2022-11-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Kan vi inte spekulera vad som skulle kunna uppfattas som oroväckande i ett telefonsamtal 02:30 från partnern på natten i Vetlanda som varit ute och festat? Mansröster? Accelererande billjud? Hennes röstläge? Har hon gråtit? Uppriven? Samtal från en bil-trunk? Inlåst?

En gissning är att hon uttalat en form av rop på hjälp.
Var hon inne så handlar det förmodligen om att hon var inlåst eller förhindrad att gå ut.
Var hon ute så kände hon sig kanske jagad och satt gömd.

I vilket fall som helst så uttalade hon säkerligen att hon behövde hjälp
Citera
2022-11-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Jag vet inte, däremot tror jag att det är ett medvetet beslut från förundersökningsledaren efter samråd med förhörsledaren. Jag tror att de vill skaka om MGM genom att visa hur stort det här har blivit samt se deras reaktioner på något som kommer att göras eller släppas info till media om inom kort.
Tror du verkligen är inne på något här. Finns absolut en möjlighet att de vill se reaktioner, och att de planerar att släppa något snart. Med tanke på hur tyst det varit så vore det inte konstigt om de kommunicerar ut något inom överskådlig tid. Det kan röra sig om att de hittat något som de vill presentera, som hennes mobiltelefon, nycklar etc. Eller så vill de till och med presentera den tes de utgår från. Tror vi har en presskonferens runt hörnet snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nej det behöver inte vara så. GW har varit inne på det tidigare, att Sverige internationellt sett har låga krav för häktning. Vi är ett av få länder där misstänkta kan häktas på obegränsad tid trots avsaknad av konkret bevisning.

Som jämförelse: I England har polisen 36 timmar på sig att väcka åtal efter ett frihetsberövande. De måste ha väldigt mycket på fötterna innan de plockar in någon.
Citera
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Jag tror på alt nr 2, tror inte dom har mycket alls.

De har de bevisen vi vet om;

- osämja mellan MGM och BO samma kväll som försvinnandet
- T var i Js lägenhet innan försvinnandet (sista som såg henne vid liv var MGM)
- kraftiga ”ovanliga” dunsar, sparkar, oljud från MGMs lägenhet precis innan försvinnandet.
- MGM hade Ts telefon med sig till Mc Donalds EFTER Ts försvinnande.
- Ts cykel stod kvar hos MGM EFTER sitt försvinnande.
- MGM är psykopat (inget bevis iof) men poliser är vana att läsa av psykopater och vet vad de är kapabla till.

Det är självklart att dessa tjejer (åtminstone J) är skyldig/a…det finns per definition många bevis för detta redan. Att något annat hänt är i princip omöjligt. Det vet polisen om och de kommer göra allt i sin makt för att sätta dit henne.

Dessutom har polisen säkerligen fler bevis som vi inte vet om, tex;

- förmodligen bevismaterial i MGMs mobiltelefoner som polisen självklart har kollat igenom.
- Om de brottats med T har de säkerligen hittat rivsår etc på MGM med T:s DNA.

Jag hoppas att M inte dödat Tove. Men J 99,99%. De måste bara hitta kroppen nu så att hon kan bli dömd för mord och inte människorov.

Skulle hon mot all förmodan släppas så måste hon nog byta identitet och flytta långt från Sverige. Detta kommer att hemsöka henne i resten av hennes liv, stackarn.

(Jag kan ha fel)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Precis. Tror folk har låst fast sig i att två personer sitter häktade. Det finns massa konstiga indicier men ännu inget konkret som visar att MGM har gjort det de anklagas för. Även om mycket pekar dit.

Ju längre tiden går utan att TT hittas, desto svårare kommer det bli att få en fällande dom.
Tyvärr är det nog så. Lutar mer och mer att det kommer bli ett cold case.
Citera
2022-11-02, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Den mobilmast som står vid Nydala just ovanför Biltemas parkering och den mast man hänvisat till i media tillhör Hi3G Access AB som har varumärken 3 och Hallon.
De är s k systeroperatörer.

Så om TT’s mobil har sista kontakt med denna Biltemamast så finns en stor chans att hon har någon av dessa operatörer.

Då operatören nu är känd är det lättare att fortsätta med mätningar i Vetlanda. Då kan den mast som sänder en km bortom Biltema räknas bort och det verkar som media fått rätt mast utpekad för sig.

Återkommer när jag vet hur stort ”sändningsområde” den här masten har men spontant så ska det vara möjligt att se om den masten täcker både Vintergatan 16 och Storgatan 71.

Sen pratas det om att TT och JJ’s mobiler följs åt t/r McD.

Nu när ”vi” antagligen vet vilken operatör TT har (3 eller Hallon) så kan man matcha det vid mätning mot JJ som ska ha Telia och se hur olika eller lika mobiler kopplar upp under gemensam färd som motsvarar den skjuts JJ fick under natten 16/10.

