2022-11-02, 18:15
Medlem
barkeepers avatar
A traktor och EPA är helt kanon. Färdmedel för de som bor avsides, och väldigt bra träning för framtida bilförare.

Att jämföra med att väldigt många inte ens tar körkort. En del på Polishögskolan tar sitt körkort annars för att bli poliser, och har aldrig ägt en egen bil. Gissa om DET blir olyckor…
Citera
2022-11-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Förhoppningsvis tar han sitt intresse för lastbilen ett steg längre och lär sig meka med den, pluggar transport och tar ett riktigt lastbilskort mm.
Han har fått en unik chans att utveckla sin hobby till ett riktigt jobb som lastbilschaufför och får inte sumpa den genom att bara se den som en "show off" att skryta om. Om den bara ses som en "show off" är det bättre att han tas ifrån körkortet och han får en elcykel istället.

Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Om man heter 'Eddie' så kan man nog köra 10-ton + traktorer.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det pappa som betalar dieseln? Bortskämda snorunge. Gör om lagen och förbjud alla satans A-traktorer.

Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Visst låter just namnet Eddie Malmberg som någon form av "arketyp" för en ung kille i Sverige som kör A-traktor...?

Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Det gör det verkligen

"Malmbergs" på fronten och pengarna bakom gav dig ingen idee om hur det faktiskt ligger till?

Han kan nog mer än dig, redan nu.
Citera
2022-11-02, 19:04
Medlem
1. Att vara på väg till jobbet eller ha som arbete att köra och hålla tider och hamna bakom en EPA/A traktor kan vara så irriterande.
Jag hamnade bakom en som höll 30-40 på en 70 väg, smal kurvig väg där det inte går att köra om pga dold sikt, men det finns 2-3 avfartsvägar samt 3-4 busshållplatser. Svänger man av och släpper fram bakomvarande? Nix, nej, no, nein! Man har någon sorts power trip över att ligga först och blockera? Det var ca 4 km av snigelfart.

2.De som trots taskig sikt bryter sig ur lång karavan bakom och kör om och tvingar sig in så bilar måste bromsa för att släppa in igen vid möte, ser detta varje dag. Utsätter mötande för fara.

3.Låg bakom en som utövade power trip och körde höger vänster höger som att värma däcken
Citera
2022-11-02, 19:16
Medlem
JymdKjams avatar
Vad kostar den i drift? Den drar väl minst 4-5 liter diesel per mil? Försäkring? Service....? Delar? Ett lastbilsdäck kan kosta över 5000 kr/st..

Gissar att pappan har ett åkeri och kan ”blanda in” omkostnaderna i verlsamheten.
Citera
2022-11-02, 19:18
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Vad tycker ni om A-traktorer egentligen?

Jag undrar hur skadestatistiken var tidigare, när en A-traktor (eller epa som jag inte kan skillnaden på) var Duett, PV och likvärdig gammal bil. Numera har ju moderna A-traktorer samma motorer och väghållning som en prestandabil. Vilket jag tror gör att ungdomarna frestas att köra fort. En polis jag pratade med sade polisen har problem att finna hur A-traktorförarna manipulerar traktorn att gå fortare, det är tydligen med magneter som de har på instrumentpanelen som de kan lura polisen med.

Personligen har jag nästan backat över (och kunnat döda) en norsk tank. Jag körde väl i 5 kmh. Skulle backa över en trottoar in till en lastkaj i ett garage. Tanten var både arg och chockad. Jag tycker inte 15-åringar ska köra sådana stora fordon, för de kan backa över någon. Pensionär eller barn som blir överbackad, jag väntar på den olyckan ska ske.

Jag slutade köra lastbil innan jag körde ihjäl någon, var min tanke. Inte ångrat mig en sekund. Jag tro alltså inte en 15-åring har omdöme eller kognitiva färdigheter för att köra ett tungt fordon på våra vägar säkert.
Citera
2022-11-02, 19:25
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Det är bara whitetrash som gillar iden med epatraktorer. Tycker du om att sitta fast bakom en jävla epatraktor som inte släpper förbi trafik?
Sitter fast 2.5 timmar varje dag mellan Märsta och stan på motorvägen på eftermiddagen. Hade varit glad för en och annan A- traktor kan jag säga.
Citera
2022-11-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vad kostar den i drift? Den drar väl minst 4-5 liter diesel per mil? Försäkring? Service....? Delar? Ett lastbilsdäck kan kosta över 5000 kr/st..

Gissar att pappan har ett åkeri och kan ”blanda in” omkostnaderna i verlsamheten.

Pappan har ett åkeri och traktorn är registrerad där, inte på någon privatperson.
Citera
2022-11-02, 19:48
Medlem
Flashbackatmes avatar
Bortskämd ungjävel.
Citera
2022-11-02, 19:48
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsynligTejp
Pappan har ett åkeri och traktorn är registrerad där, inte på någon privatperson.

Precis.
Citera
2022-11-02, 19:51
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Tycker det är kul att svenska ungdomar i Swedistan har ett motorintresse i dagens trams-Sverige.

Enligt pk-fjollorna och vänsterfikusarna ska ju svenska ungdomar uppfostras till att bära kvinnokläder oavsett kön, sminka sig, ha källsortering som hobby och avguda kissblattar.

Det är bara fattiglappar/vänsterfikusar och miljöfjollor som stör sig på dagens svenska motorintresserade ungdom.

Samma människor som lipar över a-traktorer, brukar stå och applådera åt kissblattarna som kommer på en stulen cross från 1997, eldar bilar och bränner däck i en Audi RS6 med "bruuschurna" då är det "häftigt" och "rebelliskt" istället. Wahibi, Abdullah och Mahmoudi hyllas!

Men Adam, Linus och Johanna, som kör A-traktor och tävlar i Motocross på fritiden ska skämmas, och bekämpas!

Det är bara rasister som du som gör skillnad på svart & vitt slödder. Båda borde ju bekämpas på alla sätt.
Citera
2022-11-02, 20:03
Medlem
Känns ganska harmlöst detta.
Där jag bor så åker "ungdomarna" runt med stulna crossar etc på gångbanorna aldrig några artiklar om det?
Citera
2022-11-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Samma människor som lipar över a-traktorer, brukar stå och applådera åt kissblattarna som kommer på en stulen cross från 1997, eldar bilar och bränner däck i en Audi RS6 med "bruuschurna" då är det "häftigt" och "rebelliskt" istället. Wahibi, Abdullah och Mahmoudi hyllas

Nej, de är fullt upptagna med att få det här samhället att fungera samtidigt som du ligger på ett garagegolv i din WT-tillvaro utan att bidra till någonting förutom miltalet på olika fordon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in