2022-11-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Polisen har inte gått ut med någon teknisk bevisning.
Rent teoretiskt kan polisen fått träff på blod med Luminol över ett ganska stort område. Tyvärr går det inte att utläsa mängd blod vid den undersökningen. Vilket gör att man kan ha fått träff på blod över en hyfsat stor yta utan att för den delen veta att det är tillräckligt med mängd blod för att TT ska vara död och då blir det ingen ändrad rubricering.

Någon får gärna rätta om den anser det annorlunda men det är så jag förstått det efter att ha nördat ner mig i blodspår..

Edit: polisen har inte gått ut med vilken teknisk bevisning dom har.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, jag tror att det står i denna artikel, den är tyvärr låst nu. Fritt ur mitt minne:

Här menar Aftonbladet att MH förhördes i sitt hem redan på söndag, dagtid, och att JJs lgh och hela huset genomsöktes av polis till långt in på natten.

JJ gick troligen inte att få tag på på söndagen, utan förhördes och hämtades på sitt jobb på måndagen, då även MH togs in.
Vilket väl stärker teorin om röstmeddelande från TT till pojkvän 02.30 och misstänksamma bakgrundsljud, för polisen har agera otroligt snabbt, TT har knappt varit försvunnen i 12 timmar....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande
Undrar just var JJ höll hus hela söndagen och inte gick att få tag i ? Bara det är skumt. Hur kommer det sig att polisen gjorde husrannsakan redan på söndagen
Citera
2022-11-01, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det har de säkert redan gjort...till polisen.

Och sedan fått yppandeförbud...
Citera
2022-11-01, 23:09
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vill inte driva någon teori men om det skulle vara så att röstmeddelandet med bakgrundsljud stöds av någon ytterligare observation tidsmässigt då förstärks att något är på färde.

Jag tror att det är att göra det mer komplicerat än vad det behöver vara. Det mest sannolika är att polisen, efter att ha fått uppgifter om att TT inte kommit hem föregående kväll eller natt, tagit reda på var hon senast befann sig. När sedan bilden framträtt av att föregående kväll präglats av konflikter och att grannarna dessutom reagerat på dunsar och oljud från lägenheten hon befunnit sig i, har man ansett det tillräckligt suspekt för att inleda förundersökning om brott.
Citera
2022-11-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Har skrivits tidigare i tråden att mamma ska va M*lin J*nsson, 52årig sjuksköterska boende i Vetlanda och ursprungligen från Skåne om jag inte missminner mig. Har ej Facebook.

Ok tack
Citera
2022-11-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Du har inte mer exakt plats?

Jo, lite utanför Ädelfors
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Ja, i och för sig, säger inte emot dig om det. Nu kanske jag citerade fel användare, för det jag reagerade på var påståendet att det eventuella röstmeddelandet i sig skulle ha fått polisen att misstänka brott, och då måste det ha varit av väldigt speciell beskaffenhet. Men som du säger, kanske hade man oavsett ringt till den misstänkte förövaren.
Ja vi vet ju faktiskt inte om pojkvännen upplevt meddelandet speciellt eller inte. Det har ju änsålänge inte framkommit.
Men självklart hade man reagerat om någon säger den är påväg hem mitt i natten och sen inte finns där på fm. Tror faktiskt att polisen tar sådant direkt på allvar och misstänker brott
Citera
Medlem
Det är så otroligt lustigt att så lite ändå läckt till tråden, och då menar jag inte från utredare utan från lokalbefolkningen. Det bor drygt 13 000 personer i Vetlanda och alla bör därför ha någon som känner någon. Ni som vet mer än vad som sägs här, för några är ni tror jag, vad är det som håller er från att uttala er? Några Vetlandabor har berättat det dem vet, vilket tyvärr inte är mycket men ändock väldigt tacksamt, men det måste finnas fler som faktiskt vet något. Att det är locket på är det många som beskrivit. Varför då tror ni, om ni skulle våga er på en gissning? I podden beskrevs även Nöjet som en plats där ingen ville prata. Att en person sedan tar kontakt med journalisten bakom podden med röstförvrängare (!) för att berätta något tyder ju på att det finns saker som man helst inte talar om öppet (men som jag får en känsla av att många mer eller mindre känner till i stan).
Citera
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fruktansvärt oproffsigt att ge halv information och avsluta med en cliffhanger

Tror snarare det är någon som är ute efter att berika sig, inte att finna varken sanningen eller Tove. Rörigt och slarvigt.

Längtar efter GrevenFBs sammanställningar, ett under av språkbegåvning och tydlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Vet inte exakt om han menade att det såldes direkt på Nöjet lr att det rent allmänt var drogmissbruk lr en hel del drogpåverkade men droger oavsett

Ja men droger oavsett håller jag med om! Men ja, hur droger säljs i Vetlanda har ju inget med detta att göra som sagt…
Citera
2022-11-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Vart? Så fler håller utkik samma håll.

Mellan Ädelfors och Pauliström
Citera
2022-11-01, 23:12
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Jag tror att det är att göra det mer komplicerat än vad det behöver vara. Det mest sannolika är att polisen, efter att ha fått uppgifter om att TT inte kommit hem föregående kväll eller natt, tagit reda på var hon senast befann sig. När sedan bilden framträtt av att föregående kväll präglats av konflikter och att grannarna dessutom reagerat på dunsar och oljud från lägenheten hon befunnit sig i, har man ansett det tillräckligt suspekt för att inleda förundersökning om brott.
Ja sammantaget låter det rimligt att polisen tar det på största allvar
Citera
2022-11-01, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Jo, lite utanför Ädelfors

Är det inte det området det finns massor av gruvhål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in