2022-11-02, 12:56
Medlem
SayWhatAgains avatar
Inte så spännande läsning än.
Aktbilaga 44 är inte klar ännu.
Citat:
Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid eftersom det återstår åtgärder i form av förhör och tekniska undersökningar. Förlängning begärs därför till 17 november 2022.

HÄKTNINGSBESKED J.L.J

https://delafil.se/2a0803caefb25ade/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_45.pdf

Tjänsteanteckning. (JJ)
https://delafil.se/0d1915ae4cb15cf1/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_38.pdf

Tjänsteanteckning. (MH)
https://delafil.se/aef076c2b6608e23/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_34.pdf

Framställan om förlängning av åtalstid, JJ
https://delafil.se/964815305c76199f/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_31.pdf

Framställan om förlängning av åtalstid, MH
https://delafil.se/d4631dc8aa409f71/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_30.pdf
Senast redigerad av SayWhatAgain 2022-11-02 kl. 12:58.
Citera
2022-11-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Hur FAN kan de få ta del av nyheterna när de är misstänkta för ett grovt brott som uppmärksammas i media. Blir ju lätt att studera och analysera inför förhör utefter vad som rapporterats i media…

Det är troligen ett strategiskt val av åklagaren
Citera
2022-11-02, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Ursäkta men den där podden är bara att försöka tjäna pengar på något tragiskt som detta försvinnande. Han har ju inte ens klara uppgifter? Han släpper avsnittet igår men kommer med info som inte stämmer, rättar man inte sånt innan man släpper ett avsnitt när det hänt nya saker????

Cykeln är inte hittad enligt honom... men det är den ju? Det var den väl redan dagen efter hennes försvinnande??
Är det inte exakt vad nyheter också är?

Vad tjänar du pengar på?
Ska du bestämma hur människor tjänar pengar nu?
Vilken typisk svensk kommentar.
Jantelag...förlåt för helvete att jag existerar.

Jag tycker att det är skitbra folk vågar ta plats, sen får du tycka vad du vill men vad fan har det med att hitta t att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Vart då?
jag har nog tolkat det fel, är nog så att de blev anhållna i Eksjö och flyttade
Men tyckte jag läste häktade i Eksjö
Sorry!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Svarta, borde varit Adidas då de hade vita ränder på sidorna

Du borde tagit med dig åtminstone en av skorna. Det är stor risk att någon tar dem annars.
Allmänt kan man säga att det är mycket vanligt att man hittar skor efter försvunna personer, eller att när man hittar försvunna personer så saknar de skor. Exakt varför vet jag inte, men det är ett välkänt fenomen. Mattias Borg som försvann i Ljungby sprang till exempel ut i skogen utan skor. Han kom aldrig mer tillbaka.
Citera
2022-11-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Hur FAN kan de få ta del av nyheterna när de är misstänkta för ett grovt brott som uppmärksammas i media. Blir ju lätt att studera och analysera inför förhör utefter vad som rapporterats i media…

Ptja... Några alternativ:

1. Åklagaren har så pass mycket kött på benen att det inte spelar någon roll vad MGM snappar upp i media.

2. Åklagaren har inget kött på benen alls och då är det inhumant att hålla två unga misstänkta häktade under hårdaste formerna onödigt lång tid eftersom de faktiskt kan vara oskyldiga.

3. Man har en klar hypotes om vad som har hänt och det enda man nu behöver göra är att säkra bevisningen. Men man är inte helt säker på att man kommer att kunna göra det.

4. Man hoppas på att lättare restriktioner ska göra MGM mer samarbetsvilliga.
Citera
2022-11-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaj Björkhagen
Det är troligen ett strategiskt val av åklagaren

Ja en taktik och metod som ingår i en strategi som de förhoppningsvis kan ta hela vägen till mål/åtal.
Citera
2022-11-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ptja... Några alternativ:

1. Åklagaren har så pass mycket kött på benen att det inte spelar någon roll vad MGM snappar upp i media.

2. Åklagaren har inget kött på benen alls och då är det inhumant att hålla två unga misstänkta häktade under hårdaste formerna onödigt lång tid eftersom de faktiskt kan vara oskyldiga.

3. Man har en klar hypotes om vad som har hänt och det enda man nu behöver göra är att säkra bevisningen. Men man är inte helt säker på att man kommer att kunna göra det.

4. Man hoppas på att lättare restriktioner ska göra MGM mer samarbetsvilliga.

Jag tror på alt nr 2, tror inte dom har mycket alls.
Citera
2022-11-02, 13:03
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Är det inte exakt vad nyheter också är?

Vad tjänar du pengar på?
Ska du bestämma hur människor tjänar pengar nu?
Vilken typisk svensk kommentar.
Jantelag...förlåt för helvete att jag existerar.

Jag tycker att det är skitbra folk vågar ta plats, sen får du tycka vad du vill men vad fan har det med att hitta t att göra?

Det jag menar är ju framförallt att uppgifterna inte verkar vara kontrollerade och att man bara försöker kräma ur pengar ur info som kanske inte ens stämmer.. en sak om man faktiskt hade varit up to date och presenterat relevant info i nära anslutning till händelsen, men här är det ju 1,5 vecka sedan man var på plats till man publicerar det. Hade ju varit mer relevant att höra det dagen efter det spelats in.

Du verkar ju dock vaknat på fel sida om du väljer ut min kommentar av alla som kommenterat något kring denna podden.

Cykeln finns. I podden säger man att den fortfarande inte är hittad - stämmer inte.
Citera
2022-11-02, 13:03
Medlem
Avel, jag har en fråga till dig som är expert. Hur stor möjlighet finns det att mobilmasterna inte pejlat rätt?
Finns det över huvud taget någon möjlighet att det faktum att man tror att T:s mobil färdats med J till McD inte är korrekt?
Citera
2022-11-02, 13:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GBskaina
Svårt att se att det här klaras upp, att bli dömda utan kropp är osannolikt. Och jag tvivlar på att kroppen hittas. Eller?
Kroppen kommer att hittas innan NOV är slut.
Citera
2022-11-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kroppen kommer att hittas innan NOV är slut.

Tror jag inte på men ja hoppas ju så klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in