Citat:
Ursprungligen postat av
Poppisen
Är det ens säkert att MH var kvar i lägenheten när JJ åkte med grannen till Mac Donalds? Hon kanske gick därifrån innan. Grannen såg väl inte henne eller pratade med henne. Han mötte ju JJ i trappan. I så fall vet ju inte MH vad JJ hade för sig när hon kom tillbaka.
Så är det förstås, men samtidigt sitter ho iaf än så länge på sannolika skäl misstänkt.
En sak som jag funderat på är polisens uppmaning om att ma ska vara observant på om ma ser typ kläder, mobil, nycklar någonstans som ser misstänkta ut. Att man inte ska ta på det själv, utan kontakta polisen.
Tänker att det skulle kunna vara inte bara T*ves tillhörigheter som man tror kan finnas någonstans utan kanske de missänktas kläder.
Påsen i cykelkorgen som ska ha hämtats upp av JJ enligt chauffören efter McD trippen, den kan ju t ex innehålla kläder.
Nu regnade det, så det kan ha varit T*oves regnkläder, eller bara en plastpåse för att skydda väska o dyl.
Det kan också ha varit JJ som plockat ihop lite kläder som de (hon och JJ) har haft på sig under dådet, och som hon snabbt i samband med att grannen kom gjorde sig av med. Vi vet väl inte var de möttes? Kan ha varit precis utanför porten då hon sa sig vänta på sin mamma?
Polisen har säket relativit bra koll på vad de hade på sig under kvällen, borde finnas övervakningsbilder. Man går kanske igenom tjejernas graderober för att se om man hittar dessa.
För T*oves kläder, det skulle utredarna i först hand kanske inte annonsera om i nuläget, då man inte har någon särskild anledning till att tro att T*ove inte har dom på sig?
Jag misstänker att man ka ha sett att det saknats plagg från någon av de misstänktas garderober. Någon av tjejerna kanske hade något plagg som är lätt att identifiera?
Jag förmodar att många som bor i Vetlanda är ute mer än vanligt för att kolla, och när de är ute, kollar de extra mycket.