2022-11-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Silvertejp förekommer ju rätt ofta i mordfall.
Du som har kännedom om Vetlanda, har du lagt märke till om privatpersoner går omkring och gör egna sök?
MP verkar inte ha sök nu.

Tror att vardagar och mörker ställer till det. Men ser mer folk ute. Jag hade varit ute och sökt om jag haft möjligheten men det har jag inte, inte på samma sätt som andra som kan gå normalt.
Citera
2022-11-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Måste lyssna på podden igen, tyckte han sa att han kommenterade att det låg en påse i cykelkorgen och att JJ tog upp den.
Men något jag inte riktigt hängde med i var att han sa något i stil med att cykeln stod konstigt? Och att han flyttade den en bit?
Sa han så?

Ja snälla kan någon lyssna om han sa att han ledde iväg cykeln..
ELLER bara reste cykeln?

(Att han ledde iväg den kan ha varit en trådsanning som tillkom från några sidor sedan.)
Citera
2022-11-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, jag tror att det står i denna artikel, den är tyvärr låst nu. Fritt ur mitt minne:

Här menar Aftonbladet att MH förhördes i sitt hem redan på söndag, dagtid, och att JJs lgh och hela huset genomsöktes av polis till långt in på natten.

JJ gick troligen inte att få tag på på söndagen, utan förhördes och hämtades på sitt jobb på måndagen, då även MH togs in.
Vilket väl stärker teorin om röstmeddelande från TT till pojkvän 02.30 och misstänksamma bakgrundsljud, för polisen har agera otroligt snabbt, TT har knappt varit försvunnen i 12 timmar....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande

Nja tvärtom är det. JJ förhörs på söndagen och hennes lght söks igenom långt in på natten. Det framkommer inte om MH förhörs alls på söndagen.
Citera
2022-11-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Nej, inte alls. Deras (eventuella) synder kommer hemsöka dem livet ut. Fräta hål på dem inifrån. Det är verkligheten. För att inte tala om vad alla andra runt omkring dem tänker..
Det kommer att gå upp för dem med tiden, att de vandrar runt på Jorden som levande döda.

Dessutom är det här långt ifrån över. Vare sig polisiärt eller juridiskt.

Det blir nog oavsett svårt för dem o bo kvar i lilla Vetlanda
Lär väl få bo på annan ort med skyddad id skulle jag tro, dvs om de blir släppta
Citera
2022-11-01, 21:44
Medlem
Jag hittar ingen info om teknisk bevisning från JJs lägenhet. Har jag fel uppfattning eller är det inte i stort sett omöjligt att ha ihjäl någon utan att lämna någon form av spår efter sig?

Är det anledningen att polisen fortfarande har förhoppningar om att TT ska hittas vid liv?
Citera
2022-11-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Ja snälla kan någon lyssna om han sa att han ledde iväg cykeln..
ELLER bara reste cykeln?

(Att han ledde iväg den kan ha varit en trådsanning som tillkom från några sidor sedan.)

Nja han - ställer upp den mot staketet för den står ”rakt ut” och inte emot ett staket. Lyssna själv, avsnittet är släppt på flera ställen nu.
Citera
2022-11-01, 21:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hade inte tagit den där podden på allvar, verkar oprofessionellt gjord och klippt att framställa vissa teorier. Skulle inte förvåna mig om mycket som sägs är ren bs påhittat för att få mest maximal effekt bland publiken.

Dessutom ringde poddmakaren till TTs mamma för att ställa frågor. Vem fan ringer till anhöriga och är så gränslös? Psykopatbeteende.
Ja, jag sa upp den där appen förut. Världens sämsta privatdetektiv, ställer inga relevanta frågor om tidpunkter och har noll koll på väderstreck.
Frågan är hur väl hans egna sammanfattningar stämmer av det ljudmaterial som är bortklippt?
Senast redigerad av Tomato 2022-11-01 kl. 22:17.
Citera
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Läste idag angående grannens vittnesmål i media.
Det ökar misstanken beträffande hans inblandning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag blir inte riktigt klok på det där bråket som ska ha varit på "Nöjet".

Har läst på flertalet ställen att J.J och hennes grupp ska ha varit i bråk med T (och kanske någon mer) och att det varit rätt så livat, sen är det många vittnen och andra som säger att de inte märkt något bråk.

Hur stort är egentligen "Nöjet" om man kan bråka där utan att det märks?

Är ändå rätt stort. Det är uppdelat i bowling och sen i nästa rum är det stort dansgolv med massa sittplatser och en bar till utöver den vid bowlingen. Så absolut att vissa skulle ha märkt bråket men andra inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Har det någon betydelse för dig att vid första söket vid MP så pratade dom om Lärkgatan till Skobes och inte Storgatan till biltema och sen var dom snabba som attan med Föredadammen. Kan dom har sett mobilen varandra så?

Gränsgatan till Skobes och vidare till Föreda(dammen) stämmer bra med celler från masten längre in i skogen. Låt oss kalla den Backen-masten.
För det var där de sökte först va?

Sen så sänder såklart den masten som är precis vid Biltema i det området. Men den masten har jag inte identifierat vilka celler som hör till den än.

Satte mig precis med detta en stund och blev tveksam vilken mast de egentligen menar. Båda kopplar antagligen upp i samma område.

Vill någon ta ett par varv med Cellmapper-appen för Android och bli lite hjälte här och kolla den masten så kör hårt:

https://www.cellmapper.net/First_Time_Startup

Annars ska jag ta det vid första bästa tillfälle.
Citera
2022-11-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nja tvärtom är det. JJ förhörs på söndagen och hennes lght söks igenom långt in på natten. Det framkommer inte om MH förhörs alls på söndagen.

Det är anmärkningsvärt att JJ springer upp igen efter att ha bestämt med grannen att de ska till MC Donalds...

En sannolik teori är att JJ skulle ut och dumpa TTs mobil en bit bort........

Fyfan alltså stackars Tove, hon måste ha varit så rädd....
Citera
2022-11-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
Jag hittar ingen info om teknisk bevisning från JJs lägenhet. Har jag fel uppfattning eller är det inte i stort sett omöjligt att ha ihjäl någon utan att lämna någon form av spår efter sig?

Är det anledningen att polisen fortfarande har förhoppningar om att TT ska hittas vid liv?

Teknisk bevisning på att antingen Tove eller toves telefon har befunnit sig i lägenheten vid en tidpunkt MGN sagt att hon lämnat. Tyvärr har jag ingen källa just nu och orkar inte leta. Men googla bland artiklarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in