2022-11-01, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Var tror du att j har gjort sig av med T?

Jag tror hon fått hjälp eftersom hon inte verkar haft tillgång till sin bil den morgonen. Kroppen tror jag ligger 1-2 mil från Vetlanda en skogsdunge. Max 50 meter från en mindre avsides grusväg.
Citera
2022-11-01, 14:41
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Är du från vettet helt, varför ska folk härifrån ringa föräldrarna?

Ni är verkligen rädda här…..
Citera
2022-11-01, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror hon fått hjälp eftersom hon inte verkar haft tillgång till sin bil den morgonen. Kroppen tror jag ligger 1-2 mil från Vetlanda en skogsdunge. Max 50 meter från en mindre avsides grusväg.
Vem tror du är medhjälparen?
Citera
2022-11-01, 14:42
Medlem
Nån som har lyssnat på poddavsnitt 2 och kan sammanfatta vad som sades i den?
Citera
2022-11-01, 14:43
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kan vara. Om de är två riktiga i huvudet tjejer ringar man 112. Men de kanske har någon personlighetsstörning som gör att de reagerar annorlunda. Eller så är de så fulla av hat så de innerst inne önskade henne död fast inte planerade att döda.
Det är lätt att säga att man borde/skall ringa 112 när någonting händer..
Men lägg till att man är i chock, druckit sprit och dessutom att man är ung och dum.

Det enda man ser är att ringer man 112 så kommer man få sitta i fängelse för alltid, forslar man undan liket kanske man kan klara sig undan på något sätt..

Det är långt ifrån varje gång någon blivit ihjälslagen eller knivhuggen eller liknande på fyllan i affekt som gärningsmannen/männen ringer 112 efteråt, det betyder inte att man har en skada/rubbing i hjärnan, det är ett slags försvar…att man till varje pris försöker komma undan.

Så jag har överhuvudtaget inte ett problem att se att man inte ringt 112 och att det för den skull inte har med en störning att göra.

Ifall båda tjejerna har ”varit med på det” lika mycket är risken till och med större att inte ringa 112, ifall bara en av dem varit ”utförare” då är risken större att någon ringer 112, varför ska den som inte gjort något riskera att bli misstänkt och dömd genom att man kånkar undan liket.
Citera
2022-11-01, 14:43
Medlem
Två kvinnor sitter häktade på sannolika skäl misstänkta för människorov. De båda kvinnorna nekar fortsatt till brott. Nu begärs de misstänkta kvinnorna omhäktade, rapporterar TT.
Citera
2022-11-01, 14:44
Bannlyst
Citat:
hoppas är ju inte direkt samma som att tro. Det är väl ingen som hoppas att hon inte är vid liv. Om dom nu tror att hon lever är en annan femma, men det tvivlat jag på.

Det är förhoppningen samtidigt som dom letar i en buske...
Citera
2022-11-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Efter att ha läst tråden (en del spekulationer är ju rena fantasier som inte har någon som helst bäring i verkligheten) så är min spekulation följande:

Tjejerna sitter och diskuterar efter krogen kring bråket och vad som hänt och vem som gjort vad.
Det konsumeras alkohol.
(Här har massor med folk hängt upp sig på droganvändning, jag tycker man kan släppa lite på att det har någon större anledning i händelse kedjan. Dels vet vi inte eller har en susning att några droger har konsumerats, sen nummer två, vis av erfarenhet så är alkohol det som gör att man ”går över gränsen” vid ett bråk när ett sällskap hamnar i luven på varandra, de gånger droger varit en del av gärningen är oftast när vi pratar om missbrukare som missbrukat ett längre tag och är allmänt psykotiska av en längre tids konsumtion, vilket jag inte tror är fallet här…det kan ha brukats amfetamin eller kanske cannabis, ingenting som gör att man blir jätte aggresiv)

Efter lite diskuterande så eskalerar eventuellt diskussionen, Tove reser sig upp och ska gå.

Någon av tjejerna eller båda tycker det är en dålig idé.

Brottningsmatch utbryter (det är här de höga dunsarna kommer ifrån, när två eller flera brottas och ramlar omkull eller styr omkring på möbler) T hamnar på golvet, på mage med båda tjejerna över sig.
Kanske har ena tjejen sin arm runt T’s hals och den andre sitter långt upp på ryggen. Detta leder till ”cirkulationskollaps” då lungorna pressas ihop, det behövs inga extrem mängder kraft för att kväva någon som ligger på mage med en eller flera personer sittandes på dennes rygg, skulderblad, svank.
Vi har ju ett par ganska kända fall där poliser har kvävt omhändertagna personer då de suttit med knät i ryggen eller hela kroppstyngden i ryggen på den omhändertagne.

• Det påstås efter de tre-fyra dunsarna så kommer någonting som låter som ”sparkar” eller liknande, detta kan vara T’s sista dödskamp när hon i panik inte får åt sig någon luft, hennes fötter sparkar i golvet/väggen i ett sista desperat försök att komma loss eller göra sig förstådd att hon inte kan andas.

Vi pratar alltså om att tjejerna försöker hålla fast Tove, det är ingen rigorös mordplan, där man planerat och funderat utan det är någonting som urartar från ett steg till nästa steg..
Till slut upphör sparkandet och Tove är alldeles still, hennes andning har upphört och T har avlidit på grund av cirkulationskollaps, detta kan också vara en anledning till att det är lite/få/inga spår efter händelsen.
Det blir ju liksom lite/inget blod och liknande vid kvävning, ifall vi spekulerar så kanske T hade huvudet ner i en matta, en matta med långa ”borst” eller ”hår”, detta gör ju också att hon inte kan andas så bra..

