Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Eftersom åklagaren fortfarande har hopp om att finna T levande torde alternativ tre ligga närmast till hands, dvs att de stängt in T med tanke på att återvända. Förhoppningsvis har hon tillgång till vatten och kan överleva.
Sen tar vi bråket som skulle startat ja jag kommer inte ihåg när, men det delade gänget på 2 och för några månader sedan eskalerade bråket.
Att alla 3 gick till Lägenheten för att J och T skulle reda ut ett eskalerande bråk på ca 30 -60 min tror jag inte på.
Anledning är något helt annat om varför man gick dit.
Om man inte har gjort det redan så dags att syna alla dessa vänner som har tagit J's parti och ställde sig på hennes sida då bråket startade från början.
Har J haft hjälp med T's försvinnande så tror jag mer på någon som valde henne då bråket delade gänget, eller någon kille som trånade efter henne, eller en pojkvän som skulle göra allt för henne.
Sen är det betydligt lättare att få någon som hjälper till om den försvunne lever.
Har mycket svårt att se någon offra sitt eget liv och framtid för medhjälp till mord, undanröjande etc.
Då får man vara riktigt tajta som en far, bror, morbror/farbror etc
Har även där svårt att tro att anhöriga hjälper till att dölja ett mord/dråp.