2022-11-02, 08:05
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack, där var länken igen!

Exakt så tolkar jag det också. Och det förstärks ju av att "den ena kvinnan förhörs under söndagen i sitt hem, man skriver intelägenhet.

Det måste finnas något alarmerande bakgrundsljud i röstmeddelandet som fick polisen på fötter direkt när polisanmälan gjordes.
Kan det ha varit en fickringning, och pojkvännen till T enbart hör de prata i bakgrunden. Eftersom hon ringt honom tidigare så ligger han väl som sista ringde nummer.
Citera
2022-11-02, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Fattar jag senaste uppgiften rätt: Polisen fick inte tag på JJ dvs, hon var inte hemma i lägenheten söndag eftermiddag när polisen kom, och hon sov inte hemma söndag till måndag och gick direkt till jobbet där polisen grep henne? Sov hon hos någon kille, eller hos sin far? Borde säga mycket om vart man ska leta iaf.

Har inte hittat nån uppgift på att polisen inte fick tag på J. Det verkar vara ett antagande. Jag tror hon förhördes och även lämnade sina nycklar till polisen på sön. Hon kunde inte sova där av förklarliga skäl.
Citera
2022-11-02, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Omhäktningsförhandling idag då, vad tror vi? Släpps dom? Om inte, har Polis/åklagare tillräckligt för att gå till åtal "inom kort" ?

Annars släpps dessa fria, span för att se ifall dom begår något misstag ute i det fria? - Så som att träffa tredje part och kanske besöka eventuell dumpningsplats?

Frågorna är många...
Är det verkligen idag? trodde varje timme räknades innan omhäktningar.

Senast torsdagen den 3/11 kl. 12 måste åklagaren besluta om han ska väcka åtal, begära förlängd häktningstid alternativt försätta en eller de båda misstänkta på fri fot.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/oktober/status-i-arende-med-forsvunnen-kvinna-i-vetlanda/
Citera
2022-11-02, 08:09
Medlem
Citat:
Omhäktningsförhandling idag då, vad tror vi? Släpps dom? Om inte, har Polis/åklagare tillräckligt för att gå till åtal "inom kort" ?

Annars släpps dessa fria, span för att se ifall dom begår något misstag ute i det fria? - Så som att träffa tredje part och kanske besöka eventuell dumpningsplats?

Frågorna är många...
Åtal dröjer nog några månader skulle jag tippa på. Tror inte att någon av MGM släpps idag. Det som fick dem häktade från början, tillsammans med att åklagaren väntar på svar från NFC bör räcka för fortsatt häktning.
Citera
2022-11-02, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Bara det inte blir som Lindomefallet, där båda skyller på varandra och så går båda fria.
Om åklagaren kan bevisa att MGM agerat i samförstånd, så kan båda bli dömda. Om inte och en av dem inte uppenbart ljuger eller kan bindas till att själv utfört handlingen så kan det bli så att båda gå fri trots att det är bevisat att en av de två eller båda gjorde det.
Citera
2022-11-02, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holger123
Ja det kanske men hon säger också att hon inte gjort något med henne.

Jag bara menar att mobilen har varit där blev ju klart tidigt, hennes advokat får ju den uppgiften och meddelar henne det, hon svarar ja vi bråkade på nöjet och gick hem till mig och pratade ut.
Citera
2022-11-02, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Är det verkligen idag? trodde varje timme räknades innan omhäktningar.

Senast torsdagen den 3/11 kl. 12 måste åklagaren besluta om han ska väcka åtal, begära förlängd häktningstid alternativt försätta en eller de båda misstänkta på fri fot.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/oktober/status-i-arende-med-forsvunnen-kvinna-i-vetlanda/

Enligt Vetlandaposten så

"
Misstänkta kvinnorna ska omhäktas eller släppas – nu inleds förhandlingarna
2 november 2022 05:06

Idag ska Eksjö tingsrätt besluta om kvinnorna som misstänks vara inblandade i 21-åriga Toves försvinnande ska omhäktas eller släppas.
"

Källa: https://www.vetlandaposten.se/2022-11-02/misstankta-kvinnorna-ska-omhaktas-eller-slappas--nu-inleds-forhandlingarna

Tyvärr en Plusartikel (eller vad man vill kalla det) men det är början av innehållet som är citerat ovan.

Tolkar det som idag, onsdag, men dom kan så klart ha blandat ihop datumen på Vetlandaposten.
Citera
2022-11-02, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Har inte hittat nån uppgift på att polisen inte fick tag på J. Det verkar vara ett antagande. Jag tror hon förhördes och även lämnade sina nycklar till polisen på sön. Hon kunde inte sova där av förklarliga skäl.

Så tolkar jag det också utifrån artikeln i AB plus intervjun med JJ kompis men tydligen inte andra här inne. Men det andra tror går inte ihop, enligt mig.
Senast redigerad av Wattweke 2022-11-02 kl. 08:18.
Citera
2022-11-02, 08:19
Medlem
Citat:
Enligt Vetlandaposten så

"
Misstänkta kvinnorna ska omhäktas eller släppas – nu inleds förhandlingarna
2 november 2022 05:06

Idag ska Eksjö tingsrätt besluta om kvinnorna som misstänks vara inblandade i 21-åriga Toves försvinnande ska omhäktas eller släppas.
"

Källa: https://www.vetlandaposten.se/2022-11-02/misstankta-kvinnorna-ska-omhaktas-eller-slappas--nu-inleds-forhandlingarna

Tyvärr en Plusartikel (eller vad man vill kalla det) men det är början av innehållet som är citerat ovan.

Tolkar det som idag, onsdag, men dom kan så klart ha blandat ihop datumen på Vetlandaposten.

Även enligt P4 Jönköping är det förhandlingar idag.
Citera
2022-11-02, 08:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om J.J sa att det var hennes bästa vän hon såg vid McDonalds kanske det var M.H hon såg?

Eller var det två killar?
MH är ju "lagd" till sängs. kan ej vara MH
Citera
2022-11-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
MH är ju "lagd" till sängs. kan ej vara MH

Trodde det var T som J syftade på när hon berättade om den stupfulla kompisen som trillat.
Citera
2022-11-02, 08:23
Medlem
Den röda bilen med vännerna utanför McD...
Tidigare har det ju diskuterats specifikt Audi, men nu i podden bara liten röd bil.

JJ's lilla röda bil har ju ifrågasatts om hon hade den hemma eller ej.
Kanske så enkelt att hon hade den utlånad till "sin bästa kompis" (kompisen som nämns i podden) men nu behövde ha hem den mitt i natten.

Enligt grannen höll hon på med telefonen i trapphuset innan de körde till McD. En snabb kontakt till "bästa kompisen" som egenligen var på väg till lägenheten men i sista stund fick styra om till McD.

Samtalet utanför McD handlade då om att hon ville få hem bilen lite senare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in