2022-11-01, 11:30
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är det inte.
Jo det är precis det det är, barnafödande rollen är det som definierar kvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vore det fallet så diskvalificeras många kvinnor från att vara kvinnor för att de saknar den funktionen.
Fel, ifall en kvinna inte föder/har fött barn är det fortfarande kvinna därför att hennes biologiska uppbyggnad är fortfarande sådan att hon har tillgivits rollen som barnafödande och inte mannen. Huruvida det händer att hon får barn avgörs däremot av externa faktorer.
Citera
2022-11-01, 12:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Jo det är precis det det är, barnafödande rollen är det som definierar kvinna.Fel, ifall en kvinna inte föder/har fött barn är det fortfarande kvinna därför att hennes biologiska uppbyggnad är fortfarande sådan att hon har tillgivits rollen som barnafödande och inte mannen. Huruvida det händer att hon får barn avgörs däremot av externa faktorer.
Jag har aldrig sagt att en kvinna inte är en kvinna baserat på förmågan att föda barn -- tvärtom faktiskt. Jag säger att den förmågan är oväsentlig när man skall kategorisera någon som kvinna.

En kvinna som sedan födseln saknar den förmågan har inte den biologiska uppbyggnaden för att föda barn - hon saknar ju den förmågan.
Citera
2022-11-01, 12:18
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Fråga en barnmorska hur hen gör för att könsbestämma så fort ungen ploppat ur fittan. Gissa svaret? Pojkar har snopp, flickor har snippa. (Med undantag av hermafroditer givetvis).
Finns inte en jävla barnmorska som säger "du fick en hen". Så snälla, ge er någon gång.
Barnmorskor kan ha fel då de endast tittar på könsorganen. Tror du barnmorskor är gudar?

När bebisarna växer upp vet de bäst själva.
Citera
2022-11-01, 12:20
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Barnmorskor kan ha fel då de endast tittar på könsorganen. Tror du barnmorskor är gudar?
Jag tror inte de ser fel på en penis och en fitta, tror du?
Jag tror att barnmorskor vet bättre än du om det som ploppat ut är en pojke eller flicka. Förlåt jag ändrar mig. Jag VET att de har bättre kunskap om detta än du.
Citera
2022-11-01, 12:44
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Jag tror inte de ser fel på en penis och en fitta, tror du?
Jag tror att barnmorskor vet bättre än du om det som ploppat ut är en pojke eller flicka. Förlåt jag ändrar mig. Jag VET att de har bättre kunskap om detta än du.
Vemsomhelst kan se skillnad på en kuk och en fitta, man behöver ingen barnmorska som avgör.
Du gör dig bara dummare för varje inlägg du skriver.
Citera
2022-11-01, 13:16
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Vemsomhelst kan se skillnad på en kuk och en fitta, man behöver ingen barnmorska som avgör.
Du gör dig bara dummare för varje inlägg du skriver.
Vad bra att du bekräftar att vem som helst kan avgöra om en pojke eller flicka precis är född. Tack. Äntligen.
Citera
2022-11-01, 13:24
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Vad bra att du bekräftar att vem som helst kan avgöra om en pojke eller flicka precis är född. Tack. Äntligen.
Ett könsorgan är något man har, inte är. Vi har gått igenom detta så varför är du tillbaka där igen?
Citera
2022-11-01, 14:06
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ett könsorgan är något man har, inte är. Vi har gått igenom detta så varför är du tillbaka där igen?
Du bygger halmgubbar.

Du som är född med penis är inte fri att gå in på kvinnornas omklädningsrum. Du som är född med penis är inte fri att tävla i OS som kvinna. Du får ej heller delta i agility om du tycker att du är en hund.

Du försöker förhålla dig till "kön" som något icke definierbart, men du missar att det inte är sant. Man är en man eller en kvinna, fysiskt och biologiskt. Kuk/fitta är första tecknet där man ser detta, men du kan studera kromosomer om du tycker det känns bättre?
Citera
2022-11-01, 14:21
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att något ord saknar betydelse. Har du slut på argument så lägg ner istället för att svara med fler inlägg.
Betydelsen för ordet kvinna grundas i biologi
Citera
2022-11-01, 14:54
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Du bygger halmgubbar.

Du som är född med penis är inte fri att gå in på kvinnornas omklädningsrum. Du som är född med penis är inte fri att tävla i OS som kvinna. Du får ej heller delta i agility om du tycker att du är en hund.

Du försöker förhålla dig till "kön" som något icke definierbart, men du missar att det inte är sant. Man är en man eller en kvinna, fysiskt och biologiskt. Kuk/fitta är första tecknet där man ser detta, men du kan studera kromosomer om du tycker det känns bättre?
Nu blandar du ihop genus med djurarter, regler, lagar och normer.

Citat:
Ursprungligen postat av blommar
Betydelsen för ordet kvinna grundas i biologi
Att vara trans är biologiskt och alla kvinnor är inte biologiskt lika.

Gör dig själv en tjänst och läs på om vad det innebär att var trans:
https://www.youtube.com/watch?v=MitqjSYtwrQ
https://en.wikipedia.org/wiki/Causes_of_gender_incongruence
Citera
2022-11-01, 14:55
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Sådär känner du nog bara för att din micropenis är extremt extremt liten. Dina problem uppstår nog där tidigt i livet när du inte visste om du hade en pytteliten kuk eller en massiv klitta.
Citera
2022-11-01, 15:26
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Nu blandar du ihop genus med djurarter, regler, lagar och normer.
Ledsen, det är nog bara du som är förvirrad på denna jord. Vi andra verkar rörande överens om vad som ÄR en man/kvinna, tillika tror jag vi är överens om att folk får känna sig som vilket kön eller djur de vill.
Återkom gärna med exempel på när människor med penis får byta om tillsammans med människor med fitta, eller när du ser en stor kuk vinna 100m sprint över fittorna intill, utan uppståndelse. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in