2022-11-02, 07:46
Medlem
Vi vet ju inte med säkerhet att T varit i lägenheten, det kan ju hänt något innan och de kommit över hennes mobil, JJ bestämmer träff med dessa 2 killar i den röda bilen hemma utanför men möter grannen på väg ut som erbjuder att köra henne till donken som hon ljuger om att hon ska till, hon hör av sig till dem i bilen och säger kör till mcd så ses vi där
Citera
2022-11-02, 07:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Om jag tänker mig in i det här.. att jag har gjort något liknande, och att grannar varit uppe och knackat på min dörr så skulle jag inte våga föra ut en kropp.. hade varit såå rädd för att möta mina grannar igen i trappen.. och rädd för att de fortfarande höll koll på vad jag gjorde..
Fast dom måste ju, de kan ju inte ha ett lik liggande hemma hos sig. de har väntat någon/några timmar tills de gått o lagt sig
Citera
2022-11-02, 07:52
Medlem
Ni som bor i & eller känner till Vetlanda!! . Visst är områdena kring s.kärnan genomsökt/finkammat inkl. Naturreservatet IIIlharjen med vattendrag? och i nuläget genomsöks Föreda/Föredadammen om jag läst rätt?
Har det även sökts i färdriktningen ut mot bäckseda korsheda.......?
Både JJ och MH har ju körkort och kan ju ha kört ut en bra bit? .
(om de nu är så att de har velat dölja en icke laglig gärning).
Citera
2022-11-02, 07:53
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
14 dagar har gått återkom om 2 månader så ska vi se även dom tuffaste har det jävligt med fulla restriktioner :-)

De kommer att vara avförda i brist på bevis och släppta innan två månader gått, om de bara håller käften. Det är i alla lägen det bästa man kan göra vid kontakt med polis. Hoppas deras föräldrar lärt dem detta basala faktum.
Citera
2022-11-02, 07:56
Bannlyst
Omhäktningsförhandling idag då, vad tror vi? Släpps dom? Om inte, har Polis/åklagare tillräckligt för att gå till åtal "inom kort" ?

Annars släpps dessa fria, span för att se ifall dom begår något misstag ute i det fria? - Så som att träffa tredje part och kanske besöka eventuell dumpningsplats?

Frågorna är många...
Citera
2022-11-02, 07:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tänk om cykeln var svart.. och inte ens TTs.. kanske var någon annan tjejs cykel som varit i lägenheten på förfest.. Tove kom då inte till JJs lägenhet efter Nöjet.. och hennes cykel kanske befann sig på annan plats redan..Vilken granne har sagt att TTs cykel stod där på natten utanför JJs lägenhet? Samma man som såg en svart cykel?
Nu är du ute å cyklar, T kom till JJ lägenhet. det är fastställt
Citera
2022-11-02, 08:00
Medlem
Fattar jag senaste uppgiften rätt: Polisen fick inte tag på JJ dvs, hon var inte hemma i lägenheten söndag eftermiddag när polisen kom, och hon sov inte hemma söndag till måndag och gick direkt till jobbet där polisen grep henne? Sov hon hos någon kille, eller hos sin far? Borde säga mycket om vart man ska leta iaf.
Citera
2022-11-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nu är du ute å cyklar, T kom till JJ lägenhet. det är fastställt

Hur är det fastställt? Är det inte bara mobilen som visar att den varit där?
Citera
2022-11-02, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holger123
Hur är det fastställt? Är det inte bara mobilen som visar att den varit där?

JJ har själv sagt att TT följt med till lägenheten.
Citera
2022-11-02, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Har hört att det förekommer trafficking på nöjet

Men skärp dig, det förekommer ingen trafficking på Nöjet…🤦🏼‍♀️
Citera
2022-11-02, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grislatin
JJ har själv sagt att TT följt med till lägenheten.

Ja det kanske men hon säger också att hon inte gjort något med henne.
Citera
2022-11-02, 08:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Jag funderar också på att det var något som lät som hammarslag - tänk om det var just vad det var? Har de spikat in henne i någon låda som de sedan burit ut någonstans och dumpat (t ex i vatten)?
Tänkte oxå på det, men tappar du en trälåda i ett trapphus är du knullad. så det tror jag verkligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in