2022-11-02, 19:48
Medlem
Bara för att polisen och deras hundar inte hittat kroppen tidigare, trots att dom varit i samma område. Betyder inte det att någon flyttat henne. Det är ett bevis på att hundar och människor inte år felfria.

Precis som att en polishund inte markerar på lik som legat i 30 min. Dom är inte 100%.
Citera
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
kroppen ligger alltså inärheten av pappans gård, då måste han va inblandad. Och konstigt att det tog sån tid, visst hade MP sökt mycket runt pappans gård. Kan de ha flyttat kroppen
Jag fick för mig att jag läst mycket tidigare i tråden att JJ`s pappa hyr huset av gårdens ägare? Var kan man se ägaruppgifter till fastigheter?
Citera
Medlem
Gissningsvis kommer polisen vara rätt tysta idag vid 21. Enda infon är att det är Tove och var hon hittades typ.

Någon Vetlandabo som har mer info om deras bråk?
Citera
2022-11-02, 19:49
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Att JJ under tiden som TT studerat varit väldigt intresserad av TT:s pojkvän, och ogillar att TT kommer tillbaka.

Svartsjukedrama. Kanske TT blev ihjälslagen redan innan de andra två gick in till lägenheten? Dunsarna i lägenheten behöver inte handla om hantering av en död TT.

Intressant med lite motivspekulationer. Om det stått något om det i tråden har jag missat, men vet vi hur nära Toves pojkvän kände JJ? Något sånt här skulle absolut kunna utföra en förklaring.
Citera
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ok, fair enough. Men hur många fall känner du till där polisen kallar till presskonferens samma dag man hittar en avliden person om det gäller en annan person än den man har eftersökt?

Låt oss säga att det är någon helt annan, det finns inte en chans i världen att polisen i så fall både skulle klarlägga identitet på den personen, dödsorsak, och dessutom hinna kalla till presskonferens samma dag. Att man gör det i det här fallet tyder på att man är övertygade om att man har funnit T.

Det här får mig att tänka på när Lisa Holm mördades. Då kallade polisen till presskonferens samma kväll. Att det är någon annan än Tove ser jag som uteslutet och det i kombination med hur mycket det har skrivits om T's försvinnande dessa veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag undrar varför de omhäktades för människorov och inte för mord? De har ju nu en död kropp och de två är misstänkta för att ha fört bort henne. Tror man inte att de ligger bakom hennes död?

Snarare att Polisen inte hade hittat kroppen innan omhäktningen och att man inte har tillräckligt bevis för att häkta för mord så istället blir det fortsatt människorov.
Bara för att man häktar för människorov så betyder det inte att man utreder det som mord/dråp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jo, men då skulle det nog hörts upprörda röster och skrik. Osannolikt att människor slåss i total tysthet.

Musik kan överösa mycket…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonglor
Jag vill se/lyssna till (helst se!) Polisens presskonferens klockan 21:00 idag. Vet du var jag tar del av den?

P4 Jönköping är ett ställe
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Har kroppen blivit flyttad?

"Polisen hade redan sökt i Vetlandaområdet där kroppen hittades"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QVbWJ/polisen-sokte-i-omradet-dar-kropp-hittades-i-vetlanda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag undrar varför de omhäktades för människorov och inte för mord? De har ju nu en död kropp och de två är misstänkta för att ha fört bort henne. Tror man inte att de ligger bakom hennes död?

Först måste identifiering utföras samt obduktion av kroppen, fastställa dödsorsak innan mord kommer på tal.
Citera
Medlem
IamSosas avatar
Jag undrar så oerhört mycket om vad bråket kan ha handlat om. Det hade ju delat vännernas gruppering och sammanhållning. De är ändå hyfsat ”gamla”, alltså det är ju inte 15-åringar det handlar om. Dessutom verkar det som att de studerat på olika håll efter studenten (med undantag av MH), så vad kan ha varit ett så djupt sår och infekterat bråk att liksom ilskan ligger kvar efter så lång tid?
Citera
2022-11-02, 19:50
Medlem
trancass avatar
Det är ytterligare personer inblandade helt klart. Kroppen dyker helt plötsligt upp trots att de misstänkta sitter häktade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in