2022-11-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Uppenbart 2 riktiga demoniska tjejer som sitter i förvar. Att ångra något, berätta sanningen, är något som är normalt. Inget dessa tycks kännas vid.
Är de Svenska namn? Jag bara undrar.

Johanna och Maja, ja.
Citera
2022-11-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Njä, De har haft hela söndagen på sig, då tror jag att man gör det ordentligt och inte slaffsande på nån skogsdunge, hon hade blivit hittad isf.

Inte ens en bråkdel är avbetad av en omnejd av 2 mil från Vetlanda.

Med ordentlig menar du?
Citera
2022-11-01, 16:35
Avstängd
Nu spekulerar jag hej vilt. kan JJ ha fråga den bekante på donken om hjälp med transport eller rent utav frågat om denne har en resväska att låna ut?
Jag vet att det låter långsökt, men knappast omöjligt?
Citera
2022-11-01, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Jag är ju ganska säker de har hittat någon form av Dna från Tove i lägenheten. Det är därför han redan har en teori klar vad som har hänt. Om jag skulle få göra en gissning så skulle jag nog säga blod eller urin. Blod ifall de har använt stickvapen i form av kniv eller dylikt. Urin tänker jag mest på strypning osäker som fan just nu men pissar man inte på sig när man stryps ?

Nej som sagt eftersom han har en teori redan så skulle jag tippa på att de har någon form av dna som påvisar att hon är redan bragd om livet.

Sedan behövs ju inte kroppen för att döma någon för Mord det ska vi ha i åtanke. Men det är mycket mycket svårare. Jag hoppas naturligtvis att jag har väldigt fel och Tove är vid liv. Och detta är rena spekulationer från min sida. Men tyvärr tror jag som många andra hon har inte kommit ut från lägenheten levande tyvärr.
Du tror inte att dom torkade upp pisset och städade efter sig? klart som fan att dom gjorde de :P blod är uteslutet eftersom att allt talar för kvävning / strypning om man lägger hela pusslet
Citera
2022-11-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Den blir faktiskt betydligt lättare att bära. Enklare att förflytta överhuvudtaget, att rulla osv.. OBS. att den blir lättare och det inte behöver betyda enklare. Att få ner en likstel kropp i en väska blir svårare men att lyfta från punkt a till punkt b blir betydligt lättare särskilt om man är två.

Men svårare få in i en bil
Lisa Holm mördaren fick in henne i ett klädskåp, var mjuk då
Citera
2022-11-01, 16:38
Medlem
Citat:
Nu spekulerar jag hej vilt. kan JJ ha fråga den bekante på donken om hjälp med transport eller rent utav frågat om denne har en resväska att låna ut?
Jag vet att det låter långsökt, men knappast omöjligt?

Som sagt, jag tror att detta är vad som hänt där och det verkliga syftet med resan dit.
Citera
2022-11-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Då hittar man kranvatten i lungorna, inte sjövatten, om man får tro CSI.

Ja sant men så långt har dessa två inte tänkt (om teorin alltså stämmer, det med badkaret fick jag läsa om precis)
Citera
2022-11-01, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Den blir faktiskt betydligt lättare att bära. Enklare att förflytta överhuvudtaget, att rulla osv.. OBS. att den blir lättare och det inte behöver betyda enklare. Att få ner en likstel kropp i en väska blir svårare men att lyfta från punkt a till punkt b blir betydligt lättare särskilt om man är två.
Men varför vänta i hela två timmar innan man trycker ner kroppen i väskan, det gör man nog snabbt som attan.
Citera
2022-11-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu pratar du över min kunskapsnivå. Vad är RPV?
Hittade inget på Google om det.

EDIT: Hittade det nu.

För vanliga psykiska besvär såsom depression, paniksyndrom, social fobi, hälsoångest, insomni och IBS kan det ibland vara svårt att snabbt få bra behandling. Inom Region Stockholm finns då Internetpsykiatri som ett alternativ och erbjuder internetförmedlad KBT för personer med lindriga till måttliga besvär.

https://www.rattspsykiatristockholm.se/

Nej nej, rättspsykiatrisk vård menar jag. Något man kan dömas till istället för fängelse i vissa fall.
Citera
2022-11-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Då hittar man kranvatten i lungorna, inte sjövatten, om man får tro CSI.

Ja sant men så långt har dessa två inte tänkt, (skrev att de kan hoppas gå fria, det är kanske det de tror och håller tyst)
(om teorin alltså stämmer, det med badkaret fick jag läsa om precis)

Jäk .. nu tänkte jag på ett nästan perfekt mord, tänk om dessa två i förväg fyllde badkaret med sjövatten ? Men långsökt så klart
Senast redigerad av sevanol123 2022-11-01 kl. 16:43.
Citera
2022-11-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Det är vad jag hittar när jag googlar också. Men det vanligaste verkar vara ca 8-10 timmar. Såg att fysisk aktivitet innan döden kan snabba på det (säg att offret slogs för sitt liv en stund), men hur mycket vet jag inte.

Inom 1 timma börjar likstelheten att komma igång, fingrar samt käken brukar vara det första som stelnar! Sen är det precis som du skriver massa av omständigheter som spelar in såklart! Har ett ganska stort arbete om just likstelhet på något USB kan försöka lägga upp det senare!
Citera
2022-11-01, 16:43
Avslutad
Citat:
Njä, De har haft hela söndagen på sig, då tror jag att man gör det ordentligt och inte slaffsande på nån skogsdunge, hon hade blivit hittad isf.
Håller med här.
Att enbart leta efter en kropp i skogsdungar funkar inte längre. OM man trodde att hon hade blivit full och slarvat bort sig själv, eller försökt ta livet av sig, visst. Men nu när det är helt klart att polisen misstänker grovt brott så måste man väl ändå ha skalle nog att fatta att mgm har haft en hel söndag på sig att hitta ett ställe. Kroppen kanske inte ens "finns kvar" än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in