2022-11-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Teori: Ett scenario kan vara, att JJ, MH och T efter besöket på Nöjet & vid 02.30-tiden natten till den 16/10 av någon anledning hamnat i en emotionell tumult. JJ med MH handlar i affekt.
En affekt som olyckligtvis och inte helt menat får ett olyckligt slut. (ref. till vittnen om höga ljud/dunsar från lägenheten). Om det dessutom är droger och eller alkohol med i bilden kan dessvärre icke så angenäma reaktioner antingen förstärkas och el. uppstå i en påverkan av A/DR.
En granne vaknar och knackar på JJ:s dörr efter att ha reagerat på höga ljud/dunsar, sparkar etc. men ingen öppnar.
Strax efter ljuden/gärningen/händelsen då ungdomarna inser vad som hänt plockar JJ med sig T mobil i syfte att gå ut, medan det är mörkt för att undanröja/flytta/åka iväg och dumpa T Cykel med dennes mobil någonstans på vägen i riktning mot T pojkvän AW. (T har ju tidigare ringt till sin pojkvän och sagt att hon var på väg hem).
JJ ber MH stanna kvar med den ev. livsösa T och "städa upp" under tiden. I trapphuset möter dock JJ en granne som undrar hur det står till. JJ säger då att hon tänkt åka till McDonalds. Grannen kanske ser att inte JJ är riktigt körklar och eller trött och erbjuder henne skjuts. Planen om att flytta/undanröja T Cykel rubbas, men hon godtar skjutsen, åker till McDonalds med T mobil kvar, stoppandes i jackfickan, köper mat i mcdriven, pratar kort med någon/några i en bil som hon träffar där och åker sedan med grannen hem igen. När de kommer hem igen plockar JJ med sig påsen/en påse som ligger i cykelkorgen på T cyckel innan JJ och grannen skiljs åt. (T mobil har nu gjort samma resa som JJ, vilket polisen sett i sin spårning av T mobil). MH och JJ förbereder/planerar sedan på något sätt en köra till en plats för att avlägsna/dumpa kroppen (om T inte är vid liv) eller lämna en omtöcknad T därhän (om hon är vid liv). De inser att det hela måste ske snabbt och medan det är mörkt för att inte riskera att bli upptäckta. JJ ber MH gå ut i trapphuset och lokalisera utgång till flyttväg för att se om kusten är klar. Antingen har JJ och eller MH kontaktat/varit i kontakt med en tredje part (via ex. Whatsapps som ej går att spåra, den/de JJ pratade med på McDonalds?) och som kommer till platsen i bil efter en avtalad tid för att hjälpa till eller så flyttar de kroppen själva till ex. JJ:s bil som JJ lånar emellanåt till och från jobbet. (om den i detta läge står parkerad någonstans utanför hennes lägenhet? ). De lägger en täckt/inlindad T med cykel i bilen. (alternativt att MH tar cykeln och cyklar till gränsgatan 16, där hon ställer upp den mot husväggen och hastigt låser fast låset i cykeldäcket. (MH har en koppling till gränsgatan 16, då hon har en vän på fb. som bor där). Alternativt att de snabbt dumpar cykeln på gränsgatan 16 från bilen?
Kanske plockas MH upp på vägen?
De MGM, med eller utan hjälp kör till en plats i mörkret för att göra sig av med och eller gömma & dölja T kropp med tillhörigheter.

Enl. tråden här på Flashback:
JJ besöker hennes pappa på Söndagen och hjälper honom med att lägga ut en annons på en potatisgrev.

Iaaktagelser:
Ett vittne har sett en röd bil parkerad vid katthemmet i Vetlanda tidigt på Söndagsmorgonen med MH och JJ sittandes däri. Ett vittne har även sett en man som liknar JJ:s pappa i närheten av IIIljharjen.
T mobiltelefon
kan senast spåras till en tel.masten vid rondellen i närheten av biltema, vilket kan tyda på att T
telefon kan ha använts eller först stängts av vid eller på vägen till den planerade avdumpningsplatsen.
Trots den tid som gått och allt som i detta ovanliga fall framkommit....
Så önskar jag av hela mitt hjärta innerligt att Tove återfinns vid liv och åter kommer hem igen. Mina tankar går till hennes familj och till Alla som varit en del av sökandet efter Tove.
Ovissheten är den tyngsta av börda. Den hela av sanning kommer alltjämt fram till slut.

En undran bara; att JJ skulle ha besökt pappan på söndagen och hjälpt honom med att lägga ut en annons på en potatisgrep - det är väl endast en trådsanning? Pappan kan ju bara ha skickat fotot på redskapet till JJ och hon i sin tur lagt ut annonsen. Har stått i tråden att annonsen fanns både i en lokal loppisgrupp på Facebook samt på Marketplace.

Med reservation om jag helt missat att JJ var hemma hos pappan på söndagen och hjälpte honom med att lägga ut säljannons.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag undrar hur livet ser ut i häkte, någon med erfarenhet?🤔
Hur ser det ut i rummet där dom vistas mycket nu i häktet? Nu om de omhäktas så kanske det gör att någon av dom bryter ihop och berättar, de har väl haft hoppet om att de skulle släppas nu..

De talar om det i klippet som postades för 1-3 sidor sedan.
Citera
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Pappan har för en tid sen på jobbet diskuterat hur man bäst gömmer en kropp…

Och vilket led i den källan är du? Tredje, fjärde eller kanske tjugosjunde? Inlägg av den där modellen förstör den här tråden.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Cheezes vad det snurra här inne.

