2022-10-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandriii
Där sa ni ju något. Har polisen kollat igenom soprum i närheten så hon inte ligger i något soprum
att dom gömde henne där ?

Soprum är väl ändå prio 1 hos poliser, annars vet jag då inte!!!!
Citera
2022-10-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det var jag som skrev det inlägget och nej, det skrev jag inte alls! Jag skrev att det var dem som satt i bilen, nämnde inte ett ord om något baksäte!

Nej dem satt i bilen . Skitsamma var i bilen dem satt . Det viktigare är väl ändå att dem två satt i denna bil ????
Citera
2022-10-28, 13:30
Avslutad
Citat:
Det var jag som skrev det inlägget och nej, det skrev jag inte alls! Jag skrev att det var dem som satt i bilen, nämnde inte ett ord om något baksäte!
Har du fått någon tidpunkt, eller exakt ställe?
Citera
2022-10-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hon kan ha ringt inifrån . Skriver bara att hon begav sig efter det samtalet .
Om polisen nu är säkra och har tillräckligt av material för att fälla tjejerna . Varför fortsätter dem be allmänheten om alla tips dem kan få .
Känns inte alls som dem redan har tillräckligt att gå på just nu & därför kopplades NOA in.
Tror dem fokuserade för starkt på en sak det första dem gjorde och nu kanske inser att det finns andra alternativ vad som kan ha hänt den natten .

För att hitta henne gissningsvis?!
Vem har sagt något om material för att fälla??
Citera
Medlem
C.Ps avatar
OM det var en likhund som var inne i JJ lägenhet i måndags så kan den inte ha fått fram spår av lik i lägenheten för då borde det ha ändrats från människorov till mord vid det här laget va?
Citera
Medlem
Citat:

Vilken tid satt dem i bilen & VAR i bilen satt dessa tjejer ?
Var det en av dem som körde bilen? Eller satt dem en i framsätet och en i baksätet och väntade på nån ?
Kanske på JJs pappa som oxå var i Ilharjen den tiden . Som även jobbar på lantmäteri & kollar vatten i kommunen .
Ganska viktigt detalj var i bilen tjejerna satt , du nekar till baksätet . Då var det alltså en av tjejerna som satt i förarsätet i den immade bilen ?
Citera
2022-10-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
02,30-03,00: Mordet sker
03,00: Åker till McD med grannen. Liket kvar i lgh
Ca 03,30: Hemma igen.
Ca 04-06: Bär ner liket till bilen. Flyttar cykeln. Fortfarande mörkt. Dåligt väder. Alla sover i princip.
Under förmiddagen eller någon gång under hela söndagen: Dumpar liket.
Det här är en ganska tråkig och enkel förklaring, men också just därför den mest sannolika. Det är väldigt rättframt utan komplicerande faktorer och innehåller i viss mån en förklaring på alla kända fakta.
Citera
2022-10-28, 13:33
Medlem
Citat:
Hon kan ha ringt inifrån . Skriver bara att hon begav sig efter det samtalet .
Om polisen nu är säkra och har tillräckligt av material för att fälla tjejerna . Varför fortsätter dem be allmänheten om alla tips dem kan få .
Känns inte alls som dem redan har tillräckligt att gå på just nu & därför kopplades NOA in.
Tror dem fokuserade för starkt på en sak det första dem gjorde och nu kanske inser att det finns andra alternativ vad som kan ha hänt den natten .

Och att polisen uppger att Toves cykel stod kvar när MGM åkte till Mc Donalds ignorerar du, eller?

Hade polisen haft tillräckligt som du uttrycker dig hade dom hittat Tove!!!
Dom jobbat nog parallellt fortfarande med två teorier ( beroende på vad dom har)

Du kanske skulle rita upp en tidslinje så kanske det blir tydligare för dig att se vart alla olika befinner sig enligt uppgifter som framkommit även att det skiljer sig lite fram och tillbaka. Slutledningsförmågan kanske blir högre då.

Ingen här inne kan säga vad som hänt eller vem som är skyldig eller inte skyldig. Men man måste försöka förhålla sig till det som presenteras. Det är självklart välkommet med teorier MEN när teorien går emot en annan uppgift så klart att man kommer påpeka det.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-28 kl. 13:37.
Citera
2022-10-28, 13:34
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Nej dem satt i bilen . Skitsamma var i bilen dem satt . Det viktigare är väl ändå att dem två satt i denna bil ????
Nu är ju inte det skitsamma...satt de bak så är det troligt att nån annan körde, samt att sätet inte var fällt. Satt de i framsätet så kan baksätet varit nedfällt...ur utredningssynpunkt är det fanimej inte skitsamma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
OM det var en likhund som var inne i JJ lägenhet i måndags så kan den inte ha fått fram spår av lik i lägenheten för då borde det ha ändrats från människorov till mord vid det här laget va?

Definitivt att dem hade ändrat rubriken .
Om nu polisen påträffat liklukt och hundarna reagerat så lär dem vara helt säkra . Men jag tror inte att dem hittat någonting alls av värde på att det skulle va ett mord i JJs lägenhet .

Isåfall vill jag att ni som påstår det länkar bevis på detta .
Citera
Medlem
Citat:
Två ostraffade tjejer har svårt att lyckas med ett fläckfritt dödande av nån
Det har ju inte de här heller lyckats med eftersom de sitter häktade på sannolika skäl. Polisen vet givetvis mer än vad vi vet och de har rimligen någonting mer på MGM än vad vi känner till.
Citera
2022-10-28, 13:36
Medlem
Rådiss avatar
Citat:
Hade de suttit i baksätet så hade ju någon annan kört = fler inblandade dvs en relativt stor grej för hela denna historia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in