2022-11-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Fast det är inte föräldrarnas fel..Att JJ och MH antagligen mördade TT har föräldrarna inget ansvar för..

Håller med, vilken jävla situation dom befinner sig i nu, jo jag tycker nog ändå synd om dom.

Tankarna finns ju såklart främst hos Tove❤️ Och ajajaj vad mitt hjärtar ömmar för familjen, kan inte ens föreställa mig. Vila i frid❤️
Citera
2022-11-02, 18:45
Medlem
skogslugnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Också ?. Jämför du deras lidande med offret och dess familj? Nej, skärp dig.
De som är de lidande här är TT:s anhöriga. Och GM bör straffas hårt för att ge dem rättvisa.
Dessutom vem har "uppfostrat" GM och gett dem normer. Föräldrarna är i högsta grad ansvariga.
Om det nu inte visar sig att brottet är begått under typ psykos. Vilket jag inte alls tror.

Ibland spelar det ingen roll hur väl man uppfostrar ett barn. Finns mördare som haft, av allt att döma, normala och hyggliga föräldrar och ändå blivit som de blivit.
Citera
2022-11-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
För att vara 100% säker krävs antagligen DNA, tandkort eller anhörigs identifikation. Vi har ingen aning om i vilket skick kroppen är i men tämligen självklart att polisen vill vara 100% säkra annan man går ut offentligt med namn
Japp. Så är det i alla dödsfall där det krävs en identifiering. Brott som olyckor eller självmord. Polisen är extremt noggranna att det ska bli rätt. Det kan därför ibland dröja flera timmar innan besked lämnas eller bekräftas definitivt till anhöriga om denna säkerhet är mindre än 100%.
Edit. Det går också att få hjälp till en identifikation med hjälp av tatueringar, födelsemärken, ärr eller annat unikt på kroppen som kan jämföras med t.ex foton.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Hur kan ni va så säkra på att det blir mord? BO har ju frivilligt gått hem till MGM, där det mycket väl kan ha uppstått bråk och i stridens hetta hände det som nu har hänt. Därav kan MGM hävda dråp och brott mot griftefriden.

Eller vad har jag missat?
Varför erkände hon inte det direkt då? Dumjävel.
Citera
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
De är rätt unga gissar på 10 till 14 år som påföljd.
Straffrabatten för unga vuxna tas väl bort? Eller är det inte infört än?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Håller med, vilken jävla situation dom befinner sig i nu, jo jag tycker nog ändå synd om dom.

Tankarna finns ju såklart främst hos Tove❤️ Och ajajaj vad mitt hjärtar ömmar för familjen, kan inte ens föreställa mig. Vila i frid❤️

Då var det nog dumt att pappan satt i bilen med dom två.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ambulans transporterar i princip aldrig avlidna personer. De fordonen behövs till annat. Det är begravningsentreprenörer som blandas in för transport.
Ok.. Blir lite som extraknäck för dom då.
När man ser en fin likbil så tänker jag att det ligger en fin kista i den. Men det är oftast kroppar i liksäckar dom transporterar då.
Citera
2022-11-02, 18:47
Medlem
Citat:
Markägaren berättar att det har varit avspärrningar i området vid flera tillfällen sedan 21-åriga Toves försvinnande i mitten av oktober.

I dag på förmiddagen gick markägaren längs sin skogsbilväg i det område som nu är avspärrat.

Senare fick han sms från sin dotter om att de hittat en avliden person, då kollade bilder på nätet.

Citat:
– Jag såg direkt att det var vår skogsbilväg och blev nästan illamående. Chockad. Det här är fruktansvärt och jag mår verkligen inte bra av det här. Jag åkte just iväg från jobbet för att åka hem och se vad som hände. Jag kan inte koncentrera mig.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-02/markagaren-chockad-efter-fyndet-fruktansvart-att-en-kropp-hittas-pa-vara-marker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Ibland spelar det ingen roll hur väl man uppfostrar ett barn. Finns mördare som haft, av allt att döma, normala och hyggliga föräldrar och ändå blivit som de blivit.

Gissar att de flesta som anser att föräldrarna är lika skyldiga inte har några egna barn..
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Hur kan ni va så säkra på att det blir mord? BO har ju frivilligt gått hem till MGM, där det mycket väl kan ha uppstått bråk och i stridens hetta hände det som nu har hänt. Därav kan MGM hävda dråp och brott mot griftefriden.

Eller vad har jag missat?
Du har missat uppsåt. Där man förstår att någon kan dö med det man gör.
Citera
2022-11-02, 18:48
Medlem
Alltså ni som sitter och skriver att det inte är T som har hittats... Polisen har underrättat anhöriga till T. Ni begriper väl själva att polisen inte skulle ge de anhöriga ett sådant besked om de inte är helt övertygade om att det är T?

Allt annat är tekniskt sett en formalia nu, att på pappret fastslå att det är T. Men ni kan utgå från att det är T. Finns inget här som ens antyder något annat.

Sluta att spamma sönder tråden med spekulationer och vilda påhitt om att det skulle vara någon annans kropp som har hittats. Det här är inte Hollywood. Det är Vetlanda.
Citera
2022-11-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69donpapa
Då var det nog dumt att pappan satt i bilen med dom två.

Syftar såklart inte på denna pappan OM det visar sig att han är inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in