Citat:
Ursprungligen postat av
Demyx
Vilken säsongsavslutning! En nästa generationens Peter och Julia i vardande?
Jag begriper till fullo att man är fäst vid sina djur, och att de är familjemedlemmar. Men är man i den bedrövliga sitsen så är det vanvett att skaffa en till valp, och att sedan vägra släppa den. Hur ska det bli den dag de skaffar barn (om de nu väljer att göra det)? Hur ska de ha råd, och plats, med alla djuren och hela familjen?
För övrigt när det gäller djuren, hoppas att de faktiskt säljer kattungarna och inte behåller alla för att de inte klarar av att göra sig av med dem. Det är lite det jag känner när det gäller valpen - om de inte klarar av att lämna tillbaka den efter två veckor, hur ska de då klara av att sälja alla valpar och kattungar de avlar fram senare? Sen undrar jag osökt om de ens klarar av att ta hand om dem. Jag har haft katt hur länge som helst, aldrig har mitt hem behövt saneras pga kraftig lukt av kattpiss (eller vad de nu sa). Om katterna kissar utanför lådan i den omfattningen så mår de knappast bra. Tror inte katter mår bra överlag av att vara så många på begränsad yta. Vissa raser trivs i sällskap (t.ex. siameser) men många är mer ensamvargar. Nio stycken i ett hus låter inte klokt, även om några av dem är kattungar.
Bra att Magnus rev kontraktet! Fast nästan synd på sätt och vis att hennes släktingar gick in och sponsrade. Känns snarlikt hur Peter och Julia ständigt blir räddade från ruinens brant av sina släktingar. Hoppas de tar den här chansen och verkligen motbevisar Magnus (och, let's be real, alla tittare).
S.32 A.11
Katter:
Katter är vanligen solitära djur och lever ensamma. De träffas vanligen för att para sig. Dock kan vissa syskon hålla ihop och fungera ihop. Även vissa raskatter kan fungera tillsammans i mindre grupper. Om man har många katter så är det av största vikt att de stimuleras och även har möjlighet till enskildhet. Nio katter är på tok för många och jag är väl tveksam om just dessa var utekatter, om de således är innekatter så lever de ett något stressigt liv för att vara katt. Om de hade så här många katter i en lägenhet så är det nästan garanterat skvätt på sina ställen och jag kan gissa att stora saneringsingrepp behövs göras.
Sen har de ju dessutom tre jävla hundar. Trashkvinnan påstår att alla dessa djur hjälper henne att må bättre. Visst finns det forskning som styrker att både hundar och katter har en positiv inverkan vid psykiska besvär.
Uppfödning:
Att bedriva uppfödning av katter och hundar är inget man vanligen blir rik på. Det oftast mer som en hobbyverksamhet. För det första så ska djuren vara rasspecifika och inte ha några direkta avvikelser från rasnormen. Det vill verkligen till att ha rätt avelsdjur men en bra stamtavla. Sen ska alla kattungar och hundvalpar vaccineras enligt gällande program samt veterinärbesiktigas och detta är verkligen inte gratis. Så att få ut en så stor vinst ur uppfödning att man kan leva på det, ja det är få som klarar det.
James och Filippa:
Snacka om sinnebilden av WT. Bilar och djur. Måste lukta satan i det huset. Det är nog bara att riva det om de någon gång flyttar ut. Ganska intressant att de prioriterar sig själva först mest hela tiden och dessutom springer och snyltar på fattiga morsan. Jag tror som Magnus, att det kommer gå åt helvete för dessa två. Apropå morsan, hur gammal är hon och vad är hon sjukskriven för?