2022-11-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Jag tycker det här är snurrigt.. Va länge prat om en röd Audi och att den va avförd. Sen dök podden upp och nu är det en bil som passar i beskrivning med JJs egen bil. Är det poddarna som framställt det såhär för att det ska börja spekuleras en massa igen?

Ja, det är podden som snurrar till det med klockslag och vittnesmål.
Citera
2022-11-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan vara NOA s beteendevetare som rekommenderat detta i syfte få dom att begripa allvaret i det och få dom att prata.

Tyvärr är det nog ett tecken på att alla vet att de i skrivande stund inte har nog för en fällande dom — man vet helt enkelt inte huruvida denna person är skyldig — varför man är mån om personens psykiska mående. Alternativt att man vet exakt vad som har hänt, men det har jag svårt att få ihop med omständigheten att bara en person är häktad. Här lär det ju ha krävts någon form av medhjälp för att bli av med kropp osv.

Är ju oerhört påfrestande att sitta häktad och att inte låta en person få ta del av vad som händer i omvärlden får ju i sig stor psykisk inverkan.

Till syvende och sist finns det väldigt många i Sverige som suttit oskyldigt häktade väldigt länge och som därefter får stora problem. Det är ju väldigt svårt att tydligt säga vad som orsakats av den felaktiga häktningen, men helt klart är att det inte är fel att vara så restriktiv som möjligt med häktningar och restriktioner.
Citera
2022-11-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är inte alla yngre tjejer idag mer eller mindre dramaqueens? Med VBG drag i nyllet etc.. https://ibb.co/ynqFZnV

Tack för dagens skratt mycket bättre än anknäbb.

Även om det inte verkar passa in på MH lite osäker på JJ men tror inte heller hon lider av VBG.
Citera
2022-11-02, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Fast det är JJ dom har släppt restriktionerna på.

Okej! Tack för info!
Citera
2022-11-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Är bara det att jag tycker hon borde blivit knäckt och erkänt vid detta laget hon kanske inte var med när själva mordet utfördes, om det nu utfördes i lägenheten, men det verkar så

Sant men hon kanske har ett starkt psyke eller så har hon för stor skulle i det som hänt för att vilja prata om det. Kan också vara så att hon däckat i JJ:s lägenhet och tiger i förhören därför att hon faktiskt inte har en jävla aning om vad som hänt.
Citera
2022-11-02, 10:16
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger123
Ca 15 minuter ska kroppen ligga för att börja utsöndra lukt

Ah tack för info! Då kan vi utgå från att om en likhund lånas in till Sverige så borde den reagera i JJs lägenhet. För vi är överens om att kroppen troligen legat 1-2 timmar innan den isåfall förts bort.

Läste att i Wilma fallet lånades en likhund in från Danmark, och den markerade i sängen, där hon mördats (även om sen huvudet låg i en väska i garderoben).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Det blir intressant vad som händer med MH.

Om hon tex släpps eller får träffa föräldrar i häktet, så faller ljuset på JJ med familj…

Åklagaren har iallafall begärt samma restriktioner för MH i framställan. ( samsittning, gemensam vistelse, ta emot besök, elektronsik kommunikation, försändelser ( brev mm)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Sant men hon kanske har ett starkt psyke eller så har hon för stor skulle i det som hänt för att vilja prata om det. Kan också vara så att hon däckat i JJ:s lägenhet och tiger i förhören därför att hon faktiskt inte har en jävla aning om vad som hänt.

Det skulle vara intressant att veta hur fulla tjejerna egentligen var när de gick hem till JJ..
Citera
Avstängd
Skulle inte bli förvånad om MH släpps.
dock tror jag fortsatt som jag sa igår att det blir en vända till, men intressant om hon släpps
Citera
2022-11-02, 10:17
Medlem
Jag tror poliserna är klara över att det är endast dessa 2 som ligger bakom försvinnandet av Tove. Jag tror även att polisen hittat bevis och spår i lägenheten, nu lättar man på restriktionerna här för JJ då man inte längre tror fler är inblandade än dessa 2 flickor. Polisen har nog sitt på det torra nu, det som fattas nu dock är att hitta Tove. Det blir nog tufft att hitta henne då jag tror dom kört en bra bit och dumpat henne, mkt skog och terräng runt Vetlanda.

Det här fallet kan jag inte sluta följa, må dessa jävlar ruttna i helvete för skyldiga det är dom, det är jag helt övertygad om.
Citera
2022-11-02, 10:18
Medlem
mogulen70s avatar
Var någon som skrev igår om ett par sneakers som låg vid någon plogpinne utanför Vetlanda. Någon som vet vad T hade för skor vid försvinnandet? Har enbart hittat beskrivning av kläder ej skor.
Citera
2022-11-02, 10:18
Medlem
En sak som slog mig när jag lyssnade på poddavsnittet och något ingen hittills verkar ha snappat upp från grannens vittnesmål: JJ uppger till grannen att en av personerna i den röda bilen utanför McDonalads "har varit med och festat".

Vem är det?

Grannen på våningen under: 32:00.
Reportern frågar om det var en ung kille i bilen:
- Tjugoårsåldern. Det var en till kille som satt bredvid, tjugoårsåldern.

Hon säger att "Det är min bästa vän, jag måste hälsa på honom".

Stannar jag ... hon går ut från bilen ... fram till dem och pratar med dem i typ cirka en och halv minut/en minut.

Kommer hon ... sätter sig i bilen och sen åker vi därifrån.

"Ah, det är din kompis och så?" [frågar grannen JJ]

"Ja, det är min bästa vän och vi har varit och festat och så".

Är detta lastgammal information som jag har missat när jag försökt traggla mig igenom tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in