2022-11-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Hans utseende og kroppsbygning og høyde og ganglag og kroppsholdning og bevegelser med armer m.m. kan kanskje ligne mye på det vi har fått se av hettemann1 på video?

Når var dato for siktelse av den 4. siktede i Lørenskogsaken, og når fikk han selv vite at han var siktet?
Når ble han for første gang tatt inn til avhør i forbindelse med Lørenskogsaken?
Når var dato for første etterlysning av hettemannen?
Hvis han er hettemannen, kan det ha vært en spesiell strategi fra politiet å etterlyse hettemannen.
Hvis du kjører videoen av hettemann1 bilde for bilde så ser du at han ved et øyeblikk har munnen åpen.
Da ser du at han har grått/hvitt skjegg
Citera
2022-11-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hvis du kjører videoen av hettemann1 bilde for bilde så ser du at han ved et øyeblikk har munnen åpen.
Da ser du at han har grått/hvitt skjegg
Det som kan se ut som lyst skjegg, kan vel være et tøystykke el.l. som deler av ansiktet er dekket med?
Citera
2022-11-02, 10:29
Medlem
Citat:
Det som kan se ut som lyst skjegg, kan vel være et tøystykke el.l. som deler av ansiktet er dekket med?
Nei, du ser at munnen er åpen, tydelig at han ikke er maskert og at det er skjegg.
Prøv selv så ser du.
Kun et kort øyeblikk

Edit: Fint om du legger ut bilde så vi slipper mer diskusjon rundt han som tross alt også er sjekket ut av politiet.
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2022-11-02 kl. 10:36.
Citera
2022-11-02, 10:41
Medlem
Citat:
Nei, du ser at munnen er åpen, tydelig at han ikke er maskert og at det er skjegg.
Prøv selv så ser du.
Kun et kort øyeblikk

Edit: Fint om du legger ut bilde så vi slipper mer diskusjon rundt han som tross alt også er sjekket ut av politiet.
På bilde her ser det ut som at store deler av ansiktet tilhettemannen er dekket av et tøystykke el.l.:
https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-saken-hettemannen-er-identifisert/s/12-95-3424035570

Hvor i videoen har hettemannen munnen åpen?
Citera
2022-11-02, 10:49
Medlem
Citat:
På bilde her ser det ut som at store deler av ansiktet tilhettemannen er dekket av et tøystykke el.l.:
https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-saken-hettemannen-er-identifisert/s/12-95-3424035570

Jeg gidder ikke ta den jobben en gang til, men jeg mener det var når han gikk med hettemann 2 rett bak.
Jeg tok ut stillbilder og forstørret
På et av de hadde han munnen åpen så du tydelig så det var en mann med skjegg.
La det ikke ut i tråden pga alle simple påhopp som alltid kommer i denne tråden.
Citera
2022-11-02, 10:49
Medlem
Citat:

Jeg gidder ikke ta den jobben en gang til, men jeg mener det var når han gikk med hettemann 2 rett bak.
La det ikke ut i tråden pga alle simple påhopp som alltid kommer i denne tråden.
Citera
2022-11-02, 10:52
Medlem
Citat:
Takk! Forstår. Kan det ha vært løs-skjegg?
Citera
2022-11-02, 10:57
Medlem
Citat:
Kan jeg aldri tenke meg.
Politiet har funnet han og sjekket han ut av saken, jeg tipper at hvis det skulle være det minste mistenkelig med han, som f.eks løsskjegg ville vi ikke ha sett den raske utsjekken vi så her.
Citera
2022-11-02, 13:27
Medlem
I Tv-2 serien om Lørenskogsaken og deres animasjonsintroduksjon kom det frem at det i tillegg til strips, brev, ringer, skinnfell, klær, slepespor og klokke lå en taperull i gangen. Hvorfor blir denne omtrent aldri nevnt igjen?

Ble hun drept og lagt i plast i gangen og fraktet ut første vindu fra "Tom's stue" på kortsiden som peker mot gangvei og evt. ventende bil? All den tid det ikke er vinduer på den siden av garasjebygget.

Tilhørte taperullen huset? Hvilken type tape var det. Hvor mye var brukt av rullen? Hvorfor stillheten rundt tapen. Hvorfor ikke fokus i pressen eller hos politi på hvor denne var kjøpt. Som sko, papir og konvolutt? Politiet virker ikke å uttale seg om den, eller få spørsmål om den for den saks skjyld.

Kan tapen være det beste sporet politiet har og at de ikke vil røpe noe rundt dette? Jeg finner det merkelig.