Tror att någonstans bakåt i tråden så står det att hon har telia, ifall det hjälper
Citera
2022-11-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Som jag skrivit flertal gånger, det är OMÖJLIGT att T lever, hon dog i lägenheten kan jag nästa betta mitt liv på.

Ja tyvärr, så tror jag inte hon är vid liv.. Den idioten som sitter o matar o vattnar henne nu har isf starkt psyke och väldigt ensam. Vilket till slut kanske blir lätt för T att kunna prata ner den människan psykiskt då hon är pedagog och vet hur man ska handskas med "barn" och har ett väldigt bra sätt att kommunicera.. Om inte de finns ngn person som matar/vattnar henne, så är oddsen väldigt långt borta att hon lever nu..
Citera
2022-11-02, 13:45
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Kan vi inte spekulera vad som skulle kunna uppfattas som oroväckande i ett telefonsamtal 02:30 från partnern på natten i Vetlanda som varit ute och festat? Mansröster? Accelererande billjud? Hennes röstläge? Har hon gråtit? Uppriven? Samtal från en bil-trunk? Inlåst?
Jag hade en tanke om det kunde vara en fickringning eftersom de anmälde henne försvunnen så snabbt.
Citera
2022-11-02, 13:46
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Kan inte hålla mig från att komma tillbaka till tråden.

Har en teori om troligt händelseförlopp efter att TT har avlidit.

JJ ringer en killkompis och säger att han måste hjälpa henne, hur mycket han vet kan vi bara spekulera i. JJ går ned till grannarna för att få bort dom från trapphuset. Jag tror det var bestämt innan att om MH fick ut kroppen med hjälp av JJ’s vänner, under tiden JJ var borta, så skulle MH placera en röd påse i cykelkorgen så JJ vet att kroppen inte är kvar, ifall grannen försöker följa med in och titta.

JJ vet dock redan att TT är ute ur lägenheten då hennes två killkompisar plockade upp och tog med Tove till bilen. Hon ligger förmodligen i bilen när killarna anländer till McDonalds. Dom har åkt dit efter att ha hört MH säga att JJ åkt dit.

Vilka uppgifter går emot denna teori?

Skulle JJ kontaktat någon så finns det ju samtalshistorik (elektroniska bevis) som polisen redan borde ha fått tag på. Tvivlar att hon ringt någon då det fortfarande bara är de två misstänkta MGM som sitter häktade.

Men tror definitivt om någon annan är involverad med att ha gömt kroppen så är det definitivt pappan. Hur hon kontaktat honom eller om polis har något elektroniskt bevis på det vet jag däremot inte.
Citera
2022-11-02, 13:46
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Inte så spännande läsning än.
Aktbilaga 44 är inte klar ännu.

HÄKTNINGSBESKED J.L.J

https://delafil.se/2a0803caefb25ade/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_45.pdf

Tjänsteanteckning. (JJ)
https://delafil.se/0d1915ae4cb15cf1/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_38.pdf

Tjänsteanteckning. (MH)
https://delafil.se/aef076c2b6608e23/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_34.pdf

Framställan om förlängning av åtalstid, JJ
https://delafil.se/964815305c76199f/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_31.pdf

Framställan om förlängning av åtalstid, MH
https://delafil.se/d4631dc8aa409f71/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_30.pdf

Såg JJs personnummer, om 4 dagar den 6 november fyller hon 20 år. Får fira födelsedagen i isoleringscell alltså. Hon har verkligen pajat sitt liv. Det är väl ganska osannolikt att hon är oskyldig.
Citera
2022-11-02, 13:47
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Kan inte hålla mig från att komma tillbaka till tråden.

Har en teori om troligt händelseförlopp efter att TT har avlidit.

JJ ringer en killkompis och säger att han måste hjälpa henne, hur mycket han vet kan vi bara spekulera i. JJ går ned till grannarna för att få bort dom från trapphuset. Jag tror det var bestämt innan att om MH fick ut kroppen med hjälp av JJ’s vänner, under tiden JJ var borta, så skulle MH placera en röd påse i cykelkorgen så JJ vet att kroppen inte är kvar, ifall grannen försöker följa med in och titta.

JJ vet dock redan att TT är ute ur lägenheten då hennes två killkompisar plockade upp och tog med Tove till bilen. Hon ligger förmodligen i bilen när killarna anländer till McDonalds. Dom har åkt dit efter att ha hört MH säga att JJ åkt dit.

Vilka uppgifter går emot denna teori?

Jag går i liknande tankebanor. JJ har ju dessutom för grannen redan sagt att hon har en "full kompis" hemma. Så om två personer kommer och tar T i varsin arm kanske inte behöver väcka så mycket uppmärksamhet i huset. En jäkla tur också i så fall!
Citera
2022-11-02, 13:47
Medlem
reedtowers avatar
Idag omhäktades de bägge kvinnorna, man använder sig av militärförband och polis med metalldetektorer för att hitta eventuella bevis vid kvarndammen enligt denna artikel.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/beskedet-misstankt-for-vetlandakvinnans-forsvinnande-kvar-i-haktet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in