2022-11-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Men det borde väl varit nån konversation eller hoppade de på henne direkt? Nån sorts uppladdning/tumult?
Gjordes detta direkt de kom in ?
Hon kanske bara var upp i lägenheten för att låna toan, MH och JJ pratar ihop sig under tiden. . JJ har ju sagt till grannen att hennes kompis ramlat på toan. Min gissningen är att tumultet inträffar direkt när toadörren öppnas och att det är på toan hon också avlider.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Någon som vet vilken damm militären säljer igenom just nu?
Bredvid en väg med skog … har inte möjlighet själv att åka o kika idag

Föredadammen, den som ligger strax norr om Vetlanda vid en rastplats, och inte så långt från Biltema.
Citera
Medlem
Föredadammen.

https://sverigesradio.se/artikel/har-letar-militaren-efter-spar-fran-forsvunna-tove
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Dom har snört upp nån snubbe som varit kärlekskrank gentemot någon av tjejerna, han har hjälpt dem.

Har svårt att se två tjejer kånka omkring på ett lik i ett trapphus utan att tappa det och ha sig.

Har NÅGON burit en soffa med sin tjej/sambo/fru någon gång? Det är fan ett helvete!! Det ska vara paus var fjärde meter och gnällas och man bär fel och det ena med det andra…
Jag har burit upp en säng uppför fyra trappor helt själv i vrede över att den som skulle hjälpa mig inte dök upp, dessutom hade jag då en liten knatte i vagn att ha ansvar för så jag var ytterst motiverad att få upp skiten, då ska vetas att jag har vänstra axeln skadad kroniskt sen 20 år.
En kvinna gör det hon måste.
En annan gång sprang jag 15 kvarter på 7 minuter, det var i samband när det small på Drottninggatan, jag som aldrig har orkat springa ett kvarter till bussen.
Senast redigerad av A.Stalker 2022-11-01 kl. 14:54.
Citera
Medlem
Vad som troligen inte stämmer är att dom gick hem till JJ för att bli sams. Erfarenheten säger att alkohol gör folk bara ännu argare…man blir inte sams på fyllan.
TT letade ju efter tjejerna den kvällen, gissningsvis försvann dom iväg för att planera en ”hämnd” för att sedan möta upp Tove igen och utföra sin plan.
Var T vid liv i lägenheten när JJ åkte till donken?
Kanske höll henne ”fången” för att senare tvinga iväg henne.. Jag tror inte T dog i lägenheten.
Citera
2022-11-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Haha jo tack!

Nu var nog adrenalinpåslaget på max, och styrkan från en hade räckt att få ner kroppen till en bil. Men eftersom hon inte verkar haft tillgång till bil, tror jag någon körde dit en bil och hjälpte henne.

Det här med att hon inte hade tillgång till egen bil är väl bara vad man tror? Grannen sa väl också att det var därför han ville köra henne till McDonalds just för att han var orolig att hon skulle köra rattfull
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Pappan har för en tid sen på jobbet diskuterat hur man bäst gömmer en kropp…

Hmm, det här var ju intressant. Bekräftat? Sedan när är "en tid sen på jobbet"? Eller är du en av dem som kommer med vilseledande inlägg (svårt att hålla koll). Det låter i alla fall lite märkligt - som att det vore planerat och i så fall med pappans hjälp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ni är nog många unga här, många som inte förstår att det är ett sätt att uttrycka sig med hänsyn till anhöriga, tills de vet!

Oja, inte en dag över 30!
Tycker bara det är dumt, förhoppning om vid liv, samtidigt som dom letar i sjön...
Citera
2022-11-01, 14:54
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Typiskt sånt jag hade diskuterad (kanske inte på jobbet!) med kompisar eftersom jag är true crime junkie.

Vad tyckte han var lämpligt gömställe för en kropp? Kan du ta reda på det?
Citera
Bannlyst
Citat:

Hur vet vi att lurifaxen inte bara hittade på detta nu?
Citera
Medlem
Jag undrar hur livet ser ut i häkte, någon med erfarenhet?🤔
Hur ser det ut i rummet där dom vistas mycket nu i häktet? Nu om de omhäktas så kanske det gör att någon av dom bryter ihop och berättar, de har väl haft hoppet om att de skulle släppas nu..
Citera
2022-11-01, 14:55
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har burit upp en säng uppför fyra trappor helt själv i vrede över att den som skulle hjälpa mig inte dök upp, dessutom hade jag då en liten knatte i vagn att ha ansvar för så jag var ytterst motiverad att få upp skiten, då ska vetas att jag har vänstra axeln skadad kroniskt sen 20 år.
En kvinna gör det hon måste.
Jag har tagit 220kg i bänkpress också, det betyder inte att alla män tar 220kg i bänkpress..

Jag har träffat betydligt fler kvinnor som INTE burit upp en säng fyra våningar än de som har gjort det.

Men okej, hur fick dom väck kroppen därifrån sen? På cykeln? De hade väl inget fordon som jag förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in