2022-11-01, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag vill minnas att det kom in en svärm med folk som började påstå att Johanna och Maja höll på med droger. Jag kan inte se att något pekar på att dom använder droger.

Varför vill nån att alla ska tro det?

Man försöker inte kränga skitgrejer på marketspace för 10-15kr om man langar droger, det är inte så det funkar, inte heller kommer dom kaffepengarna till nytta om man ska nyttja droger.
Nej om man är inne i ett tyngre missbruk behövs större summor pengar och man har gett sig in i kriminalitet, inte kränga random begagnade prylar för femton spänn.

vi var några stycken från Vetlanda som har varit med från start som påtalade att JJ och MH umgås med folk som tar lite droger när dom går ut på fest, sen kom det en svärm som ville påstå att dom var med i gängkriminalitet pga det, användare som inte är från Vetlanda.
Citera
2022-11-01, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Har du hört något som helst om JJs relation till sin pappa? Tänker så klart på om det finns indikationer på att de är väldigt tajta.

Passar på att tacka dig och andra Vetlanda-bor för er input i tråden. Ovärderligt!

Nej tyvärr inte. Inte mer än att hon bodde där fram tills i somras när hon flyttade in i nuvarande lägenhet.

Försöker nog så gott vi kan allihop från Vetlanda, sen är tyvärr infon knapphändig här i stan också.
Citera
2022-11-01, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det kan vara en iakttagelse, något man grunnat på som inte riktigt stämmer, något man hittat på gatan, det där lilla som kanske inte verkar betydelsefullt men ändå kan vara avgörande. En reklamutdelare, någon som städat gatan tidigt på morgonen, någon som jobbat natt och kommer hem kan ha gjort observationer som kan hjälpa till och lösa så att T hittas.

Absolut, vore ju jättebra. Men verkar ju inte som det finns några sådana uppgifter och dem som finns har redan kommit fram både här och till polisen.
Är ju knappast någon oskyldig som sitter och håller på info bara för att.
Citera
2022-11-01, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur går snacket i Vetlanda? Är folk övertygade om att JJ är inblandad i Toves försvinnande?

Ja folk är eniga om att JJ måste gjort någpt
Citera
2022-11-01, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag lade upp en annan teori igår.

Men har inte sett någon feedback på det.

Jag satt och funderade på om det var planlagt redan från början att man ville ta TT av daga?

De hade ju en förfest innan det gick till NÖJET.

Det fanns kanske redan någon/några kvar lägenheten.

Den/de hade en bil på parkeringen på andra sidan gatan.

https://www.google.com/maps/@57.4322283,15.0727951,3a,90y,161.82h,85.18t/data=!3m7!1e1!3m5!1s7_ci7piO7xT2qmqWfLUH6A!2e0!5s2 0221001T000000!7i16384!8i8192

Sedan sket det sig när grannen bjöd på skjuts.

JJ drog en lögn om mamma skulle hämta henne.

Sagt och gjort. De åkte iväg.

De/den som var kvar i lägenheten fick bråttom och körde efter till Donken.

Det var då JJ gick fram till den bilen och snackade några minuter.

Ja resten känner ni nog till.

The Percect Murder...

Tänker att om det verkligen var 100% planlagt så är din teori väldigt riskfylld.
Det är för stor risk att begå ett planlagt mord i en lägenhet och sen forsla bort kroppen därifrån utan att det märks.
Citera
2022-11-01, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Varför är det så otänkbart att det redan fanns personer i lägenheten (som JJ och MH visste om, men inte Tove)?

Varför är det så otänkbart att dessa personer som fanns i lägenheten är gärningsmännen?

För att det faller på att dem skulle umgås med den sortens kriminella.
De umgängen de har är alltså helg-knarkare med annars ordnade liv med jobb, partners och helt vanliga Svensson-liv.
Jag vet då jag är från Vetlanda och har själv umgåtts med dessa personer.
Du har en alldeles för vild fantasi.
Citera
2022-11-01, 06:59
Medlem
Citat:
Ok, det är alltså förfest hos Johanna innan Nöjet?
Jag måste nog läsa tråden, men det är så mycket BS så jag tappar skärpan och tröttnar, om jag ska ta 12 timmar att läsa ikapp. Jag gissar vi var och nosade på något elementärt då när tio nyreggade pers kom in och gjorde kaos av tråden. Så borde faktiskt gå tillbaka för att få en överblick på vad dom ville skifta fokus från.

Denna tråden har verkligen blivit en shitshow. Följde den liksom du fram tills i fredags/lördags, men tappade helt suget efter att massa nya konton kommit in med helt bisarra teorier och vägrar läsa sammanfattningen. Samma frågor och påstående om och om igen.
Citera
2022-11-01, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kanske inte men du är dålig på att koppla saker märks det, en pedofil är inte inblandad i detta!!
JJ har sabbat både för henne och MH genom att ljuga, hade hon sagt att hon åkt till mcdonalds ensam, Det är ju rätt uppenbart att T entrade lägenheten vid liv men kom inte levande därifrån, hur svårt ska det vara för folk att fatta det?

Är du inblandad kanske ? Eftersom du är så säker på att hon dog inne i lägenheten? 😂
Finns inget som säger att hon inte gick levandes ut ur den
Citera
2022-11-01, 07:04
Medlem
GREVENS SAMMANFATTNING!
LÄS ALLA NYA ELLER ALLA SOM VILL FRÄSCHA UPP MINNET!

