2022-11-01, 12:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja inget är omöjligt men jag tror tove inte har några yttre skador, utan hon blir strypt helt enkelt, hon gör motstånd och därav dessa dunsar 50-100 kg d.v.s minst 2 personer för ingen av dessa väger över 100 lixom, då kan de inte kopplas till MGMS, utan de kan vara någon annan som lika gärna kunnat ha gjort de, vilket är osannolikt, JJ är den som avslutar hela kalaset, MH kanske håller i armarna, inte helt osannolikt att JJ skulle kunna göra det själv om MH var däckad eller liknande men det känns långsökt
Fast att folk brottas brukar inte låta som 50-100 kg dunsar... men du kan ha rätt.
Ingen av oss vet ju vad som hänt så det är ju bara spekulationer oavsett.
Citera
2022-11-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Vet inte om detta tagits upp tidigare men vet någon vad som finns nedanför balkongen? Buskar, asfalt eller gräs? Hon kan ju ha knuffats ner från balkongen för att lättare få ut henne ur lägenheten.

Finns ingen balkong i JJs lägenhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Då så. Har han alibi för söndagsmorgonen så är det inte mycket att snacka om!

Har ställt frågan tidigare, vad är hans alibi? Vad är det som gör att,den icke flugdödande muppen är grön
Vart finns den infon?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Eftersom typ 90% av alla som skriver i den här tråden antar att det måste skrikas för att nån ska dö så får man utgå ifrån att även grannarna utgick ifrån att det är omöjligt att mörda nån genom några dunsar.
En mycket bra observation
Citera
2022-11-01, 12:06
Medlem
lindblomsgröns avatar
Fråga?

Den äldsta brodern av tre stycken 18, 23 och 25 år som är skriven på annan adress är det han som äger en silvrig BMV och var det den som användes till McD? Isåfall var han också hemma hos mor o far på Storgatan 71 på natten. Jag har utgått från att det var mellanbrodern 23 år som skjutsade och är med i SVT intervjun.
Citera
2022-11-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Eller hur. Minst sagt udda beskrivning. Även 10 kilo kan dunsa högt ned till grannar i ett äldre hus beroende på vad det är och från vilken höjd det ramlar/slängs. Hmmm….
Och ja- ”50-100 kg” duns flera gånger om utan att ringa polisen, men men, de kanske är mer godtrogna & blåögda än vad jag är, jag utgår alltid från att det är nåt fuffens pågång, haha!

Suspekt beskrivning ändå.
Citera
2022-11-01, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Bor det två personer i lägenheten där grannen som knackar på bor? Hittar bara två registrerade men ”alla” pratar om en hel familj. Vad stämmer?

4
Citera
2022-11-01, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Enligt grannen via podcasten så säger han att en grå BMW åkt runt i Vetlanda och försökt locka in tjejer i bilen eller nått liknande.

Precis, det kan handla om den BMW som stod utanför äldste broderns bostad för 4 veckor sedan, att han är dömd för brott mot en kvinna tidigare, bror till den som kör JJ till McD, utbildad inom bygg, appropå renoveringarna i huset är bara lite för många sammanträffanden i min smak. Dessa bröder kan möjligen vara delaktiga i TT's försvinnande, sedan har vi lådan på balkongen under JJ's fönster, som fanns där innan händelsen med TT, men nu är borta. Om äldsta brodern varit involverad i byggandet i fastigheten, så kan TT möjligen legat i denna låda under söndagen. Senare bortforslad med en skåpbil som äldste brodern haft på plats...

Bara en tanke...

Låda
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Silverfärgad BMW utanför äldste broderns bostad.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
FUP
https://delafil.se/1229104a3c1abc5a/Kalmar_TR_B_3611-16_Aktbil_3.pdf
Senast redigerad av Haldane 2022-11-01 kl. 12:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Om inte tjejerna försagt sig eller klantat sig än, så tror jag att dom inte vet mer än oss.

Det kan fortfarande bli stora vändningar i det här.

De två tjejerna sitter häktade på sannolika skäl - och din slutsats är att de inte vet mer än oss?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Vet inte mer om hans alibi. För över en vecka sen var jag inne på att han också borde vara misstänkt då det oftast är någon i ens närhet. Men han lär ha ett bra alibi i och med att polisen inte plockat in honom på mer än förhör.
Eller så är det ett agerande från polisen för att se om han gör något skumt, om han nu tror att han är avskriven från alla misstankar.?
Citera
2022-11-01, 12:10
Medlem
Var kom uppgiften ifrån att J's mamma skulle köra henne till McDonalds? Detta finns ju inte med i grannens berättelse, han var bara orolig att J skulle köra själv, därav erbjöd han att köra J till McDonalds.
Citera
2022-11-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Finns ingen balkong i JJs lägenhet.

Okej sorry. Såg inte det i sammanfattningen men däremot att det va tredje våningen. Känns väldigt tveksamt att två små tjejer fått ner en kropp tre våningar utan att höras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in