2022-11-02, 18:55
Medlem
Podden ”Försvunnen” tar upp detta fall och i slutet av dagens avsnitt har tydligen programledaren fått ett anonymt tips och behöver kontakta polis. Lät som att det var ett ställe att leta på. Kan det vara utav det tipset som hon är hittad tro?
Citera
2022-11-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Ja, och kanske ville hon bara verka ”som vanligt” både för sin egen skull och för att ha som någon sorts alibi. Vem fan säljer en grep dagen efter att man slagit ihjäl en kompis liksom? Kanske en psykbrud som precis insett vad hon gjort och försöker låtsas som inget har hänt.

Så jävla uppenbart att det är hästtjejen som flippat. Alltid hästtjejer som är sjukast.

Du menar att det är socioekonomiska faktorer som ligger bakom?

Jag skulle tro att avundssjuka kan vara en orsak dolt i någon annan grej. För ett år sedan kom Tove och tvillingsyster in på läkarlinjen medan JJ verkar jobba som elevassistent på en byskola.
Citera
Medlem
Det står på expressen att den avlidna personen hittades på eftermiddagen, och innan har jag läst att kroppen hittades på förmiddagen🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Det mesta kommer fram i FUP:en och jag tror att de ligger mer risigt till om de dödar utan anledning. Självklart kommer de vara tvungna att redogöra för vad som hände hela kvällen och sedan alla vittnen , familj vänner anhöriga grannar som kommer höras.
Det är nu några månaders jobb med att kartlägga allt som hände den kvällen och alla vittnesmål.
Ska bli intressant att läsa och sedan vad de blir för straff.

Någon som vet vad hästtjejen fick för straff för några år sedan.
Kommer inte ihåg vad hon heter nu.

Det är ändå inte helt givet att det kommer att framkomma där. Men låt oss hoppas på det. Det är ju ändå någonstans intressant.
Citera
2022-11-02, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buhusan
Podden ”Försvunnen” tar upp detta fall och i slutet av dagens avsnitt har tydligen programledaren fått ett anonymt tips och behöver kontakta polis. Lät som att det var ett ställe att leta på. Kan det vara utav det tipset som hon är hittad tro?

Det skulle förvåna mig men om det är så är det ju extremt osannolikt men samtidigt positivt för utredningen och de anhöriga som inte behöver leva i ovisshet.
Citera
2022-11-02, 18:57
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Någon som vet vad hästtjejen fick för straff för några år sedan.
Kommer inte ihåg vad hon heter nu.
"Henningsson dömdes i tingsrätten till 16 års fängelse för mord och brott mot griftefriden varav hovrätten skärpte straffet till livstid fängelse."
Citera
2022-11-02, 18:58
Medlem
johannes111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Varför erkände hon inte det direkt då? Dumjävel.

Jag vet inte. Har aldrig haft ihjäl någon, så jag vet inte hur man reagerar. Speciellt inte som tonåring. Det är ju rätt mycket som inte verkar vidare genomtänkt. Vi får väl se om vi får ett erkännande, eller om man hävdar annat.
Senast redigerad av johannes111 2022-11-02 kl. 19:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag trodde det kom vid åtal.

Stämmer!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Du menar att det är socioekonomiska faktorer som ligger bakom?

Jag skulle tro att avundssjuka kan vara en orsak dolt i någon annan grej. För ett år sedan kom Tove och tvillingsyster in på läkarlinjen medan JJ verkar jobba som elevassistent på en byskola.

Nej, hästtjejer är psykfall oavsett socioekonomiska faktorer. Rent empiriskt.

MH har snackat, JJ kommer hålla käft genom hela rättegången. MH klarar sig undan med medhjälp, JJ kan se fram emot oändliga mängder lebbsex med Arbogakvinnan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Du menar … när åtal väcks. Då kommer FuP

Tänkte för fort. Så klart när åtal väcks.
Citera
2022-11-02, 18:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Det står på expressen att den avlidna personen hittades på eftermiddagen, och innan har jag läst att kroppen hittades på förmiddagen🤔

Spelar det någon roll, varför är det relevant just nu?
Citera
2022-11-02, 18:59
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Ibland spelar det ingen roll hur väl man uppfostrar ett barn. Finns mördare som haft, av allt att döma, normala och hyggliga föräldrar och ändå blivit som de blivit.
Det är mkt ovanligt så låt inte detta spåra ur nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in