Citat:
Ursprungligen postat av
Coysman
I Tv-2 serien om Lørenskogsaken og deres animasjonsintroduksjon kom det frem at det i tillegg til strips, brev, ringer, skinnfell, klær, slepespor og klokke lå en taperull i gangen. Hvorfor blir denne omtrent aldri nevnt igjen?
Ble hun drept og lagt i plast i gangen og fraktet ut første vindu fra "Tom's stue" på kortsiden som peker mot gangvei og evt. ventende bil? All den tid det ikke er vinduer på den siden av garasjebygget.
Tilhørte taperullen huset? Hvilken type tape var det. Hvor mye var brukt av rullen? Hvorfor stillheten rundt tapen. Hvorfor ikke fokus i pressen eller hos politi på hvor denne var kjøpt. Som sko, papir og konvolutt? Politiet virker ikke å uttale seg om den, eller få spørsmål om den for den saks skjyld.
Kan tapen være det beste sporet politiet har og at de ikke vil røpe noe rundt dette? Jeg finner det merkelig.
Eller ble hun fraktet svimslått/levende ut av huset på denne måten. Det er nesten ingen andre løsninger enn det eller at de faktisk kjørte inn porten. Men det ser jeg personlig på som helt utelukket om vi skal tenke at hun ble fraktet fra huset mot sin vilje. Som jeg tror hun ble.
Sitat fra boka om taperullen:
“Politiet finner også den svarte stripsen i gangen og en sølvtape oppå et skap.”
Tipper kjipeste sort billig-gaffa kjøpt på CO eller Biltema. Kruttsterk lim og lett å rive fra rullen.
Når du nevner det, så er dette et funn som potensielt kan være interessant. Hvis tapen er brukt under forbrytelsen, kan man anta at dette har skjedd på åstedet. Man kan anta at GM bar hansker av ett eller annet slag. Latexhansker vil i så fall være det mest anvendelige for håndtering av f.eks. strips og tape. Tykkere hansker ville gjøre det vanskelig å rive tapen av rullen, eller forsåvidt også håndtere strips.
Uansett vil det være mulighet for at det fins partikler etter GM langs rivekanten på rullen, eller forsåvidt også på sidene, da disse også er klebrig nok til at ting kan bli hengende igjen.
Jeg kan ikke forstille meg annet enn at politiet må ha gjort lab-undersøkelser av alt som ble funnet.