vid flyttning av en kropp? De är ändå jävligt korkade, en svår intelektuell nedsättning
Citera
2022-11-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Oj! Du är lite naiv du. Tror du verkligen att de kommer att kunna klara sig ur detta genom att vara tyst.
Polisen kommer att kunna gå igenom lägenheten bilen kläder och kameror i samhället. Det kommer finnas vittnen och för att inte tala om allt DNA från TT som kommer finnas på kläder och i bilen om de flyttat henne med den.

Tekniken är bra idag.
Jag tror varken att de kommer att vara tysta eller gå fria, har hela tiden varit övertygad om att JJ är den huvudsakliga gärningsmannen och att MH är delaktig på något vis. Det jag opponerade mig emot var det felaktiga påståendet att MGM nu
måste redogöra för en hel massa besvärande omständigheter. De har ingen skyldighet att varken svara på frågor eller tala sanning om de väljer att svara. Bevisbördan ligger helt på åklagaren, något jag tror och hoppas att åklagaren kommer att ro iland.
Citera
2022-11-02, 22:40
Moderator
OYs avatar
Sammanfattning med historisk information kring fallet, namn på mgm, Facebookprofiler och mycket annat finns i ts.

/Mod

Citera
2022-11-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Menar du på allvar att det sitter en övervakningskamera i ett dike mitt ute i skogen...?

Kan ha varit åtelkamera som fångat tjejerna på väg ut till platsen där man hittade Tove.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myheartastereo
Människor med asperger känner vanligtvis mer empati än vanliga, de kan bara inte uttrycka den och då autister har känslorna på insidan så upplevs de som kalla. Att gå ut och festa, hamna i bråk med en kompis och sen (impulsivt?) begå ett mord är verkligen inte typiskt autistiskt beteende, snarare är det borderline/ antisocial/ adhd eller en kombination. Människor med asperger tycker inte om festliga tillställningar med många människor och är konflikträdda. Observera att jag utgår från en stereotyp, det finns varianter av autism.

Tror gärningskvinnorna är ganska normala. Är dock ej insatt i fallet.

JJ är antisocial, MH oklart..
Citera
Medlem
För mig är det ganska uppenbart att någon pekat ut var kroppen ligger. Om det sen är en av de två misstänkta som tröttnat på att vara häktad för att hennes polare mördat eller om det är någon som medverkat eller fått info återstår ju att se.
Men insatsen verkar vara väldigt pricksäker just i dag.
Citera
2022-11-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Hur dum är man när man har mobiler med sig vid flyttning av en kropp? De är ändå jävligt korkade, en svår intelektuell nedsättning

Chock? Eller det faktum att man faktiskt inte har en aning. Det är ju inget man gör varje helg precis.
Citera
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myheartastereo
Människor med asperger känner vanligtvis mer empati än vanliga, de kan bara inte uttrycka den och då autister har känslorna på insidan så upplevs de som kalla. Att gå ut och festa, hamna i bråk med en kompis och sen (impulsivt?) begå ett mord är verkligen inte typiskt autistiskt beteende, snarare är det borderline/ antisocial/ adhd eller en kombination. Människor med Aspegren tycker inte om festliga tillställningar med många människor och är konflikträdda. Observera att jag utgår från en stereotyp, det finns varianter av autism.

Tror gärningskvinnorna är ganska normala. Är dock ej insatt i fallet.

Jag tror inte att det är normalt att döda en kvinna i 21 års åldern oavsett vad du har för diagnos
Citera
Medlem
Bara jag som inte förstår hur de kan ha hållit tyst så länge? Trodde de verkligen att de skulle komma undan? Började de acceptera att de bragt någon om livet, totalt isolerade från omvärlden och tänkt att det förmodligen inte är hela världen? Det verkar som de bara dumpat kroppen ganska nära en väg - rör sig inte människor där? Jakt? Hästar? Intrycket jag fått är att de inte ens grävde ner liket. De verkar vara ganska vanliga och tråkiga tjejer så jag förstår inte hur de inte lättat på hjärtat tidigare eller om de öht ens gjort det?
Citera
2022-11-02, 22:43
Medlem
IamSosas avatar
Tänk vad sjukt ändå att tack vare slumpen eller vad man ska säga så lyckas JJ springa in i sin granne under mordnatten, som dessutom skjutsar henne till McDonalds, väl där stöter hon på ytterligare en bekant som hon namnger för sin granne. Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in