2022-11-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Såg JJs personnummer, om 4 dagar den 6 november fyller hon 20 år. Får fira födelsedagen i isoleringscell alltså. Hon har verkligen pajat sitt liv. Det är väl ganska osannolikt att hon är oskyldig.

Mycket mycket osannolikt skulle jag säga! 110% hon är inblandad
Citera
2022-11-02, 13:49
Medlem
Raven666s avatar
Inom 48 timmar kan det hända något

Nu tror jag att det kommer att hända något ganska snart. Efter ett ha suttit häktade i två veckor kan de båda ha trott att misstankegraden skulle blivit lägre och att de skulle ha släppts idag. Nu blev det inte så och då tror jag att det blir extra svårt att gå tillbaka till cellen för dem. Till följd av det tror jag också att någon av dem kommer att börja berätta vad som har hänt Tove, efter ytterligare någon eller några nätter i ensamheten. Förutsatt att de vet vad som har hänt, vill säga. Det går inte att helt bortse från att polisen kan vara fel ute.
Citera
2022-11-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det är en trådsanning att mobiltelefonen har hittats hos JJ. Polisen har aldrig bekräftat det. När man började söka i dammar för några dagar sen uppgav man att man letade efter en mobiltelefon.
Nja inte helt korrekt,Aftonbladet har en video där en sammanfattning görs och man nämner då att TT:s mobil gör exakt samma rutt som JJ när hon åker m grannen fram och tillbaka till McDonalds. Så nej det är inte bekräftat att mobilen återfunnits i JJs lägenhet men JJ måste ha haft den på sig under besöket till donken. Efter det så har den kopplats upp på den mast som ligger närmast biltema och JJ bostad sen dör eller stängs mobilen av kl 04:00.
Citera
2022-11-02, 13:50
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Kan vi inte spekulera vad som skulle kunna uppfattas som oroväckande i ett telefonsamtal 02:30 från partnern på natten i Vetlanda som varit ute och festat? Mansröster? Accelererande billjud? Hennes röstläge? Har hon gråtit? Uppriven? Samtal från en bil-trunk? Inlåst?
Är det ny info?
Citera
2022-11-02, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Inom 48 timmar kan det hända något

Nu tror jag att det kommer att hända något ganska snart. Efter ett ha suttit häktade i två veckor kan de båda ha trott att misstankegraden skulle blivit lägre och att de skulle ha släppts idag. Nu blev det inte så och då tror jag att det blir extra svårt att gå tillbaka till cellen för dem. Till följd av det tror jag också att någon av dem kommer att börja berätta vad som har hänt Tove, efter ytterligare någon eller några nätter i ensamheten. Förutsatt att de vet vad som har hänt, vill säga. Det går inte att helt bortse från att polisen kan vara fel ute.

Förhoppningsvis kanske dom börjar öppna upp sig nu när dom blev omhäktade..
Citera
2022-11-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Bra fråga, undrar om Avel vet.
När jag hade snap så såg det ut som google kartan ser ut.
Snap kanske använder google kartan helt enkelt. Jag är tekniskt obegåvad ska jag påpeka.

Tror de använder sig av Mapbox som är baserat på Bings (Microsofts) kartor.

Sportappar och elsparkcyklar och liknande tjänster använder sig av deras tjänser och positionering är GPS. (om de likt Google inte har sånt fuffens för sig i bakgrunden som kollar Wi-Fi i bakgrunden och positionerar m h a dem).

Jag har förresten skärmdumpat en Snap på Snapkartan från Illharjen från den söndagen tror jag det var 16/10 ifall den skulle bli intressant i utredningen. Visar bild på en gångbro där. Men ska inte ha nåt med detta att göra.
Citera
2022-11-02, 13:55
Medlem
Fick en tanke, men den kanske faller för det är väl så att den som JJ pratar med i bilen på McD inte är misstänkt för något (om det inte finns något som vi inte vet om kring detta).

