2022-11-01, 11:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Huuh...
La henne i badkaret...

Kan de ha dränkt henne? Eller i varje fall försökt?
Eftersom han hör sparkar mot väster sida om dörren borde hon ju vara nära yterdörren vid det tillfället.

När man hör grannen, så får man sååå dålig feeling.

JJ var stressad, inte som vanligt.

Så synd att grannen inte ringde polisen, vilket han ju övervägde. Det var ju det att han inte hörde skrik.
Ja verkligen. Jag har svårt att förstå det.

Tumregel när man misstänker bråk hos grannen.

Var två som går dit - om det är möjligt.
Be alltid om att få prata med den person som man inte får se. Får man inte det - ring polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Mitt första och kanske enda i lägg i den här debatten ; jag har från första stund tänkt att grannen som skjutsade till Donken är den skyldige. Stötte på Tove när hon skulle hem och erbjöd skjuts i ovädret. Han hade hennes telefon och därför den har åkt fram och tillbaka, kanske hade han Tove också i bagaget. Dunsarna som hördes , är de bekräftade eller något som grannen hittat på för att rikta misstankarna åt tjejernas håll.

Precis så jag tänker!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte alls omöjligt! Har handfatet legat löst i det renoverade badrummet kan någon mycket väl lyft upp detta och släppt på T.
Finns inget blod i lägenheten så det kan vi utesluta direkt
Citera
2022-11-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Långt innan? Tänker du vid 02:00?
Ja jag tänker ”långt” innan dvs visualiserar jag att hon i princip står utanför Johannas port när pojkvännen ringer och hon säger sig vara på väg hem, hon bor väll bara ett stenkast ifrån Johanna?
Jag tänker att hon är tydlig med denna info för att hon känner att något inte står rätt till? Strax därefter inom minuter tror jag hon försvinner.
Citera
2022-11-01, 11:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är därför jag tror Tove är ute ur lägenheten långt innan dom ens började hålla låda i lägenheten. Att dom levt rövare är för att göra alla medvetna om att dom var hemma.
Du menar att hon drar ifrån lägenheten utan sin mobil och cykel? nej. finns inget tidsspann för detta
Citera
2022-11-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Finns inget blod i lägenheten så det kan vi utesluta direkt

Hur vet du det? Polisen har ju varit knäpptyst.
Citera
2022-11-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Precis så jag tänker!

Ja det känns nästan mer troligt. Han har motiv (om det gäller sexuellt), han har förmodligen styrkan att bära, hålla fast och tysta, fordon att frakta kroppen och han har tiden
Citera
2022-11-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ska finnas en på Storgatan 71. Grå Skoda Fabia. Dyker den inte upp kan den vara i beslag. Så håll utkik.

FK, ägare till den grå Skoda Fabian?

Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja fast detta är familjen under JJ som har en.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Jag tänker mer på hur dom i så fall skulle fått ut T ur lägenheten utan att låta såpass att grannar kollat ut. Det borde ju rimligtvis låtit betydligt mycket mer i trapphuset än några dunsar inifrån lägenheten? Ett trapphus ekar och att två unga tjejer burit en död/medvetslös kropp utan problem ner för två våningar(?) tror jag inte är så troligt. Speciellt när grannar redan haft koll och knackat på.
Det är så enkelt att dom väntat 1-2 timmar efter donken besöket samt en jävla massa tur att förmodligen sov alla grannar. dom kan inte ha ett lik liggandes hemma hos JJ när både granne/grannar och pojkvän vet att T varit där under natten, kroppen måste väck till vilket pris som helst, polisen kunde ju kommit närsomhelst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Klart dom varit där och vänt upp och ner på lägenheten. Säkert plockat med sig handfatet om det nu var löst. Men som påpekats många gånger så räcker inte en mindre mängd blod eller hår för omrubricering.
Så det måste omrubriceras till mord för att leta efter blod och hår? Jag vet inte hur polis jobbar, jag kan kluriga människor inte hur polisen sköter sitt jobb. Men jag tar för givet att dom kollar efter spår på våld i ett misstänkt människorov. Om det där handfatet hade haft spår av något borde dom väll tagit det med sig som bevisning?
Senast redigerad av A.Stalker 2022-11-01 kl. 11:31.
Citera
2022-11-01, 11:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon ligger på golvet medvetslös och de hoppar på henne t ex.
Rimligare vore att istället för att tillkalla uppmärksamhet så är dunsarna när de brottas o hon stryps, varför hoppa på en människa när man kan strypa en människa? slipper man blodet t.ex
Citera
2022-11-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det är så enkelt att dom väntat 1-2 timmar efter donken besöket samt en jävla massa tur att förmodligen sov alla grannar. dom kan inte ha ett lik liggandes hemma hos JJ när både granne/grannar och pojkvän vet att T varit där under natten, kroppen måste väck till vilket pris som helst, polisen kunde ju kommit närsomhelst

Ja en jävla massa tur i så fall. Men skulle inte hundar ha känt likdoft och tekniker ev hittat massa blod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in