2022-11-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Bråk sker hela tiden i tonåren, men en konflikt som pågått länge borde ha nått en bredare massa tänker jag? Dessutom är det ju högst intressant vad konflikten kan ha handlat om eftersom det med största sannolikhet har med försvinnandet eller det alternativa mordet att göra? Det är ju även därför vi alla hänger här, för att sådana uppgifter ska sippra fram för att bringa klarhet i saker och ting.

Tror verkligen inte någon bredare massa brytt sig? Dessa tjejer har aldrig varit några som många visste vilka dom var eller därmed brydde sig om deras konflikter. Som jag sa innan vet säkert närmre vänner än jag mer, men orkar inte hänga på Flashback eller prata om det.
Har alltså bara varit ytlig bekant med tjejerna för några år sedan
Citera
2022-11-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tove hade svarta FILA skor, något som känns igen? Finns modeller med vita ränder.
https://www.google.se/search?q=svarta+fila+skor&client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1&prmd=isnv&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiJ1biHhI77AhVEkMMKHTxYC5kQ_ AUoAXoECAIQAQ&biw=1138&bih=712&dpr=2.25

Nää, tyvärr. Var mer denna modellen
https://www.google.se/search?q=svarta+adidas+skor&tbm=isch&ved=2ahUKEwiB i4CJho77AhUGtyoKHVylCPQQ2-cCegQIABAC&oq&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQA RgBMgcIIxDqAhAnMgcIIxDqAhAnMgcIIxDqAhAnMgcIIxDqAhA nMgcIIxDqAhAnO gQIIxAnOgYIABAIEB46BwgAEIAEEBhQAFgAYOsRaAJwAHgAgAF KiAFKkgEBMZgBAKABAbABBcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=1Z9hY8HMIIbuqgHcyqKgDw&bih=712&biw=1138&cli ent=ms-opera-mobile&prmd=isnv
Citera
2022-11-01, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
https://www.google.se/search?q=svarta+adidas+skor&tbm=isch&ved=2ahUKEwiB i4CJho77AhUGtyoKHVylCPQQ2-cCegQIABAC&oq&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQA RgBMgcIIxDqAhAnMgcIIxDqAhAnMgcIIxDqAhAnMgcIIxDqAhA nMgcIIxDqAhAnO gQIIxAnOgYIABAIEB46BwgAEIAEEBhQAFgAYOsRaAJwAHgAgAF KiAFKkgEBMZgBAKABAbABBcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=1Z9hY8HMIIbuqgHcyqKgDw&bih=712&biw=1138&cli ent=ms-opera-mobile&prmd=isnv

Då kan vi nog släppa det.
Citera
2022-11-01, 23:42
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Det kan ju fortfarande vara gärningsmannens skor.
Citera
2022-11-01, 23:43
Medlem
Får en känsla av att JJ är en loner. Verkar inte haft många vänner och får knappt kommentarer på det hon lägger ut på sociala medier jämfört med MH som ändå verkar haft ett populärt tik tok konto och instagramkonto.
Citera
2022-11-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Livstecken är kanske inte ett så relevant rekvisit för människorov. Det jag menade var att människorov väl anses (lite osäker här) som ett alltjämt pågående brott så länge den rubriceringen och misstanken kvarstår, varför offret därmed alltjämt förutsätts vara bemäktigat eller inspärrat någonstans som då tydligen inte är den adressen. Någon jurist med lite bättre koll på straffprocess får gärna rätta mig om jag har fel. Hur som helst tror jag att det är en formaliafråga som man inte ska läsa in för mycket i.
Jämför gärna dessa fall Timrå mordet människorov. Sista samtalet till anhöriga. 20.15 och gatuadress!.

Vetlanda ingen gatuadress. (Luddig info)

https://www.bildtagg.se/bild/06zj3fa4v92rj5x36y75w6f
Citera
2022-11-01, 23:45
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja vi vet ju faktiskt inte om pojkvännen upplevt meddelandet speciellt eller inte. Det har ju änsålänge inte framkommit.
Men självklart hade man reagerat om någon säger den är påväg hem mitt i natten och sen inte finns där på fm. Tror faktiskt att polisen tar sådant direkt på allvar och misstänker brott

Jag tror att polisen tar sådant på allvar men inte att de direkt misstänker brott, om det inte finns något övrig omständighet som tyder på brott. I det här fallet har det funnits övriga omständigheter som tytt på brott och jag skulle tro att det har att göra mer med helhetsbilden och uppgifterna om bråk än om röstmeddelandet.
Citera
2022-11-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Tror verkligen inte någon bredare massa brytt sig? Dessa tjejer har aldrig varit några som många visste vilka dom var eller därmed brydde sig om deras konflikter. Som jag sa innan vet säkert närmre vänner än jag mer, men orkar inte hänga på Flashback eller prata om det.
Har alltså bara varit ytlig bekant med tjejerna för några år sedan
Då kanske ingen brydde sig om några tonårstjejers groll, men nu borde väl de flesta vilja veta? Så svårt kan det inte vara att få fram ett svar på detta.
Citera
2022-11-01, 23:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jämför gärna dessa fall Timrå mordet människorov. Sista samtalet till anhöriga. 20.15 och gatuadress!.

Vetlanda ingen gatuadress. (Luddig info)

https://www.bildtagg.se/bild/06zj3fa4v92rj5x36y75w6f
Åklagaren känner t.o.m att han kanske har lite tunt på fötterna i vetlandafallet.
Citera
2022-11-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Nä det lägger jag inte ut här men hon har samma efternamn, bor i Vetlanda och hon tycker att kvinnlig striptease tyder på styrka och kroppskontroll.
Tänker du inte på pappans brors fru?
Senast redigerad av A.Stalker 2022-11-02 kl. 00:01.
Citera
2022-11-01, 23:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Jag tror att polisen tar sådant på allvar men inte att de direkt misstänker brott, om det inte finns något övrig omständighet som tyder på brott. I det här fallet har det funnits övriga omständigheter som tytt på brott och jag skulle tro att det har att göra mer med helhetsbilden och uppgifterna om bråk än om röstmeddelandet.
Ja det låter väldigt sannolikt. Men de måste varit snabba och snappat upp bråket men det är ju fullt möjligt att T sa det till pojkvännen redan i samtalet 0149. Sen sammantaget med observationer på Nöjet så fanns det fog för att snabbt agera
Citera
2022-11-01, 23:50
Medlem
hassanmebyssans avatar
Någon som hör vad den förvrängda rösten i podden säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in