2022-11-01, 16:44
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nej nej, rättspsykiatrisk vård menar jag. Något man kan dömas till istället för fängelse i vissa fall.

Aha, som sagt. Du ligger över min kunskapsnivå.

Inom Rättspsykiatri Vård Stockholm hjälper vi personer som blir dömda till rättspsykiatrisk vård.

En person som har begått brott under inverkan av en allvarlig psykisk störning kan, enligt svensk lag, inte dömas till fängelse. Istället brukar domstolen besluta om en medicinsk bedömning, en så kallad rättspsykiatrisk undersökning.

I den undersöks om personen i fråga är i behov av rättspsykiatrisk vård. Skulle så visa sig vara fallet så blir domen inte fängelse, utan istället vård inom en rättspsykiatrisk verksamhet som vår.

https://www.rattspsykiatristockholm.se/om-oss/sa-har-fungerar-rattspsykiatrisk-vard/

Nu är jag med på banan...
Citera
2022-11-01, 16:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Kan hon vara vid liv?
Helt å hållet omöjligt, det är ingen film det här. jag fattar inte varför dom inte ändrat rubriceringen ännu, det är ett jävla hån att dom snackar om nån jävla kidnappning när hon tagits av daga i lägenheten
Citera
2022-11-01, 16:45
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Det blev inga konsekvenser av eld-incidenten. Fanns inga bevis och hon va 17 då. Verkligen ingen skulle ha av intresse att föra bort Tove, hon va en jättesnäll tjej.

Jag får inte ihop att hon skulle ha varit 17 vid brandincidenten.
Den artikel som länkats i tråden och sägs referera till brandincidenten är publicerad 7 april 2021.
JJ är född i november 2002 och var alltså ca 18 år och 6 månader när artikeln publicerades.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/obebodd-villa-totalforstord-i-brand-i-vetlanda
(För att undvika missförstånd: brandincidenten ska vara branden som nämns sist i artikeln)
Citera
2022-11-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Håller med här.
Att enbart leta efter en kropp i skogsdungar funkar inte längre. OM man trodde att hon hade blivit full och slarvat bort sig själv, eller försökt ta livet av sig, visst. Men nu när det är helt klart att polisen misstänker grovt brott så måste man väl ändå ha skalle nog att fatta att mgm har haft en hel söndag på sig att hitta ett ställe. Kroppen kanske inte ens "finns kvar" än.
Hon blir troligen aldrig hittad tyvärr såvida mgm berättar var hon är.
Citera
2022-11-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Aha, som sagt. Du ligger över min kunskapsnivå.

Inom Rättspsykiatri Vård Stockholm hjälper vi personer som blir dömda till rättspsykiatrisk vård.

En person som har begått brott under inverkan av en allvarlig psykisk störning kan, enligt svensk lag, inte dömas till fängelse. Istället brukar domstolen besluta om en medicinsk bedömning, en så kallad rättspsykiatrisk undersökning.

I den undersöks om personen i fråga är i behov av rättspsykiatrisk vård. Skulle så visa sig vara fallet så blir domen inte fängelse, utan istället vård inom en rättspsykiatrisk verksamhet som vår.

https://www.rattspsykiatristockholm.se/om-oss/sa-har-fungerar-rattspsykiatrisk-vard/

Nu är jag med på banan...

Bra 😊
Citera
2022-11-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Ja jag kände likadant. Lämna familjen ifred!
Varför inte leta rätt på de misstänktas polare istället och försöka luska där vad själva bråken handlat om. I min värld skulle det underlätta mycket.

Vems mamma/familj pratar ni om? Kan det inte avse mamman till JJ och handla om skjutsen till McD?
Citera
2022-11-01, 16:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Då hon inte planerat in McD så var hon tvungen att hämta pengar när grannen så snällt erbjöd henne skjuts dit…
Eller så pratade hon med MH att stanna kvar tills hon kom tbx? märkligt oavsett och klantigt.
Citera
2022-11-01, 16:49
Medlem
Angående P7 undersökning av häktad person. Om den häktade personen helt ballar ur, hotar att ta livet av sig, dunkar huvudet i väggen, vägrar medverka i förhör, skriker och stökar, kanske matvägrar eller liknande måste antagligen P7 utföras för att förhör ska kunna fortsätta.
Citera
2022-11-01, 16:51
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Har någon koll på vilken byggfirma som fixat med renovering?

På Googles bilder från okt 2022 finns två arbetsbilar; en märkt S@ndbäckens rör och en omålad.

https://www.google.com/maps/@57.4323035,15.0728203,3a,37.5y,237.49h,82.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sj7ItVdnKni8f74HNoRw_lg!2e0!7i1 6384!8i8192

(Hoppas länken funkar, har inte länkat från maps innan)
Citera
2022-11-01, 16:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Alltså...ett lik blir ju stelt hyfsat snappt(ett par timmar)
Om nu dunsarna hördes vid 2:30 och JJ åkte till Donken vid 03 och de behövde vänta med likfrakt...då måste de stoppat ner henne i något direkt. Så på 30 min ska hon behövt döda och trycka in en människa i någonting..
Alltså inte ens tänkt hur hon ska få till det,inte ens funderat på vad som just hänt.

Det här är den knepigaste skit jag läst på länge.
Resväska? om det nu fanns någon eller någon slags stor svart soppsäck.
Citera
2022-11-01, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Alltså...ett lik blir ju stelt hyfsat snappt(ett par timmar)
Om nu dunsarna hördes vid 2:30 och JJ åkte till Donken vid 03 och de behövde vänta med likfrakt...då måste de stoppat ner henne i något direkt. Så på 30 min ska hon behövt döda och trycka in en människa i någonting..
Alltså inte ens tänkt hur hon ska få till det,inte ens funderat på vad som just hänt.

Det här är den knepigaste skit jag läst på länge.
Det är VÄLDIGT vanligt att knyckla in lik i både väskor och påsar så varför det skulle vara extra svårt ett enstaka fall fattar jag inte.
Citera
2022-11-01, 16:53
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Men varför vänta i hela två timmar innan man trycker ner kroppen i väskan, det gör man nog snabbt som attan.

En kan tycka det ja. Ville bara förtydliga att den blir lättare att förflytta om man ska lyfta eller rulla men att beroende på vad man ska göra med kroppen så behöver det inte bli enklare bara för att den upplevs lättare.
Men rent teoretiskt kan man få in en likstel kropp i en väska också..
Säg att man tryckt in kroppen i en garderob tills det lugnat ner sig och man då har en likstel kropp som sitter så går den ju att räta ut om man använder tillräckligt med våld. Men hit sträcker sig inte mina erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in