Citat:
Ursprungligen postat av
howdie11
Därför har biologin inte heller sagt vad någon ska heta eller identifiera sig som. Försök förstå att "kvinna" är ett påhittat ord liksom alla andra ord. Människan har kommit på detta ord, till skillnad från existensen av kroppsdelar och reproduktiva organ. Tänk lite.
Kvinna, försök att förstå att "alla ord" är påhittade ord liksom alla andra påhittade ord och icke påhittade ord
av män (att du missade det, du lever kvar i det gamla falska patriarkala medvetandet, din maktanalys är svag).
Hela språket är en förtryckande mekanism som ska hålla nere kvinnor (nu vet jag exakt vad en kvinna är) och därför är det bäst att vi alla återgår till djurläten för att frigöra oss själva från förtrycket som upprätthålls av patriakrala förtryckande språkkonstruktioner. (vad var en kvinna nu igen? jag har fan glömt)
Det här handlar om att skapa en prästklass vars enda uppgift är att prata
på oss och det kan de inte göra om alla vet vad en kvinna är, hela könspedagogin fallerar när folk vet vad en kvinna är. Det är ett gammalt ohederligt maktknep och bästa försvaret är att ignorera det, men det som är att be en kvinna att inte älska skor. (jag tror jag vet vad en kvinna är nu...)