2022-11-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Kroppen kan ha flyttats de vet vi inte...

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hon kommer att lära känna Jonna Henningsson. Dom har säkert en del gemensamt att diskutera.

Bipolär !? Snarare en stor störning . Bara för man har mani gör man inget sådant . Psykos ja visst , men hundra procent en störning , lider förmodligen av att ha en fruktansvärd svartsjuka, kontroll , makt .
Det kan vi väl att vara ense om att en fullt frisk människa inte gör sådana här handlingar vad nu historian visar .
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Kroppen har alltså förflyttats? Enligt AB. Sjukt. Vem skulle flytta en kropp för att skydda vem.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Intressant med lite motivspekulationer. Om det stått något om det i tråden har jag missat, men vet vi hur nära Toves pojkvän kände JJ? Något sånt här skulle absolut kunna utföra en förklaring.
Har inte sett något om det, men han ringde JJ på söndagen och frågade om hon visste var Tove var.
Citera
2022-11-02, 19:51
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har kroppen blivit flyttad?

"Polisen hade redan sökt i Vetlandaområdet där kroppen hittades"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QVbWJ/polisen-sokte-i-omradet-dar-kropp-hittades-i-vetlanda

Det är min tes också. Fler inblandade.
Citera
Medlem
TT hittad i ett vattendrag
Citera
Medlem
Håller med! Likaså har de pratat med anhöriga, bara det är ett tecken för polisen lämnar inte ut information om de inte är någorlunda säkra.

Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Det här får mig att tänka på när Lisa Holm mördades. Då kallade polisen till presskonferens samma kväll. Att det är någon annan än Tove ser jag som uteslutet och det i kombination med hur mycket det har skrivits om T's försvinnande dessa veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Att JJ under tiden som TT studerat varit väldigt intresserad av TT:s pojkvän, och ogillar att TT kommer tillbaka.

Svartsjukedrama. Kanske TT blev ihjälslagen redan innan de andra två gick in till lägenheten? Dunsarna i lägenheten behöver inte handla om hantering av en död TT.

Vad alla försöker bortförklara dunsarna.
Men svartsjuka/avund låter som ett möjligt motiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har kroppen blivit flyttad?

"Polisen hade redan sökt i Vetlandaområdet där kroppen hittades"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QVbWJ/polisen-sokte-i-omradet-dar-kropp-hittades-i-vetlanda

Osannolikt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Kroppen har alltså förflyttats? Enligt AB. Sjukt.

Läste samma. Herrejävlar vilken twist. Tredje MGM som springer lös?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhusan
Håller med! Tänkte att han släppte 1 gång per vecka men det kan ju såklart inte stämma, det är ju pågående.
Det kanske faktiskt är munkavle på det? Men å andra sidan så kan han inte släpp ifall han inte vet vem, ifall infon inte är bekräftad osv. Men sjukt verkligen. Får vänta 1h till så kanKe det händer ngt. Ovanligt med tjejer? Kanske drf det blir så intressant. Så jävla skumt

Hoppas det inte påverkar avsnittet.

Väldigt ovanligt! Jag tror att det är JJ som har dödat henne och den andra tjejen blev indragen i detta, medskyldig genom att hålla käften och skydda JJ såklart. Om JJ är så sjuk i huvudet som det framgår i tråden är det möjligt att hon gör och säger vad som helst till hennes kompis, för att rädda sig själv.

Genom olika psykologiska taktiker kan man enkelt manipulera andra till att utföra diverse grejer, speciellt om man är psykopat. Men hon är lika skyldig för det.
Citera
2022-11-02, 19:52
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Vad är det som säger att det verkligen kommer ta flera månader innan åtal kan väckas? Visst kvarstår en hel del arbete, det förstår jag, men i många fall man läser om så väcks ju åtal ibland redan efter 1-2 månader?

Beror nog på vad det är för fall.
Tror inte det kommer väckas åtal fören under våren 2023. Tidigast om 4 månader.
Citera
2022-11-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Jag fick för mig att jag läst mycket tidigare i tråden att JJ`s pappa hyr huset av gårdens ägare? Var kan man se ägaruppgifter till fastigheter?
Lantmäteriet, du behöver fastighetsbeteckningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in