2022-11-02, 10:08
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Om det nu är så att JJ (och bilen) är hos pappan när husrannsakan sker på söndagskvällen, varför är det ingen patrull på plats hos JJs pappa? Hon lär varit där hela dagen och lär sovit där.
Varför anhölls hon först på måndagen en 10-20min in i förhöret?
Hon har tagit bilen till jobbet och både hon och bilen förs därifrån av polis.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag förstår inte riktigt frågan kan du förtydliga lite hur du menar med patrullen där?

Jag kanske var lite för snabb.
Jag vill minnas att polisen var på plats i JJs lägenhet redan på söndagkvällen. Hittar inte inlägget just nu.
Jag vet att de var hos AW på söndagkvällen, jag kanske blandade ihop det.

Om nu polisen var i JJs lägenhet på söndagkvällen, och JJ har varit hos pappan och sover där tills hon åker till jobbet på måndagen. Varför hämtas hon inte in till förhör direkt när en husrannsakan sker?

Jag ska dubbelkolla en gång till ifall jag har fel.
Någon som vet får gärna bekräfta eller dementera.

Har jag fel ber jag om ursäkt för eventuell förvirring!
Citera
2022-11-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Men då märker ju polisen att de ändrar sin story. 😉

Precis det jag ville ha sagt
Citera
2022-11-02, 10:09
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Är bara det att jag tycker hon borde blivit knäckt och erkänt vid detta laget hon kanske inte var med när själva mordet utfördes, om det nu utfördes i lägenheten, men det verkar så
Problemet är att hennes version brister på många sätt.
Hon verkar knappt ha ett rätt med varken tidpunkter eller vem hon träffat under dessa kritiska timmar.
Citera
Medlem
Det blir intressant vad som händer med MH.

Om hon tex släpps eller får träffa föräldrar i häktet, så faller ljuset på JJ med familj…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är det här din egen teori eller något man brukar göra vid brottsfall som dessa?

Att använda media för att se reaktioner hos misstänkta gärningsmän har jag läst om men vet inte hur vanligt det är att man använder det. Tror att det kan ha varit GW som pratat om det. Nu är ju det i ett annat läge men det har ju hänt att mgm gett upp och gått självmant till polisen efter att de läst i media att polisen har bra på fötterna i utredningen. Då handlar det om att det är jobbigt att vara på flykt. Här kan det ju kanske bli jobbigt att hålla fast vid en berättelse som alla vet är ljug. Blir ju inte kul att komma ut om alla tror att man är mördare och man vet att den egna berättelsen inte håller.
Citera
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Grannen säger en liten röd bil. Johanna använder en liten röd bil som är skriven på hennes far.

När jag påpekar att det kanske är Johannas bror Nils som är på McD med bilen säger vissa att det var en Audi som Johanna var fram till och den personen är avförd i utredningen.

Har Audi en bilmodell som är liten?

Jag tycker det här är snurrigt.. Va länge prat om en röd Audi och att den va avförd. Sen dök podden upp och nu är det en bil som passar i beskrivning med JJs egen bil. Är det poddarna som framställt det såhär för att det ska börja spekuleras en massa igen?
Citera
Avstängd
antingen blev hon dränkt i badrummet, kan ju vara en tanke att de ska få det att se ut som en olycka ev. självmord, om hon nu hittas i vatten utan yttre skador så kanske denna teori kan vara sann. då antar jag att dom båda två med våld förde henne dit, men jag har en fråga här faktiskt, i vissa hus har jag märkt att man hör när någon duschar/fyller upp ett bad, nu kan hon lika gärna vara dränkt i diskhon eller handfatet i badrummet. men detta känns ganska risky, det är ju lättare att strypa någon / trä en påse över huuvdet och när man får ner kroppen är det bara att en håller i armar/den andre sitter gränsle och slutför själva strypningen.
Citera
2022-11-02, 10:10
Medlem
En helt annan sak som jag kom att tänka på när jag hör diskmaskinen. Ibland kan vattenrören slå så att det låter som dunsar, eller till och med hammarslag. I och för sig borde grannarna kanske hört sådant ljud tidigare och känt igen det.

Kom också att tänka på att det kanske är något jag borde åtgärda om det hörs när diskmaskinen är igång.
Citera
2022-11-02, 10:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Vid 4-tiden vet man att cykeln finns kvar enligt olika källor.
Dom bör alltså vänta ca en timme tills grannarna med säkerhet har somnat innan dom vågar sig ut?
Om vi antar att dom syns till vid 7 på parkeringen (tidig morgon) så har dom haft ca 2 timmar på sig.
Gå iväg med cykel, få ut kroppen, körtid + gömma kroppen + stanna på parkeringen för att prata ihop sig?

Vart och hur långt kan man tänka sig att dom åkt?
Ett ställe dom är trygg med och har anknytning till...

Kan dom ha slängt telefonen och ev tillhörigheter där cykeln placerades? Räckte mast uppkoppling dit? Är det öppet soprum på den adressen?
Jag tror inte att dom dumpade henne i närheten, stället där dom sågs med immiga rutor så är dom klara, det stället tror jag är en plats de kört till efteråt som inte alls med saken att göra och kanske somnat då dom varit uppe hela natten.
Citera
2022-11-02, 10:11
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu spekulerar jag. Men det kan vara så att M s mentala hälsa inte tillåter henne att vara fysiskt på plats. Ser inga andra direkta hinder att inte närvara annars. Jaja, hoppas du får se något intressant eftermiddag iaf!

Som tidigare nämnts är det relativt vanligt med videolänk. Att transportera den häktade 6mil enkel väg för en kort förhandling som oftast slutar med omhäktning är både kostsamt och mer bökigt jämfört med att koppla upp en videolänk.
Citera
2022-11-02, 10:12
Medlem
whatthefucks avatar
Att restriktionerna lättat, vad innebär det rent praktiskt? betyder det endast att hon får kolla nyheter, eller kan hon få in här på fb också?
Citera
2022-11-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror inte att dom dumpade henne i närheten, stället där dom sågs med immiga rutor så är dom klara, det stället tror jag är en plats de kört till efteråt som inte alls med saken att göra och kanske somnat då dom varit uppe hela natten.

Det tror jag med. Frågan e bara hur långt dom har kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in