2022-11-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Menar du på allvar att det sitter en övervakningskamera i ett dike mitt ute i skogen...?

Det kan ju ha suttit en åtelkamera i skogen där Tove hittades, det var ju ändå älgjakt under den tiden så att det sitter åtelkamera utplacerade på träd är ju inte alls ovanligt.
Citera
2022-11-02, 22:37
Medlem
Så det är ingen som har info om den bil som polisen tror är inblandad i det hela? Fick man se bild på den från övervakningskamera? tycker de borde vara lätt för polisen att lista ut vems bil de är... men de kanske vill sätta press på eventuella medhjälpare så dom ska råka avslöja sig själva.. typ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Jag ber om ursäkt om denna fråga ställt tidigare, försöker läsa i kapp tråden hela tiden. Men hur mycket DNA kan man tänka finns kvar efter 17 dagar utomhus…? Kan man hitta tjejernas DNA på henne… eller i och för sig de hade ju träffats, så då kan de ju förklara sitt DNA pga det….

Tänker du att DNAt ska ha blåst bort eller något? DNA är mikroskopiskt, eller tom mindre än så. Det finns överallt och är kvar läääänge. Definitivt hos en person som legat stilla och vad jag antar gömd.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Njaa, Nils kan vi nog utesluta skulle jag tro!
Tror det är JJ o MH endast

Det Kan vara så.
MH kommer berätta i detalj precis vad som hänt när hon väl öppnar locket.

Det kan mycket väl vara enbart JJ och MH, men eftersom Nils hade bilen under kvällen och mötte JJ utanför donken så... och hur kom Nils annars hem den här kvällen? Han lämnade bilen till Joh@nna utan att fråga varför och gick flera kilometer hem?
Det låter osannolikt.
Men det kan också vara pappa som varit behjälplig. Oavsett vilket så står jag fast vid att jag tror att utfallet blir ungefär:

JJ döms för mord, och allt därtill 15 års fängelse
MH döms för mord och medhjälp med förmildrande omständigheter 12 års fängelse
Nils ELLER JJs pappa för brott mot griftefriden, medhjälp och skyddande 5 års fängelse

Jag tror helt enkelt inte att tjejerna gjort sig av med kroppen helt på egen hand.
Men jag kan absolut ha fel.
Citera
2022-11-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Varför måste du ha in Nils i ekvationen?

Om tjejerna på egen hand har bragt Tove om livet så klarar de nog av att gömma kroppen också, tror du inte?

Dessutom sa ju polisen att ingen mer är misstänkt i nuläget.

Skulle en tredje GM vara delaktig så skulle det nog framgå av kartläggningen - mobilsamtal, sms, pejling av rörelsemönster, mm, mm.

Polisen har ju mycket info vid det här laget, och en tredje GM verkar inte passa in i det pussel de nu lägger.

Nä, tjejerna har gjort det här själva.

Kan man tro att polisen kanske bara säger så, för att inte göra en ev tredje person medveten om att man misstänker en till?
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Enl. Aftonbladet har fyndplatsens kartläggning inte uppkommit av observationerna från övervakningskamerorna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1Pe9o/polisen-om-fyndplatsen-i-vetlanda-ingen-slump
Citera
Medlem
punkt498s avatar
Fruktansvärd historia men påverkar många. Tror inte dom gjort något med hjälp av jj pappa varför skulle man låta kroppen ligga så nära sin mark// när han nu skulle veta vad man gör med en kropp. i tidigare in lägg
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Ska komma ihåg att alla som döms för mord behöver ju ej få livstid de kan få tidsbestämt . Som sagt jag gissar på 10 till 14 år . Nu vet jag ju faktiskt inte men har fått uppfattningen att detta hände i stundens hetta .Och därför bör dem ej dömas för överlagt mord. Har ju inge som helst konkreta belägg för detta men får den känslan då de varit ute å festat någon form av gräl uppstår . En av dem mister livet . Men sen när fup kommer ut så kanske man får en helt annan uppfattning sen tar ju domstolar hänsyn till om offret har haft mycket dödsångest osv. Som sagt skulle vilja sett automatiskt livstidsstraff för alla som döms för mord. Men dagens sverige när det gäller mord och påföljd är lite som ett lotto.
Skulle ju vara om det bedöms som tex dråp. Men nej, finns inga formella hinder längre att döma dom för livstid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Är detta JJ
Jobba hon på gymmet ?

https://gymvetlanda.se/om-oss/vara-instruktorer/

Nej!
Citera
2022-11-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet85
Så det är ingen som har info om den bil som polisen tror är inblandad i det hela? Fick man se bild på den från övervakningskamera? tycker de borde vara lätt för polisen att lista ut vems bil de är... men de kanske vill sätta press på eventuella medhjälpare så dom ska råka avslöja sig själva.. typ.

JJ bil blev ju beslagtagen samma dag hon blev anhållen, så förmodligen den bilen
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
På SVT sa de ”öster om Vetlanda”.

På Aftonbladet står det: ”I dag, den 2 november, 17 dagar efter Toves försvinnande hittades en kropp i skogen sydöst om Vetlanda.”

RED: Ändrat till ”öster” på AF nu.

Det är mysko kan markägarna till Koltorpet ha mark frikopplad öster om Vetlanda. De kan ju ha andra skiften
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Har sökt men inte hittat så mkt, har det varit uppe i tråden gällande vad/hur mkt JJ och MH ska ha tagit för droger? (Iom att de ska ha rört sig i "knarkarkretsar")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in