2022-11-01, 15:29
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
https://en.wikipedia.org/wiki/Causes_of_gender_incongruence
Vi verkar ju vara rörande överens ser jag. Du länkar till en artikel som berättar att "in more than 99.95% of births, sex is assigned without ambiguity". Precis som jag sa. Tack och bock.
För du menar väl inte att du länkar till en artikel där du anser att du kan använda DELAR av den som 'fakta' medans andra delar inte stämmer...?
Citera
2022-11-01, 16:01
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Ledsen, det är nog bara du som är förvirrad på denna jord. Vi andra verkar rörande överens om vad som ÄR en man/kvinna, tillika tror jag vi är överens om att folk får känna sig som vilket kön eller djur de vill.
"Vi andra" = incels och imbeciller på Flashback.

Citat:
Återkom gärna med exempel på när människor med penis får byta om tillsammans med människor med fitta
Transkvinnor, oavsett om de har penis eller ej, får vanligtvis använda kvinnors omklädningsrum i alla länder där det är lagligt att vara trans.

Vilket kön eller genus en människa är definieras oavsett inte av vilket omklädningsrum de tillåts använda.
Citera
2022-11-01, 16:02
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Vi verkar ju vara rörande överens ser jag. Du länkar till en artikel som berättar att "in more than 99.95% of births, sex is assigned without ambiguity". Precis som jag sa. Tack och bock.
För du menar väl inte att du länkar till en artikel där du anser att du kan använda DELAR av den som 'fakta' medans andra delar inte stämmer...?
Haha, du har läst en mening och du har inte ens förstått den. I det engelska språket gör man skillnad på sex (könsorgan) och gender (genus).
Citera
2022-11-01, 16:12
Medlem
Citat:
"in more than 99.95% of births, sex is assigned without ambiguity"

Man måste älska ordmagi. Det är som att läkarna på måfå tilldelar barnet ett visst kön vid födseln. Behöver inte ens titta efter. Man kan tilldela barn kön innan de föds också med mammografi, helt otroligt hur långt vetenskapen och den moderna läkekonsten är villiga att gå för att radera en helt alldeles nyss påhittad påhittad förtryckt folkgrupp, transmänniskorna.

Nedan är påhittat av mig, nyss.
Citat:
Efter att ha skällt ut kvinnan utan anledning, tar den manliga läkaren tag i barnet, ger det en smäll på stjärten och skriker: "Du är nu en pojke/flicka!" Barnet som ser ut som Barbie där nere blir så traumatiserat att de tilldelade könsorganen växer ut på allt mellan tre minuter och sex timmar i enlighet med den manliga läkarens förtryckande diktat.

Det här går att lösa enkelt genom att sparka alla manliga läkare och anställa transkvinnor som läkare och då kan transkvinnan fråga barnet vilket kön det vill ha, i barnens rättigheters namn så klart!
Citera
2022-11-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Jo det är precis det det är, barnafödande rollen är det som definierar kvinna.Fel, ifall en kvinna inte föder/har fött barn är det fortfarande kvinna därför att hennes biologiska uppbyggnad är fortfarande sådan att hon har tillgivits rollen som barnafödande och inte mannen. Huruvida det händer att hon får barn avgörs däremot av externa faktorer.

Jag har svårt att klassificera en katt som har tre ben. Det kan inte kallas katt för att det är bara tre ben och alla vet att alla katter har fyra ben. Det är svårt att få ett vettigt svar när man frågar det kattliknande djuret med treben.
Citera
2022-11-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja? och? ska vi då skita i dessa 20% som altså verkligen visar sig vara trans?
För att vadå? andra inte visade sig vara det?

Tror någon annan länkade till dig att av de som nu fått genomgå könskorrigerande hjälp så är det bara 1% som ångrat sig.

Återigen att uppfylla kriterierna för ett tillstånd, innebär inte alltid att detta tillstånd är ett faktum.

ex. du kan vara snuvig, det är ett kriterium för att ex ha drabbats av en elak liten bacill. Men! i själva verket så har du hösnuva.
Många barn uppfyller kriterierna för att ev ha könsdysferi, de är ambivalenta och osäkra över sitt könstillhörighet och därför lidande...men! som verkligheten alltså visar så behöver detta inte betyda att de därför faktiskt är transpersoner, de kan likväl genomgå en jobbig process av att inte gilla de förväntningar som läggs på dem baserat på deras könstillhörighet etc...

DET är vad texten säger.

