2022-11-01, 14:46
Medlem
Det är mycket möjligt att de bara slog henne medvetslös i lägenheten. De dunkade hennes huvud mot golvet gång på gång tills hon blev medvetslös. Men hon behöver ju inte alls ha strypts till döds i lägenheten.

Om de "bara" slog henne medvetslös kan de senare ha lyckats ta ut henne från lägenheten (efter JJ:s återkomst från McDonalds). De ska därefter transportera ut henne. JJ stöter då på grannen och tvingas åka till McDonalds. Senare, efter JJs återkomst från Mcdonalds, lyckas transporten.

Men vad som sker därefter är mer oklart och eventuellt det som gör att åklagaren dels kan ha en hypotes om vad som skett, dels ha kvar en förhoppning om att hitta TT vid liv (även om jag är fullt medveten om att åklagaren uttrycker sig så även om vederbörande tror att TT är död).
Citera
2022-11-01, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Finns bilder på google maps från 2018 , då kan man se en röd Nissan Micra stå parkerad där på street view. Så flygfotot har nog några år på nacken.

Ni verkar ha rätt att det är Micran, men just den platsen kan tilldelats den bostaden, och Alton kan ha stått på det sättet. Isåfall har dom inte haft några större problem att lasta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, kan du berätta mer om hur JJ blev konstig efter brytningen med JJs ex?

Polisen har efterfrågat den i media, men jag hittar tyvärr ingen länk. Länk finns säkerligen i Grevens eminenta sammanfattningar.

Precis!

Nej, TT ska har ringt sin pojkvän kl 02.30 enligt polis/åklagare.

Samtal 01.49- pojkvän ringer TT.

02.30, TT ringer pojkvän , men eventuellt bara lämnar röstmeddelande.

Tack! Då hade jag inte fel i mitt iånga inlägg...ingen rättelse..
Citera
Medlem
Viva-ts avatar
https://sverigesradio.se/artikel/sa-lever-de-misstankta-kvinnorna-i-haktet

Enligt denna så bör åklagaren ha nya bevis, för en ny 2 veckors häktning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Vet vi att MH varit i JJ s lägenhet öh den natten?
nej så klart vet ingen här på flashback någonting om vad som hände i bostaden.
Om någon verkligen sitter inne med fakta-så antar jag att denna person ljuger friskt om han skriver här.

Vill du veta vad som hände så är det bäst läsa medias rapportering.
Finns i nu läget inte mycket fakta
polsutredningen fortskrider..
Flashback skrivare fantiserar o spekulerar, drar slusatser utifrån fantastiska osanningar.
Hur tänkte du egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, kan du berätta mer om hur JJ blev konstig efter brytningen med JJs ex?

Polisen har efterfrågat den i media, men jag hittar tyvärr ingen länk. Länk finns säkerligen i Grevens eminenta sammanfattningar.

Precis!

Nej, TT ska har ringt sin pojkvän kl 02.30 enligt polis/åklagare.

Samtal 01.49- pojkvän ringer TT.

02.30, TT ringer pojkvän , men eventuellt bara lämnar röstmeddelande.

Efter uppbrottet började hon hänga med alldeles för gamla killar som håller på med droger, hon fick nåt slags begär av att såra sitt ex också.
Citera
2022-11-01, 14:48
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Jag kan bara säga att jag själv anser att ”It takes balls” att fortsätta kväva någon trots grannen som knackar på dörren. Tror inte detta är någon fler steg händelse som slutar olyckligt..
Sedan ska man ha ännu mer balls att gå ner till samma granne och be han köra en till donken.
Hon blev väl erbjuden skjuts när hon befann sig i trapphuset, hon gick väl ändå inte ner och efterfrågade skjuts?

Skulle tro att hon var i trapphuset av en helt annat anledning än att åka till Donken.

Handlar kanske inte så mycket om ”balls” som att man har full jävla panik. ”Få tyst på henne och knackningarna bara, så löser vi det här sen”

Man kanske inte förstår att man kväver personen man sitter på, att det är redigt livsfarligt, man tror att man enbart håller fast personen.
Senast redigerad av Ladida 2022-11-01 kl. 14:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast varför ge falskt hopp till anhöriga?

Anhöriga förstår nog, de hoppas med så klart trots att de nog inser att hon inte är i livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Pappan ligger väl nära till hands just för släktskapets och hans barkunds skull. Men långt ifrån övertygad faktiskt.

Pappan har för en tid sen på jobbet diskuterat hur man bäst gömmer en kropp…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Hon blev väl erbjuden skjuts när hon befann sig i trapphuset, hon gick väl ändå inte ner och efterfrågade skjuts?

Skulle tro att hon var i trapphuset av en helt annat anledning än att åka till Donken.

Ja det var ju inte speciellt mycket mat hon köpte heller🤷‍♀️
Citera
2022-11-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Dom har snört upp nån snubbe som varit kärlekskrank gentemot någon av tjejerna, han har hjälpt dem.

Har svårt att se två tjejer kånka omkring på ett lik i ett trapphus utan att tappa det och ha sig.

Har NÅGON burit en soffa med sin tjej/sambo/fru någon gång? Det är fan ett helvete!! Det ska vara paus var fjärde meter och gnällas och man bär fel och det ena med det andra…

Haha jo tack!

Nu var nog adrenalinpåslaget på max, och styrkan från en hade räckt att få ner kroppen till en bil. Men eftersom hon inte verkar haft tillgång till bil, tror jag någon körde dit en bil och hjälpte henne.
Citera
2022-11-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
https://sverigesradio.se/artikel/sa-lever-de-misstankta-kvinnorna-i-haktet

Enligt denna så bör åklagaren ha nya bevis, för en ny 2 veckors häktning.

Det är inte vad han säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in