Efter detta uppstår ju såklart panik, man sitter med en död kropp i lägenheten och har inte en susning vad i helvetet man ska göra.

JJ tar på sig att gå ut i trapphuset och kolla läget (det här är ju efter någon knackat på dörren och man inte öppnat) man vill kika om någon granne eventuellt ringt polisen, om någon granne rör sig i trapphuset.

I fickan har hon T’s telefon, den ska hon tillsammans med T’s cykel göra sig av med, så att den inte står utanför lägenheten, för det är ju dumt.
I trapphuset möter hon grannen som frågar om dunsar och vad hon pysslar med?
JJ förklarar att hennes vän ramlat i fyllan och att hon ska åka på donken och köpa mat till sig och sin fulla vän.

Hon tackar ja till skjuts (tänker inte på att luren är i fickan så klart), JJ tänker heller inte på att det ser jävla skevt ut att köpa pyttelite mat när det är två berusade personer som ska äta..men hela resan till donken är ju ett svepskäl.

Väl tillbaka i lägenheten där verkligheten är den att man har en död kropp och fortfarande inte har en susning vad man ska göra av den, ungefär här (ren spekulation såklart) så ringer man över någon app till en man som kan komma och hjälpa dem.

Många kvinnor har en yngre dagar en kille/man som skulle göra väldigt, väldigt mycket för att framstå som en bra och duglig snubbe.
För att i en förlängning få stoppa in den i muffen på den tjejen.
(genom kriminalhistoriens gång finns det en uppsjö av exempel på att kvinnor använt sig av ”nyttiga idiotier” dvs män som fått frakta lik, varit målisar, etc etc för att man varit betuttad i ”fel” brud.)

Självklart har en av brudarna en sådan man i åtanke, någon som kanske inte är så populär hos damerna, har inte så mycket vänner.. Kanske den där snubben som alltid kör åt alla tjejer till och från krogen, vi vet alla hur den personen brukar bete sig. Lite creepy, men för den skull inte dömd för brott eller liknande, men han är alltid lite ”för” på, vet inte riktigt hur man ska bete sig mot kvinnor men någon av tjejerna i lägenheten vet precis vem man ska fråga.

Så med lite kvinnlig list, lite hintar om att ifall han kan hjälpa dem med det här så kommer hon att bli fylld i hjärtat av känslor till honom, ja det kanske ljugs om att det alltid varit så men hon inte vågat säga något.
Som en förklaring på hur T avlidit så kan man kanske ha varit ärlig och sagt att det var en ”olycka”, att man brottats och hållit fast henne men när man skulle släppa upp henne så rörde hon sig inte längre..
(Sen kanske man ljuger och påstår sig ha gjort HLR utan något resultat)
Eller att hon bara fallit ihop och dog, men eftersom de bråkat tidigare på kvällen så kommer det se för jävliga illa ut och därför måste man göra så här.

Mupp-pojken som är kärlekskrank går med på att frakta bort kroppen.

Här blir det lite knepigt, antingen så bär de ut henne och lägger henne i hans bil, vilken de åker alla tre i sedan och gör sig av med liket, antingen har dom skyndsamt grävt ner henne, lagt henne i en gammal lada/stuga/liknande, tror inte hon har blivit nedsänkt i ett vattendrag, det är för mycket meck, för då ska det fixas tyngder och grejer för att kunna väga ner henne i vattnet.
Det är för många rörliga delar helt enkelt jämfört med ett par spadar eller lägga henne i en lada.

Mannen skjutsar så de två tjejerna för att hämta JJ’s bil och åker sedan hem.

Tjejerna åker hem och städar undan det som det eventuellt kan finns spår efter T på.

Någonting i den riktningen tror jag kan ha hänt..

Jag kan bara säga att jag själv anser att ”It takes balls” att fortsätta kväva någon trots grannen som knackar på dörren. Tror inte detta är någon fler steg händelse som slutar olyckligt..
Sedan ska man ha ännu mer balls att gå ner till samma granne och be han köra en till donken.
Citera
2022-11-01, 14:45
Medlem
Citat:
Vem tror du är medhjälparen?

Pappan ligger väl nära till hands just för släktskapets och hans barkunds skull. Men långt ifrån övertygad faktiskt.
Citera
2022-11-01, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ni är verkligen rädda här…..
Att inte vilja trakassera någon är inte rädsla. Dessutom är det ytterst korkat då människans minne är en ombytlig prism, om det inte finns en erfaren journalist eller polis som ställer frågorna kan det fucka upp minnet att ställa frågor utan adekvata följdfrågor.
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Dom har snört upp nån snubbe som varit kärlekskrank gentemot någon av tjejerna, han har hjälpt dem.

Har svårt att se två tjejer kånka omkring på ett lik i ett trapphus utan att tappa det och ha sig.

Har NÅGON burit en soffa med sin tjej/sambo/fru någon gång? Det är fan ett helvete!! Det ska vara paus var fjärde meter och gnällas och man bär fel och det ena med det andra…
Citera
Medlem
Någon som vet vilken damm militären säljer igenom just nu?
Bredvid en väg med skog … har inte möjlighet själv att åka o kika idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in