2022-11-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Läste ditt inlägg innan också nu. Vill bara säga att du är fantastisk som engagerar dig och bidrar med kunskap och hjälp till tråden.

Gör så gott jag kan tack. Har lite ont om tid bara.

Så här ser Tove ut på Snapchat. Måtte det redas ut vad som hänt henne.

https://www.bildtagg.se/bild/ux0lo8qp18iz9iro9coot38b
Citera
2022-11-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Gör så gott jag kan tack. Har lite ont om tid bara.

Så här ser Tove ut på Snapchat. Måtte det redas ut vad som hänt henne.

https://www.bildtagg.se/bild/ux0lo8qp18iz9iro9coot38b

Av vem har du fått den bilden ifrån? Är det bekräftat att det är hennes profil?
Citera
2022-11-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Det står i Aftonbladets plusartikel att TT mobil kopplar upp sig mot telefonmasten vid Biltema ytterligare i 40 min efter att JJ kommit tillbaka från McD.
Vad kan detta betyda? Är de i den röda bilen förhörda och avskrivna? Eller är det hennes medhjälpare som hon gav TT mobil till?

Jag kan inte citera artikeln eftersom jag tog en skärmdump på den när nån annan la upp den. Det är inte nya uppgifter utan det stod med i alla den 1 Nov redan om inte tidigare.

Du kan använda sidan bildtagg.

Den kopplar ev upp sig i 40 minuter ytterligare för att biltema-masten är JJ hemmamast… men det är luddigt.
Citera
2022-11-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Söker du på snap på hennes namn kommer hennes profil upp.
Citera
2022-11-02, 14:35
Avslutad
Citat:
Låst tyvärr men en del kan man läsa.
Så otydligt, hoppas att AB anställer ny journalister inom det snaraste.

3.50 är ju faktiskt morgon så dom kan ha menat 3.50 likaväl som på morgonen sen när man har vaknat.

För mig är 3.50 mitt i natten. Det är helt omöjligt att tolka vad dom har menat, men jag tror att dom menar att 3.50 är på morgonen, för sedan efter vad jag förstår så stängs mobilen av, och syns aldrig igen?
Citera
2022-11-02, 14:36
Medlem
thevowwws avatar
Otroligt jävla tyst gällande detta fall. Finns det ingen polis här som kan läcka lite info från förhören/utredningen?

NI SOM BOR I VETLANDA? Fan handlade bråket om? Vad vet ni?!

Helt sjukt hur en person kan vara försvunnen utan spår. Man går ju inte direkt upp i rök bara sådär.
Citera
2022-11-02, 14:37
Medlem
Citat:

Den är från hennes Snapchat-profil. Ja bekräftat.
Citera
2022-11-02, 14:38
Medlem
Citat:
Låst tyvärr men en del kan man läsa.
Sista pinget är runt Biltema men mobilen kan ju blivit dumpad nån gång under söndagen, t ex vid Illharjen om det nu stämmer att kvinnorna varit där.
Citera
2022-11-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
En gissning är att hon uttalat en form av rop på hjälp.
Var hon inne så handlar det förmodligen om att hon var inlåst eller förhindrad att gå ut.
Var hon ute så kände hon sig kanske jagad och satt gömd.

I vilket fall som helst så uttalade hon säkerligen att hon behövde hjälp

Kanske JJ och M uppträdde hotfullt och T tog tillflykt in på toaletten.
Citera
2022-11-02, 14:41
Medlem
thevowwws avatar
Vet inte om detta delats här redan, men ett kort videoinslag gällande försvinnandet av Tove med lokalbor från Vetlanda från SVT idag:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/detta-har-hant-kvinna-forsvunnen-efter-utekvall-i-vetlanda
Citera
2022-11-02, 14:41
Medlem
dondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Inom 48 timmar kan det hända något

Nu tror jag att det kommer att hända något ganska snart. Efter ett ha suttit häktade i två veckor kan de båda ha trott att misstankegraden skulle blivit lägre och att de skulle ha släppts idag. Nu blev det inte så och då tror jag att det blir extra svårt att gå tillbaka till cellen för dem. Till följd av det tror jag också att någon av dem kommer att börja berätta vad som har hänt Tove, efter ytterligare någon eller några nätter i ensamheten. Förutsatt att de vet vad som har hänt, vill säga. Det går inte att helt bortse från att polisen kan vara fel ute.
Borde väl nästan bli lättare att gå tillbaka med släppta restriktioner? TV och tidningar kommer ju göra livet gött, från en gammal bok man ändå inte tyckte om.
Citera
2022-11-02, 14:42
Medlem
Orobanches avatar
Om de hittar Toves kropp, som de förhoppningsvis inte slängt i vatten, kan den berätta väldigt mycket vid en obduktion. Är den i vatten försvinner dessvärre mycket bevis.

Kvinnorna som omhäktades idag verkar vara svåra att knäcka, men hittas kroppen lär de bli högst nervösa.
Dessutom tror jag inte att de varit ensamma om det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in