I alla fall lite nytt igen från SVT

Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 14:28Publicerad idag 10:15

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

OffTopic
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-11-01 kl. 14:57. Anledning: Glömde länken!
Citera
2022-11-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Hmm, det här var ju intressant. Bekräftat? Sedan när är "en tid sen på jobbet"? Eller är du en av dem som kommer med vilseledande inlägg (svårt att hålla koll). Det låter i alla fall lite märkligt - som att det vore planerat och i så fall med pappans hjälp.

Nej alltså känner en som jobbar med honom, va väl lite ”grabbigt” snack på lunchrasten kan jag tänka mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej så klart vet ingen här på flashback någonting om vad som hände i bostaden.
Om någon verkligen sitter inne med fakta-så antar jag att denna person ljuger friskt om han skriver här.

Vill du veta vad som hände så är det bäst läsa medias rapportering.
Finns i nu läget inte mycket fakta
polsutredningen fortskrider..
Flashback skrivare fantiserar o spekulerar, drar slusatser utifrån fantastiska osanningar.
Hur tänkte du egentligen?
Hur jag tänkte…… kanske att någon ev var normal här inne och hade läst/hört ngt som jag missat i rapporteringen. Jag spekulerar bara precis som alla andra som inte vet. Sen kan ju folk med insyn faktiskt vara i tråden, det händer ju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Det här med att hon inte hade tillgång till egen bil är väl bara vad man tror? Grannen sa väl också att det var därför han ville köra henne till McDonalds just för att han var orolig att hon skulle köra rattfull

Ja, det är vad jag tror. Det baserar jag enbart på att polisen inte sökt iakttagelser av hennes eller någon annan känd bil. Hade dom misstänkt att T körts iväg i någon bil är jag säker på att dom velat ha vittnesuppgifter på vart den rört sig. Det kan ju vara avgörande för att hitta henne.
Citera
2022-11-01, 14:57
Medlem
Jag är en av dem som tidigare i tråden argumenterat mot hur man skulle få plats med en vuxen människa i en normalstor resväska. Men sprang av en händelse på den här
https://aubtu.biz//87741

En random ganska ointressant clickbaitartikel, men den innehåller ett antal bilder på just vuxna människor inuti oväntat normala resväskor.

I stand corrected. Det verkar fullt möjligt.
Citera
2022-11-01, 14:58
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag undrar hur livet ser ut i häkte, någon med erfarenhet?🤔
Hur ser det ut i rummet där dom vistas mycket nu i häktet? Nu om de omhäktas så kanske det gör att någon av dom bryter ihop och berättar, de har väl haft hoppet om att de skulle släppas nu..
Det är vidrigt!
Sitter du med restriktioner sitter du i din lilla cell 23h per dygn om du inte har förhör.

Du får träffa din försvarare, poliserna som förhör dig, plitarna och en präst.

Efter ett tag i isolering blir du mer eller mindre sjuk i skallen, man börjar prata med sig själv, hör röster som inte finns och det krävs ett riktigt plåtpsyke för att inte bryta ihop, man måste ha rutiner, rutiner och mer rutiner när man allra helst bara vill dra täcket över huvudet och sova tills allt är över.

Sedan luktar det fan ångest och död på häktet, det är inte direkt tyst heller.
Citera
2022-11-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Det är mycket möjligt att de bara slog henne medvetslös i lägenheten. De dunkade hennes huvud mot golvet gång på gång tills hon blev medvetslös. Men hon behöver ju inte alls ha strypts till döds i lägenheten.

Om de "bara" slog henne medvetslös kan de senare ha lyckats ta ut henne från lägenheten (efter JJ:s återkomst från McDonalds). De ska därefter transportera ut henne. JJ stöter då på grannen och tvingas åka till McDonalds. Senare, efter JJs återkomst från Mcdonalds, lyckas transporten.

Men vad som sker därefter är mer oklart och eventuellt det som gör att åklagaren dels kan ha en hypotes om vad som skett, dels ha kvar en förhoppning om att hitta TT vid liv (även om jag är fullt medveten om att åklagaren uttrycker sig så även om vederbörande tror att TT är död).

Jag är ju ganska säker de har hittat någon form av Dna från Tove i lägenheten. Det är därför han redan har en teori klar vad som har hänt. Om jag skulle få göra en gissning så skulle jag nog säga blod eller urin. Blod ifall de har använt stickvapen i form av kniv eller dylikt. Urin tänker jag mest på strypning osäker som fan just nu men pissar man inte på sig när man stryps ?

Nej som sagt eftersom han har en teori redan så skulle jag tippa på att de har någon form av dna som påvisar att hon är redan bragd om livet.

Sedan behövs ju inte kroppen för att döma någon för Mord det ska vi ha i åtanke. Men det är mycket mycket svårare. Jag hoppas naturligtvis att jag har väldigt fel och Tove är vid liv. Och detta är rena spekulationer från min sida. Men tyvärr tror jag som många andra hon har inte kommit ut från lägenheten levande tyvärr.
Citera
2022-11-01, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Efter uppbrottet började hon hänga med alldeles för gamla killar som håller på med droger, hon fick nåt slags begär av att såra sitt ex också.

På vilket sätt gjorde hon det?
Citera
2022-11-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag har tagit 220kg i bänkpress också, det betyder inte att alla män tar 220kg i bänkpress..

Jag har träffat betydligt fler kvinnor som INTE burit upp en säng fyra våningar än de som har gjort det.

Men okej, hur fick dom väck kroppen därifrån sen? På cykeln? De hade väl inget fordon som jag förstår det.
Pirra Dramaten en gammal barnvagn skottkärra en annan cykel än Toves, att sätta ett bylte på och leda till bilen som finns vart den nu finns. En bil bör finnas någonstans eller så finns hon i närområdet fortfarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in