Citat:
Ursprungligen postat av
WoodyLongschlong
Vad tycker ni om A-traktorer egentligen?
Jag undrar hur skadestatistiken var tidigare, när en A-traktor (eller epa som jag inte kan skillnaden på) var Duett, PV och likvärdig gammal bil. Numera har ju moderna A-traktorer samma motorer och väghållning som en prestandabil. Vilket jag tror gör att ungdomarna frestas att köra fort. En polis jag pratade med sade polisen har problem att finna hur A-traktorförarna manipulerar traktorn att gå fortare, det är tydligen med magneter som de har på instrumentpanelen som de kan lura polisen med.
Personligen har jag nästan backat över (och kunnat döda) en norsk tank. Jag körde väl i 5 kmh. Skulle backa över en trottoar in till en lastkaj i ett garage. Tanten var både arg och chockad. Jag tycker inte 15-åringar ska köra sådana stora fordon, för de kan backa över någon. Pensionär eller barn som blir överbackad, jag väntar på den olyckan ska ske.
Jag slutade köra lastbil innan jag körde ihjäl någon, var min tanke. Inte ångrat mig en sekund. Jag tro alltså inte en 15-åring har omdöme eller kognitiva färdigheter för att köra ett tungt fordon på våra vägar säkert.