2022-11-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Det mesta kommer fram i FUP:en och jag tror att de ligger mer risigt till om de dödar utan anledning. Självklart kommer de vara tvungna att redogöra för vad som hände hela kvällen och sedan alla vittnen , familj vänner anhöriga grannar som kommer höras.
Det är nu några månaders jobb med att kartlägga allt som hände den kvällen och alla vittnesmål.
Ska bli intressant att läsa och sedan vad de blir för straff.

Någon som vet vad hästtjejen fick för straff för några år sedan.
Kommer inte ihåg vad hon heter nu.
De är inte tvungna att redogöra för något alls. Det är åklagaren som måste bevisa att MGM är skyldiga. De har ingen skyldighet att hjälpa till med detta och inger ansvar för att bevisa sin oskuld.
Senast redigerad av Jkpg73 2022-11-02 kl. 19:10.
Citera
2022-11-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
En del av mig vill tro de är en olyckshändelse av något slag. De bråkar och knuffas, TT råkar ramla och slå i huvudet så hon tyvärr dör.

JJ får panik/ stresssd, vill dumpa TT någonstans..

Möjligtvis hon ringt sin pappa i panik

Skulle snarare säga ett vredesmord, med våld mot huvudet, sparkar, pga hat, svartsjuka och rädsla.........
Citera
2022-11-02, 19:06
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
En del av mig vill tro de är en olyckshändelse av något slag. De bråkar och knuffas, TT råkar ramla och slå i huvudet så hon tyvärr dör.
I ett sådant läge är jag säker på att advokaterna hade kunnat få kvinnorna att erkänna ganska direkt.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Det kommer att bli väldigt intressant se hur Tova gick ur tiden.

Vilka skador hon har.

Är det ett vansinnes dåd?
Eller i hastigt mod eller förberret och redan uttänkt.

Men de svinen som gjorde det har inte tänkt hela vägen fram.
Dålig framförhållning och deras tillkortakommande.

Typ IQ fiskmås.

Jag hoppas att hon inte fick känna hur hon gick bort.

Jag hoppas också att hon inte blev torterad före döden.

Vilka jevla satans svin som gjorde detta!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag känner mer att föräldrarna inte ska behöva ta skulden för vad tjejerna gjort.. men jag tycker inte synd om dom då deras tjejer lever och kommer ut från fängelset förr eller senare.. deras barn kommer de få träffa igen.. medans Toves föräldrar aldrig mer får chansen till att krama henne igen eller säga till henne att de älskar henne..

Självklart är det så att det är lättare (med all rätt) att känna sympati med föräldrarna som förlorat ett barn. Det behöver dock inte utesluta att man kan känna med de skyldigas föräldrar. Om det nu är så att de är sunda, normala människor så får de straff nog av att leva med skulden över det fruktansvärda som deras barn gjort.
Citera
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskin1234
Precis som Jonna som styckmördade sitt ex flickvän, hästtjej…

Haha,

det ligger kanske nagot i det du forsoker saga. Nar jag var yngre fanns det extremt manga elaka tjejer i stallet, jamfort med "utanfor stallvarlden". MEN absolut inte alla.. Jag ar hasttjej och skulle aldrig ens fundera over att gora nagon illa. Sa alla hasttjejer ar definitivt inte psykopater
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Det är mkt ovanligt så låt inte detta spåra ur nu.

Ja, och detta är ju också ett väldigt ovanligt fall. Hellre fria än fälla föräldrarna om det inte finns något väldigt uppenbart utöver barnets problematik i sig som indikerar att det är deras fel att JJ blev som hon blev.
Citera
2022-11-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunks
Haha,

det ligger kanske nagot i det du forsoker saga. Nar jag var yngre fanns det extremt manga elaka tjejer i stallet, jamfort med "utanfor stallvarlden". MEN absolut inte alla.. Jag ar hasttjej och skulle aldrig ens fundera over att gora nagon illa. Sa alla hasttjejer ar definitivt inte psykopater

Å andra sidan är det PRECIS vad en psykopat skulle säga...
Citera
2022-11-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Exakt vi hade rätt och det är rätt område om det är Tove en kvinna är det iallafall och någon annan är väl inte eftersökt just nu.
Kroppen dumpades väl på åkern samtidigt som T mobil åkte fram o tillbaka från McDonalds den morgonen
Citera
2022-11-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Skrivit det fem gånger men skriver det igen. FLAGE, flagesjön

Du har ju lämnat värdefull och viktig information under hela trådens gång, så är övertygad om att du har rätt även här - att det är på den platsen som kroppen har hittats.
Citera
2022-11-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tack!
Då kan vi räkna med minst 15 år även i detta fall.
Nja inte säkert, hästtjejen var planerat mord och ett väldigt grovt sådant med.
Detta här kan vara dråp.
Citera
2022-11-02, 19:09
Medlem
Citat:

JJ får panik/ stresssd, vill dumpa TT någonstans..

Möjligtvis hon ringt sin pappa i panik

Varför ringde hon inte ambulans och polis direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in