2022-11-02, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
någon som kan hjälpa mig att höra vad grannen säger om påsen i cykeln? Låter som att han säger "det var en röd påse" Tid i podden 32:57-33:01
"Då går hon o tittar a tar med sig påsen upp, det är (röd eller lätt?) påse"
Citera
2022-11-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
Om så vore fallet, att åklagaren tror detta, och det stämmer, varför skulle de häktade tjejerna tiga om var hon är?

Om hon hittas (även vid liv) så åker de ju i fängelse, alltså bättre för MGM att hålla tyst och hoppas på att hon inte hittas.
Citera
2022-11-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det låg ett handfat i trapphuset. Det kan ha ramlat i golvet. Toaletten skall ligga bredvid dörren där det har hörts sparkar. Så troligen har något hänt i badrummet. Jag misstänker att hon har strypts med en snara. När hon har försökt komma loss har saker ramlar i golvet. Sedan har hon legat ner och sparkat i väggen tills att hon förlorade medvetandet.

Ja handfatet skulle kunna ge ett liknande ljud. Vet man om renovering var färdig eller höll den fortfarande på? Då kan ju gamla handfatet varit löst/legat avlagt. Men blir lite samma där, det borde bara bli en smäll. Kan iofs funnits liknande material som hon vält ner. Men hu va ligen, varför tror du just en snara?
Citera
2022-11-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Du känner ju JJ vad jag förstår. Tycker du att mycket av nedan skulle beskriva JJ. Är hon en dramaqueen?.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsstörning

Ja, i slutet av förhållandet med exet och speciellt efter det tog slut, stämmer absolut in på henne
Citera
2022-11-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Det tycker jag låter som en intressant teori. För det känns verkligen inte som övriga ljud som givits som förslag passar in på beskrivningen. Dock så har jag svårt att få ihop att hon skulle lyckas välta den fler ggr. För det var ju flera höga dunsar. Men det skulle förklara själva sprakande, att hon kunde spraka så många ggr utan att någon hann förhindrade det.

Och sen också, cykeln hittades ju på Gränsgatan 16. På Gränsgatan 16A bor en 22-åring tjej som heter Alm* Hei*er (a*, v*). Hon är vän med MH dvs en av MGM på facebook. Kan MH ha placerat cykeln där? Av någon anledning.
Citera
2022-11-02, 00:14
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Det tror jag också. Dock tycker jag att det intressanta i det här fallet är det som händer från söndag eftermiddag och framåt. Polisen måste ha hittat någon konkret bevisning som gör att JJ och MH anses på sannolika skäl misstänkta för människorov, mot sina nekanden och efter bara korta förhör. Frågan är vad det är och varför man trots det inte har hittat TT.
Håller med dig. Men jag tror en hel del handlar om telefon. De har sagt T lämnat och åkt hem. JJ åker med telefonen till donken fram och tillbaka samt att cykeln står kvar kl 04 enligt vittnesuppgifter. Jag tror dessutom det finns bevisning i JJ lägenhet som man inte gått ut med
Citera
2022-11-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jo men nu nämns två "killar" i en bil. Är kille nr 2 egentligen MH?

En tjej i mössa eller hoodieluva kanske lätt kan misstas för en kille på lite håll. Även i dagsljus. Nu var det natt och halvbra väder dessutom. Men antagligen polisen identifierat vem vet.
Citera
2022-11-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom

Tack! Har lyssnat ett par gånger nu och blir inte klok. Provade att dra ner på hastigheten och då lät det ännu mer som en röd påse.
Intressant är om denna påse ligger i korgen när hon går från nöjet.
Citera
2022-11-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Åklagaren måste därmed ha en hypotes att någon 3:e gärningsman förser henne med mat också, rimligen, jävligt märklig hypotes ...
Du kan överleva några veckor utan mat, bara du har vätska.
Citera
2022-11-02, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Tack! Har lyssnat ett par gånger nu och blir inte klok. Provade att dra ner på hastigheten och då lät det ännu mer som en röd påse.
Intressant är om denna påse ligger i korgen när hon går från nöjet.
Det låter typ 90% som röd

Jag tolkar det här som att först, när han ställde cykeln rätt, då märkte han ingen påse.
Citera
2022-11-02, 00:18
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag uppfattar det som om grannen säger röd påse
Citera
2022-11-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Ja, i slutet av förhållandet med exet och speciellt efter det tog slut, stämmer absolut in på henne
De personer som har ett sådant beteende tror jag även kan ha svårt att sätta gränser. Jag inbillar mig att situationer som uppstår kan ta en väg som eskalerar i rent sinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in