Eller ble hun fraktet svimslått/levende ut av huset på denne måten. Det er nesten ingen andre løsninger enn det eller at de faktisk kjørte inn porten. Men det ser jeg personlig på som helt utelukket om vi skal tenke at hun ble fraktet fra huset mot sin vilje. Som jeg tror hun ble.
Citera
2022-11-02, 13:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
I Tv-2 serien om Lørenskogsaken og deres animasjonsintroduksjon kom det frem at det i tillegg til strips, brev, ringer, skinnfell, klær, slepespor og klokke lå en taperull i gangen. Hvorfor blir denne omtrent aldri nevnt igjen?

Ble hun drept og lagt i plast i gangen og fraktet ut første vindu fra "Tom's stue" på kortsiden som peker mot gangvei og evt. ventende bil? All den tid det ikke er vinduer på den siden av garasjebygget.

Tilhørte taperullen huset? Hvilken type tape var det. Hvor mye var brukt av rullen? Hvorfor stillheten rundt tapen. Hvorfor ikke fokus i pressen eller hos politi på hvor denne var kjøpt. Som sko, papir og konvolutt? Politiet virker ikke å uttale seg om den, eller få spørsmål om den for den saks skjyld.

Kan tapen være det beste sporet politiet har og at de ikke vil røpe noe rundt dette? Jeg finner det merkelig.

Eller ble hun fraktet svimslått/levende ut av huset på denne måten. Det er nesten ingen andre løsninger enn det eller at de faktisk kjørte inn porten. Men det ser jeg personlig på som helt utelukket om vi skal tenke at hun ble fraktet fra huset mot sin vilje. Som jeg tror hun ble.

Sitat fra boka om taperullen:
“Politiet finner også den svarte stripsen i gangen og en sølvtape oppå et skap.”
Tipper kjipeste sort billig-gaffa kjøpt på CO eller Biltema. Kruttsterk lim og lett å rive fra rullen.

Når du nevner det, så er dette et funn som potensielt kan være interessant. Hvis tapen er brukt under forbrytelsen, kan man anta at dette har skjedd på åstedet. Man kan anta at GM bar hansker av ett eller annet slag. Latexhansker vil i så fall være det mest anvendelige for håndtering av f.eks. strips og tape. Tykkere hansker ville gjøre det vanskelig å rive tapen av rullen, eller forsåvidt også håndtere strips.
Uansett vil det være mulighet for at det fins partikler etter GM langs rivekanten på rullen, eller forsåvidt også på sidene, da disse også er klebrig nok til at ting kan bli hengende igjen.

Jeg kan ikke forstille meg annet enn at politiet må ha gjort lab-undersøkelser av alt som ble funnet.
Citera
2022-11-02, 13:57
Medlem
Citat:

Hettemann1 bærer en maske. Hettemann2 har mørk skjeggvekst. Hos han er både øyne, nese, kinn, munn og partier på haken synlig. Hos hettemann1 er både nese og munn dekket av masken.
Citera
2022-11-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman

Det er mye man kan frakte folk i. Kofferter er en del brukt til å frakte lik i ulike drapssaker. Det er observert en bil med litt merkelig manøvrering på vei opp til boligen. Kan vel ikke se bort fra at dette eventuelt en bil som ble benyttet til å frakte henne vekk.

Jeg tror hun ble fraktet ut via inngangsdøren og at hun var pakket inn/puttet inn i noe er en naturlig tanke da med tanke på at ingen ville risikere hennes dna funnet i bagasjerommet eller på andre ting man har vært i besittelse av eventuelt.

Taperullen tror jeg kan tilhøre SV4 i og med den manglende interessen for den. Dna funn på den ville i så tilfelle være nær sagt «ubrukelig» med mindre slike funn ikke kunne knyttes til TH eller andre som kunne ha en naturlig forklaring på å ha brukt den til noe. Da i likhet med dna i knehasene på buksene hennes, under borrelås på sandalen hennes, THs blod på dører og dørkarmer og biologiske spor fra slepespor på skjorta hans i skittentøyskurven. Hadde funn av dna på denne vært gjort og tilhørt noen som ikke hadde en forklaring på bruken av den hadde det vel trolig vært tatt ut en siktelse mot denne?

Og noen stiller sikkert fortsatt spørsmål ved hvorfor huseiers valg av sted for et drap på henne falt på hjemme i SV 4.
Senast redigerad av Kokadu 2022-11-02 kl. 14:24. Anledning: Tillegg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in