Sammanfattningar 28 okt:

Del 1* (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
De inblandade personerna

Del 2* (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
De inblandades personligheter och inbördes relationer

Del 3* (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Händelser under natten. Försvinnandet. JJ:s lägenhet/bostadshuset/grannar

Del 4* (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Polisarbete. Polisfynd. Sökningar

Del 5* (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Åklagaren. Domstolen. Domstolshandlingar

Del 6* (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Övriga uppslag. Observationer. Rykten. Tidslinje
Citera
2022-11-01, 07:04
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att det kom in en svärm med folk som började påstå att Johanna och Maja höll på med droger. Jag kan inte se att något pekar på att dom använder droger.

Varför vill nån att alla ska tro det?

Man försöker inte kränga skitgrejer på marketspace för 10-15kr om man langar droger, det är inte så det funkar, inte heller kommer dom kaffepengarna till nytta om man ska nyttja droger.
Nej om man är inne i ett tyngre missbruk behövs större summor pengar och man har gett sig in i kriminalitet, inte kränga random begagnade prylar för femton spänn.

Det var bland annat jag som sa det i början av tråden. Men det handlar återigen inte om något missbruk, lagning osv. Utan dem umgås med helg/fest-knarkare och drar sig inte för att ta någon lina då och då.
Men det är snarare regel än undantag här i Vetlanda, så är inget konstigt i sig.
Men folk har ju sedan förvandlat det till att dem är missbrukare, umgås med gängkriminella, maffia, trafficking osv osv här i tråden 🤦🏼‍♀️
Citera
2022-11-01, 07:05
Medlem
Jag har inte läst allt som folk skrivit, det är ju så mycket, men jag läste AB sammanfattning och den var ju väldigt intressant.
Nu funderar jag. Om polisen redan på söndag e.m. börjat söka igenom JJ lägenhet, och håller på med det ända inpå natten så borde de ju hittat något av intresse.
På måndag d.m. förhör de kvinnorna och kort därpå anhålls de båda. Det låter ju som om de ställt några frågor, när MGM inte kunnat ge någon vettig förklaring kring fynden polisen gjort så anhölls de.

Polisen verkar väldigt övertygade om att den här två personerna har något med Toves försvinnande att göra. De borde bero på att de har gjort viktiga fynd, så pass att de kan hålla dem häktade med fulla restriktioner i över två veckor.

Spånar lite. Om det vore så olyckligt att Tove verkligen lämnade JJ lägenhet, glömde mobilen hos JJ och på vägen hem blev bortrövad. Då borde väl polisen inte hålla dessa två unga tjejer i häktet? Håller man folk häktade bara för att allt tyder på att man är skyldig? Krävs det inte mer?

En motsatt tanke är att MGM inte är skyldiga till Toves försvinnande, men att de på annat sätt gjort sig skyldiga till olagligheter. Låt säga att det i JJ lägenhet uppstår bråk över något Tove upptäcker eller sägs där. Tove skadas med tar sig från lägenheten men väl ute blir hon bortrövad eller virrar bort sig i jakten på hjälp.
Kan de tagit något narkotikaklassat preparat där Tove ramlat omkull, börjat bete sig konstigt och lämnat lägenheten medan JJ var på McD, eller strax innan hon fick skjuts dit. Kan Tove då fått någon snedtändning och agerat helt irrationellt när hon skulle gå hem? Typ inbilla sig att hon är förföljd och måste skydda sig mot något. I detta tillstånd så har hon lyckas ta sig in i ett utrymme som hon inte kan ta sig ur. Kan det vara så att MGM har lurat i Tove något, tagit hennes mobil för att jävlas och nu inte vill berätta det för att de inser vad de gjort?
Är man inte extremt kallblodig om man har ihjäl sin kompis, och 10 min senare åker man med ner till McD för att köpa mat? Varför gör man ens det? Om tanken var att få bort kroppen, lägger man inte fokus på det?

Vilda spekulationer, och kanske inte så troliga, men jag får inte ihop det här med att MGM inte pratar. För om de gjorts fynd i JJ lägenhet som tyder på att de tagit livet av Tove, så kommer de ju inte undan. Det blir liksom omöjligt att snacka sig ur. Då är det väl bättre att säga som det är, vara ångerfull och skylla på fylla. Att sitta och vara tyst om det finns bevis känns bara dumt och ger ett ganska känslokalla intryck.

Polisen är ju väldigt förtegen, och man får intryck av att de har rätt personer gripna, eller ska man tolka tystnaden som att det är tvärtom?
Citera
2022-11-01, 07:06
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Det var Johanna som tände eld på dörren, så inga lösa anklagelser.

Vet inte vad deras konflikten handlade om mer än att Tove är för snäll för Johanna och Johanna skapar gärna konflikter och draman. Så krävs inte så mycket för att få igång henne.

Om J är kapabel till att tända eld på sitt ex dörr, tror du att hon är lika kapabel till att invänta rätt tillfälle för att ta T av daga? Vad blev konsekvensen av att J tände eld på dörren? Hon är ju ostraffad enligt belastningsregistret, var hon minderårig när det hände kanske?
Konflikten har ju pågått ganska länge och J och M kanske helt enkelt inväntade rätt tillfälle att bli av med sin antagonist. J påstår att hon och T blev vänner under natten. Tror du på det? Hur går snacket på stan? Vilka är det mer som skulle ha intresse av att T försvinner utöver J och M? Och vem var det T letade efter på krogen, kompisen på Snapkartan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in