Japp de sökte behandling men fick inte någon sådan, för att läkarna efter div. undersökningar ansåg att problemet inte var könsdyferi trots allt.

Att vara trygg i sig själv är orättvist mot de som är otrygga i sig själva och jämlikhet är att alla blir otrygga i sig själva för att "trygghet inom sig själv" är en förtryckande matstruktur som upprätthålls av de som är trygga i sig själva och stänger ute de som är otrygga i sig själva. Att se samband mellan sociala medier och framväxten av "sudden onset gender dysphoria" är transhatare och värre än Putin.
Citera
2022-11-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har aldrig sagt att en kvinna inte är en kvinna baserat på förmågan att föda barn -- tvärtom faktiskt. Jag säger att den förmågan är oväsentlig när man skall kategorisera någon som kvinna.

En kvinna som sedan födseln saknar den förmågan har inte den biologiska uppbyggnaden för att föda barn - hon saknar ju den förmågan.

Jag har en bil och punka i ett däck. Det är inte en bil och därför ska jag inte skatta, men Transportstyrelsen förtrycker mitt offerperspektiv och tvingar mig att skatta ändå för "bilen". Transportstyrelsen är som en bilmaffia, bara de får definiera vad en bil är och det är en orättvis maktbalans som måste korrigeras med en radikal samhällsrevolution.
Citera
2022-11-01, 16:30
Medlem
Citat:
Därför har biologin inte heller sagt vad någon ska heta eller identifiera sig som. Försök förstå att "kvinna" är ett påhittat ord liksom alla andra ord. Människan har kommit på detta ord, till skillnad från existensen av kroppsdelar och reproduktiva organ. Tänk lite.

Kvinna, försök att förstå att "alla ord" är påhittade ord liksom alla andra påhittade ord och icke påhittade ord av män (att du missade det, du lever kvar i det gamla falska patriarkala medvetandet, din maktanalys är svag).

Hela språket är en förtryckande mekanism som ska hålla nere kvinnor (nu vet jag exakt vad en kvinna är) och därför är det bäst att vi alla återgår till djurläten för att frigöra oss själva från förtrycket som upprätthålls av patriakrala förtryckande språkkonstruktioner. (vad var en kvinna nu igen? jag har fan glömt)

Det här handlar om att skapa en prästklass vars enda uppgift är att prata oss och det kan de inte göra om alla vet vad en kvinna är, hela könspedagogin fallerar när folk vet vad en kvinna är. Det är ett gammalt ohederligt maktknep och bästa försvaret är att ignorera det, men det som är att be en kvinna att inte älska skor. (jag tror jag vet vad en kvinna är nu...)
Citera
2022-11-01, 16:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAKEWEFAGENT
Jag har en bil och punka i ett däck. Det är inte en bil och därför ska jag inte skatta, men Transportstyrelsen förtrycker mitt offerperspektiv och tvingar mig att skatta ändå för "bilen". Transportstyrelsen är som en bilmaffia, bara de får definiera vad en bil är och det är en orättvis maktbalans som måste korrigeras med en radikal samhällsrevolution.
Varför citerar du mig?
En bil som har punka är fortfarande en bil - en kvinna som fötts utan förmåga att föda barn är fortfarande en kvinna.

Så vi tycks vara överens givet din liknelse.
Citera
2022-11-01, 16:36
Medlem
Citat:
Du bygger halmgubbar.

Ja, hen protesterar mot uppdelningen man/kvinna genom att skapa en oändlig mängd kategorier som hen försöker klämma in mellan man-kvinna. Det är en liten revolt mot Gud som skapade oss som män och kvinnor. Att ett "hen" förekommer till och från är lika chockerande som en tvåhövdad katt, något du kan googla och häpna över. Ska vi definiera om hela kattsläktet då?
Citera
2022-11-01, 16:36
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
"Vi andra" = incels och imbeciller på Flashback.

Transkvinnor, oavsett om de har penis eller ej, får vanligtvis använda kvinnors omklädningsrum i alla länder där det är lagligt att vara trans.

Vilket kön eller genus en människa är definieras oavsett inte av vilket omklädningsrum de tillåts använda.
Härligt att se att du börjar ge med dig. Förolämpningar är ett tydligt tecken på att man tappat sin argumentation.

"Lagligt"... "tillåts"... Jag pratar inte om lagar. Släpp in en snubbe med penis i damernas och invänta reaktionen. Du är ute och cyklar.
Citera
2022-11-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så vi tycks vara överens
Ja, det tycks vi... Det är inget man ser varje på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in