2022-11-01, 16:39
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAKEWEFAGENT
Ja, hen protesterar mot uppdelningen man/kvinna genom att skapa en oändlig mängd kategorier som hen försöker klämma in mellan man-kvinna. Det är en liten revolt mot Gud som skapade oss som män och kvinnor. Att ett "hen" förekommer till och från är lika chockerande som en tvåhövdad katt, något du kan googla och häpna över. Ska vi definiera om hela kattsläktet då?
Du får jiddra lika mkt som den där andra transan om du vill. Det ändrar inte på det faktum att man är född som endera man eller kvinna (eller hermafrodit) - oavsett hur förvirrade ni nu är i vuxen ålder.
Citera
2022-11-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
det faktum att man är född som endera man eller kvinna (eller hermafrodit)
Ja. Det tål att upprepas flera gånger per dag i dagens samhälle. Alla arbetspass borde börja med en liten bön "Män är män, kvinnor är kvinnor, himlen är blå, om än ibland grå, låt oss till jobbet återgå."

Det här tar 30 sekunder och kommer spara in ca... hela könspedagogins budget.
Citera
2022-11-01, 16:44
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ja. Det tål att upprepas flera gånger per dag i dagens samhälle. Alla arbetspass borde börja med en liten bön "Män är män, kvinnor är kvinnor, himlen är blå, om än ibland grå, låt oss till jobbet återgå."

Det här tar 30 sekunder och kommer spara in ca... hela könspedagogins budget.
Varför måste transor och HBTQI-personer manifestera saker till löjlighetens breddgrad? Varför kan ni inte acceptera att man föds som man eller kvinna men att ni får kalla er vad ni vill?
Citera
2022-11-01, 17:00
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Härligt att se att du börjar ge med dig. Förolämpningar är ett tydligt tecken på att man tappat sin argumentation.

"Lagligt"... "tillåts"... Jag pratar inte om lagar. Släpp in en snubbe med penis i damernas och invänta reaktionen. Du är ute och cyklar.
Haha, jag konstaterar bara fakta. Din läsförståelse är usel och du förstår inte att det redan är norm för transkvinnor att använda damernas omklädningsrum. Det är dock fortfarande inte fördomar och samhällsnormer som avgör någons genus.
Citera
2022-11-01, 17:10
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Haha, jag konstaterar bara fakta. Din läsförståelse är usel och du förstår inte att det redan är norm för transkvinnor att använda damernas omklädningsrum. Det är dock fortfarande inte fördomar och samhällsnormer som avgör någons genus.
"Norm"? Från er transkvinnor kanske det anses vara norm. Fråga valfri kvinna på gatan, 99.95% kommer säga att de föredrar att inte se människor med kuk i deras omklädningsrum. Kuken avgör genus.
Citera
2022-11-01, 17:17
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
"Norm"? Från er transkvinnor kanske det anses vara norm. Fråga valfri kvinna på gatan, 99.95% kommer säga att de föredrar att inte se människor med kuk i deras omklädningsrum. Kuken avgör genus.
Du är så otroligt korkad. Man brukar inte stirra på människors könsorgan i omklädningsrum, och inte alla visar sina könsorgan i dem, och inte alla bryr sig vilka könsorgan som finns omkring dem.

Du kan alltid påstå och önska, men något blir inte sant för det.
Citera
2022-11-01, 17:32
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Du är så otroligt korkad. Man brukar inte stirra på människors könsorgan i omklädningsrum, och inte alla visar sina könsorgan i dem, och inte alla bryr sig vilka könsorgan som finns omkring dem.

Du kan alltid påstå och önska, men något blir inte sant för det.
Du är så otroligt korkad. Vem som stirrar eller inte är irrelevant. Fakta kvarstår. Något blir inte sant för att du är trans.
Citera
2022-11-01, 17:41
Medlem
Citat:
Varför måste transor och HBTQI-personer manifestera saker till löjlighetens breddgrad? Varför kan ni inte acceptera att man föds som man eller kvinna men att ni får kalla er vad ni vill?

Du, jag låter experten ta över och förklara vad en kvinna är. Den otroligt tappra könsaktivisten Dylan Mulvaney, en individ av hankön som utger sig för att vara inte en kvinna utan en flicka och "transmänniska" får intervjua den amerikanska presidenten Joe Biden. Märk noga att det är samma amerikanska president som vill ha krig i Ukraina.
Citera
2022-11-01, 17:41
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Vem som stirrar eller inte är irrelevant.
Det var lite min poäng också.
Citera
2022-11-01, 17:44
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Du, jag låter experten ta över och förklara vad en kvinna är. Den otroligt tappra könsaktivisten Dylan Mulvaney, en individ av hankön som utger sig för att vara inte en kvinna utan en flicka och "transmänniska" får intervjua den amerikanska presidenten Joe Biden. Märk noga att det är samma amerikanska president som vill ha krig i Ukraina.
"Experten"... nä tack. Fysiskt och biologiskt så är man man eller kvinna. Åsikter är irrelevanta. Det är bara ni två som tycker något annat här, märker ni inte det? transaktivister är tragiska.
Citera
2022-11-01, 18:07
Medlem
Citat:
kvinna. Åsikter är irrelevanta.
Jag håller med.

Citat:
Det är bara ni två som tycker något annat här, märker ni inte det?
Att bli utpekad som svarta fåret av främlingar på nätet har aldrig lett till att nån ändrat sig, snarare tvärtom. Men vad vet jag? Jag är bara en av två mot verkligheten, inga bra odds. Men jag vet att nästa booster kommer definitivt att bota COVID en gång för alla även om vi ska stänga ner samhället som i Kina på kuppen och jävlar besegra Putin.

Citera
2022-11-02, 07:25
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har aldrig sagt att en kvinna inte är en kvinna baserat på förmågan att föda barn -- tvärtom faktiskt. Jag säger att den förmågan är oväsentlig när man skall kategorisera någon som kvinna.

En kvinna som sedan födseln saknar den förmågan har inte den biologiska uppbyggnaden för att föda barn - hon saknar ju den förmågan.
Du verkar ha fintat bort dig själv, som att du inte inser att vi menar samma sak, att en kvinna är den som har rollen barnafödare.

Men du pratar om vad som är definitionen av man eller att det inte är barnafödande som definierar kvinna utan nåt annat ospecifierat.

Jo det är barnafödanderollen som definierar kvinna, och huruvida nån specifik kvinna har barn beror på externa faktorer, det är ändå en kvinna därför att rollen tillgivits som barnafödare (biologiska uppbyggnadens avsikt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in