2022-11-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
1. Vi kan nog fastslå att MH är den som sjungit. och att omhäktningen var spiken i kistan.
2. Hon dog i lägenheten och transporterades runt 4-5? ish
3. Eftersom det var en så amatörmässig dumpning får man nog fastslå att bara dessa två har utfört mordet samt dumpning

Skriver under på allt här!
Det finns många teorier med all respekt men jag tror detta är vad som skett, blir ju väldigt intressant att läsa FUp:en när den blir tillgänglig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Vet inte om kroppen hittats i vattnet isf kanske grepen använts att punktera lungorna ?

Möjligt. Vi får väl se om T hittats i vatten eller i jord. Men oavsett vad så är det ju bisarrt ändå att J isf har lagt ut redskapet på Facebook till försäljning på morgonen precis efter att hon dumpat T:s kropp. Och det oavsett om grepen använts till T:s kropp eller ej. Det är ändå liksom så absurt att J ändå säljer något som kopplas så starkt till dumpningsplatsen för offret, och att det dessutom är vid uppväxtgården. Det är så bisarrt så jag vet faktiskt inte ens riktigt hur man ska tackla det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slatansson
Eksjö tingsrätt är kända för att döma hårt så dom får nog vad dom förtjänar.

Ja, mig veterligen enda rätten som dömt på livstid för försök till mord, både de fallet med snubben som knivhögg en kvinna och hennes två små barn 2019 och sen såklart knivdådet 2021. Hovrätten sänkte visserligen den förstnämnda till 18 år men i andra fallet fastställde hovrätten.

Tippar definitivt på att Eksjö tingsrätt dömer till livstid för mord i detta fallet då de är så hårda att de gör det även för försök till mord.
Citera
2022-11-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Nånstans stod det att Tove ringde sin pojkvän och sa att hon var på väg hem.
Om jag går till mig själv så ringer jag när jag verkligen är på väg.

Funderar även lite kring hur dessa tjejer ska ha fått ut kropp obemärkt oavsett tid, det är alltid nån som ser/hör

Detta kanske redan har diskuterats, har ej läst genom alla 1500 sidor

Man kan utan att överdriva säga att det har diskuterats från alla håll och kanter.
Citera
Avslutad
Tydligt att någon av tjejerna inte pallade mer och släppte ut allt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
1. Vi kan nog fastslå att MH är den som sjungit. och att omhäktningen var spiken i kistan.
Skulle velat ha en livekamera på JJ när polletten trillar ner om att MH sjungit ut.
Citera
2022-11-02, 16:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daark01
Släpa? Du parkerar bilen utanför, bär kroppen ner för trappen och in i bagageluckan/baksätet. Det tar under 1 min. Du gör detta på kvällen då alla sover. Risken att bli upptäckt? Minimal.

Att hitta en reseveäska stor nog för en kropp, hålla på bryta och forma en stel kropp att få plats i efter den kallnat och tills sist släpa ned den för trappen, då varje trappsteg medför oljud och riskerar att väcka uppmärksamhet. Grabben.. Sånt händer i filmer, inte verkligheten.

Släpp det här med reseväska eller att två ostraffade styckade henne. Detta är inte ett avsnitt av Dexter. Tänk logiskt.

Risken är att stöta på en granne i trapphuset som erbjuder skjuts till McDonalds, sånt händer och innebär upptäcktsrisk.

Ja, jag tänker logiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Det finns ingen källa på vart kroppen är hittad, folk spekulerar om Nye där pappan bor men det kan lika gärna vara Kvarndammen eller Illharjen 🤷🏻‍♀️
Det finns flera trovärdiga uppgifter i tråden som pekar ut fyndplatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Skulle velat ha en livekamera på JJ när polletten trillar ner om att MH sjungit ut.

Jag med nnuu är definitivt JJ körd, så det är bara att lägga fram korten på bordet..
Citera
Medlem
https://easyupload.io/mrdrnv

inlägg där vetlandapolisen spärrat av.
Citera
2022-11-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, eller sett ett lik fladdra förbi till exempel köksfönstret.

Ungefär lika riskabelt som att bära lik i trapphuset

Ja det lät ju bättre i mitt huvud än när du skrev 🤔 Nej det är nog inte så troligt att de kastat ut henne..
Citera
2022-11-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Alla? Sån väska alla åker med till Rhodos osv när dem festar. Finns tre storlekar av resväskor (vanligtvis). Kabinväska, mellan, största. Jag på 160 cm och ungefär samma vikt som Tove (och längd) får plats i en stor resväska.

Har läst om mord där en kvinna i USA bl.a. fått in en kille i en resväska som hon sedan stängt och vägrar öppna.

Det är möjligt!

Det låter rimligt. Har man en stor resväska hemma så, det skulle inte vara första gången det händer som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in