När JJ oväntat ”tvingas” åka till McD tror jag att hon i bilen sms:ar den/de personer som hon redan har ringt för att be om hjälp av. Jag tror alltså att hon redan kontaktat någon, och de har bestämt att hon går ut och flyttar cykeln medan den/de andra kör iväg kroppen. Men nu sitter hon ju i bilen med grannen, så hon sms:ar att de ska mötas på McD för att inte gå igenom detaljer på telefon, hon går sedan ut och pratar med dem där i vad var det, 1 minut ca? Där säger hon att de ska skynda sig hem till henne för transport av TT’s kropp NU. Hennes kropp försvinner alltså under den tid som JJ är på McD.
När hon kommer tillbaka är ju cykeln då kvar, men i panik tar hon påsen/tygväskan för att det inte ska se suspekt ut att TT är borta men har tillhörigheter kvar precis utanför huset. Cykeln flyttar hon på senare.
Kanske…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Jag går i liknande tankebanor. JJ har ju dessutom för grannen redan sagt att hon har en "full kompis" hemma. Så om två personer kommer och tar T i varsin arm kanske inte behöver väcka så mycket uppmärksamhet i huset. En jäkla tur också i så fall!

Precis, de kan ha burit ner henne så... Otäckt!

Må de få sona för sina brott!
Citera
Medlem
Hur lång tid kommer det ta innan de ändrar rubriceringen till mord alt. dråp? Just nu verkar de fortfarande jobba med hopp om att hitta henne vid liv. Finns det någon tidsgräns där det brukar ändras till att hitta kroppen?
Citera
2022-11-02, 13:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag har spekulerat, och en teori jag har är att T gick in i badrummet precis innan hon skulle gå. Då hade hon varit hos j högst 20 minuter bara, och ska redan gå hem, tror jag. Något har inte gått bra, det blev dålig stämmning igen. T ringer pojkvännen för att känna sig lugnare, hon låter orolig eller säger något som betyder att hon inte känner sig trygg, och han ska hem nu. Han svarar inte, eller så är det ett röstmeddelande som andra har sagt.
På väg ut från toan överfaller jj henne. Alternativt finns även det med på meddelandet beroende på om hon har ringt, eller talat in ett röstmeddelande.
Jag håller till viss del med. T behöver låna toan precis innan hon ska gå, T är på väg att ringa men kommer till telefonsvar, det blir bråk, JJ tar luren men det hinner gå en stund så det bråket hörs lite men inte mycket. därför ringer han polisen direkt(?) och allt går så fort, T fick inte lämna lägenheten, JJ stryper henne.
Citera
2022-11-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det ny info?

Citat:
Ursprungligen postat av Taurusk
Hur lång tid kommer det ta innan de ändrar rubriceringen till mord alt. dråp? Just nu verkar de fortfarande jobba med hopp om att hitta henne vid liv. Finns det någon tidsgräns där det brukar ändras till att hitta kroppen?

Det ändras bara ifall de hittar henne avliven.
Citera
2022-11-02, 13:58
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Fick en tanke, men den kanske faller för det är väl så att den som JJ pratar med i bilen på McD inte är misstänkt för något (om det inte finns något som vi inte vet om kring detta).

När JJ oväntat ”tvingas” åka till McD tror jag att hon i bilen sms:ar den/de personer som hon redan har ringt för att be om hjälp av. Jag tror alltså att hon redan kontaktat någon, och de har bestämt att hon går ut och flyttar cykeln medan den/de andra kör iväg kroppen. Men nu sitter hon ju i bilen med grannen, så hon sms:ar att de ska mötas på McD för att inte gå igenom detaljer på telefon, hon går sedan ut och pratar med dem där i vad var det, 1 minut ca? Där säger hon att de ska skynda sig hem till henne för transport av TT’s kropp NU. Hennes kropp försvinner alltså under den tid som JJ är på McD.
När hon kommer tillbaka är ju cykeln då kvar, men i panik tar hon påsen/tygväskan för att det inte ska se suspekt ut att TT är borta men har tillhörigheter kvar precis utanför huset. Cykeln flyttar hon på senare.
Kanske…

Säger det igen: borde finnas elektroniska bevis OM JJ faktiskt har kontaktat någon den natten/morgonen för hjälp. Och samtliga bevis bör polisen redan ha.

Än så länge är det FORTFARANDE bara dessa två MGM häktade. Jag personligen tror det är JJ som är drivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in