2022-11-02, 17:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja kanske
Men hoppas nu de döms efter kristerssons regler
Ja det var tur. de kommer få det jobbigt minst sagt
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Varför skulle det vara MH?
Det är väl de mest logiska? för mycket som talar för detta
Citera
2022-11-02, 17:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Låter som ett mycket troligt scenario.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
1. Vi kan nog fastslå att MH är den som sjungit. och att omhäktningen var spiken i kistan.
2. Hon dog i lägenheten och transporterades runt 4-5? ish
3. Eftersom det var en så amatörmässig dumpning får man nog fastslå att bara dessa två har utfört mordet samt dumpning

Ja det lär ha varit MH som sjungit efter omhäktningen.

Håller med dig i det du skriver. Låter fullt troligt att det var på det här sättet det skedde. Då får vi vänta till kl. 21.00 då polisen i Vetlanda håller en presskonferens.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ja det lät ju bättre i mitt huvud än när du skrev 🤔 Nej det är nog inte så troligt att de kastat ut henne..

Det går naturligtvis inte att utesluta varken trapphus eller fönstervägen i ostyckat skick, men båda alternativen innebär mycket stor upptäcktsrisk.
Citera
Medlem
RIP Tove!
Så jävla tragiskt och onödigt detta är !
Skönt iaf att kroppen hittats. Jag framför mina djupa kondoleanser till Toves familj, pojkvän, svärmor , vänner, lagkamrater och kollegor.
Citera
2022-11-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Berätta hur du fick reda på det eller tala om exakt var
Dom meddelade på P1 för en kvart sen.
Citera
2022-11-02, 17:04
Medlem
Försvarsadvokaterna har uttalat sig efter omhäktningen:

Min klient förnekar brott. Hon har inte gjort det som hon anklagas för. Hon är besviken över att bli omhäktad och tycker inte att det är rimligt”, skriver ena kvinnans försvarare, Maria Birkhammar, i ett mejl till Aftonbladet, efter omhäktningen.

Den andra kvinnans försvarare vill inte ge någon kommentar.

– Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annan, säger Mikael Svegfors, till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jlQgBq/kropp-hittad-i-vetlanda
Citera
2022-11-02, 17:05
Medlem
Tror ni hon blev dödad av en grepe?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jonna lyckades ju ta ut en kropp helt ensam utan att bli påkommen i Askersund . . . .

Det var väl i delar?
Citera
Medlem
Någon som vet var i Vetlanda en kropp har hittats?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det lär ha varit MH efter omhäktningen.

Håller med dig i det du skriver. Låter fullt troligt att det var på det här sättet det skedde. Då får vi vänta till kl. 21.00 då polisen i Vetlanda håller en presskonferens.
Tack,
O vad säger du om dödsorsak?
jag tror faktiskt inte att blod har funnits i lägenheten och då är de väl strypning/kvävning och att innan döden infaller så är det någon slags brottningsmatchliknande eftersom T måste gjort motstånd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Möjligt. Vi får väl se om T hittats i vatten eller i jord. Men oavsett vad så är det ju bisarrt ändå att J isf har lagt ut redskapet på Facebook till försäljning på morgonen precis efter att hon dumpat T:s kropp. Och det oavsett om grepen använts till T:s kropp eller ej. Det är ändå liksom så absurt att J ändå säljer något som kopplas så starkt till dumpningsplatsen för offret, och att det dessutom är vid uppväxtgården. Det är så bisarrt så jag vet faktiskt inte ens riktigt hur man ska tackla det.

Jag antar att endast en psykopat kan göra så?
Citera
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag känner folk som jobbar inom ambulansverksamheten och sett då dem kommit ned med döda personer i en sk bodybag, Och det är så att två fullvuxna personer må gå att lyfta säcken med personen i det är baken som tar i då dem ska lyfta då kroppen blir lealös...

Att dem fått ned en kropp utan att synas eller att man hör något känns rätt omöjligt för det blir dunsar eller så hör man folk i trappan, Det är något som kommer bli intressesant att se i FUP:n väl när den kommer ut...

Jovars, 60 kilo som flappar omkring är väldigt tungt en längre sträcka. har man lärt sig genom militärens sjukvårdsutb. att bara dra en vuxen person i skydd i skogen på säg 20-25 meter tar musten ur dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in