2022-11-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Brukar du läsa andra FUP:ar?
I och med att de är två stycken så lär nog en av dem prata. Väldigt sällan folk inte pratar. Mest gängkriminella som säger ingen kommentar på alla frågor då de fruktar för sitt liv om de skvallrar.
I det här fallet tror jag inte de håller tyst.
De kommer bli förhörda massor.

Nej, det brukar jag inte. Men i just det här fallet så talar vi trots allt om två MGM som lyckats hålla tyst i ett par veckor i häktet. Spontant undrar man ju om det inte blir så att det är M som kvittrar och J som håller tyst. Det är den bilden man får av det hela. Men jag kan ju ha fel.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
"Henningsson dömdes i tingsrätten till 16 års fängelse för mord och brott mot griftefriden varav hovrätten skärpte straffet till livstid fängelse."

Tack!
Då kan vi räkna med minst 15 år även i detta fall.
Citera
Medlem
Kvinna hittat mördad i Vetlanda. Om det är Tove vet vi inte ännu. Men hon hittades där vi trodde utanför Biltema i Vetlanda. Dom två kvinnorna är också omhäktade.
Citera
Medlem
En del av mig vill tro de är en olyckshändelse av något slag. De bråkar och knuffas, TT råkar ramla och slå i huvudet så hon tyvärr dör.

JJ får panik/ stresssd, vill dumpa TT någonstans..

Möjligtvis hon ringt sin pappa i panik
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Det funkar inte så längre.
Vad är det som inte längre funkar så? Att GM skyller på att den andra har gjort si eller så..?
Nu skriver jag inte om hur det fungerar straffrättsligt, för det är jag medveten om,(Lindome-fallet.)Båda lär bli dömda OM de har utfört brottet i samförstånd.
Men vem som gjort VAD kan bli svårt att fastställa då kroppen legat utomhus i 2 1/2 vecka.
Citera
2022-11-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Det skulle förvåna mig men om det är så är det ju extremt osannolikt men samtidigt positivt för utredningen och de anhöriga som inte behöver leva i ovisshet.

Absolut! Man blir mörkrädd över hur folk beter sig. Usch.
Citera
2022-11-02, 19:03
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan

Någon som vet vad hästtjejen fick för straff för några år sedan.
Kommer inte ihåg vad hon heter nu.

S*ar*a Lundbl*ad i Kalmar? 18 år. Motivet ansågs vara pengar, pappan var god för antal miljoner.
Samma dom för pojkvännen.
De överklagade men HR tog aldrig upp fallet.
Citera
2022-11-02, 19:04
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Åh herregud, inte konstigt att världen är som den är, när den innehåller sånna smarthuvuden som dej.....
Väx upp! Det är inte deras fel och jag påstår inte att de lider som offrets anhöriga MEN det är en sorg för dem med....
Och der är absolut inte ansvariga för detta.
Spåra inte ur nu med dina perversa teorier om att uppfostran inte har betydelse. Mina tankar går till TT:s anhöriga och absolut inte till GM:s.Låt oss nu återgå till ämnet istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Samma tanke här, om det var det tipset som var avgjörande?
De va en här i tråden som hade tips ju o skulle kontakta Alessandro som gör podden, är det denna person som man hör k slutet av avsnitt 2 ??

Jaha, oj, okej! Det var förvrängd röst i alla fall. Tur att hon är hittad i alla fall. Finns så mycket människor i Sverige som fortfarande är försvunna. Men tragiskt givetvis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Henska tankar den grannen ska ha nu. Stackars jävel.. önskade nog att han inte ens varit hemma den natten..
Såg precis grannen inslaget och förstår nu lite mer. Fy f-n. Tror tyvärr det har med att de inte är svenska och ofta är de rädda för polisen. Men vad f-n de andra grannarna då?
Citera
2022-11-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenGustavf
Kroppen hittades under onsdagseftermiddagen i ett skogsområde sydöst om Vetlanda.
Exakt vi hade rätt och det är rätt område om det är Tove en kvinna är det iallafall och någon annan är väl inte eftersökt just nu.
Citera
2022-11-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Vad är det som inte längre funkar så? Att GM skyller på att den andra har gjort si eller så..?
Nu skriver jag inte om hur det fungerar straffrättsligt, för det är jag medveten om,(Lindome-fallet.)Båda lär bli dömda OM de har utfört brottet i samförstånd.
Men vem som gjort VAD kan bli svårt att fastställa då kroppen legat utomhus i 2 1/2 vecka.

Som sagt så spelar det ingen roll vem som har gjort vad, straffmässigt så det är inget som ens behöver fastställas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in