2022-11-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ok, så kanske det är.
Då får vi hoppas att vi kan låna in en likhund snarast.
Det är ju av stor relevans att få svar i den frågan.

Sverige har Specialsökshundar som markerar på likdoft och det skulle förvåna mig mycket om in en sådan sökt av lägenheten.
Citera
2022-11-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fyfan
Hoppat på TT?
Citera
2022-11-01, 10:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fyfan

Dessutom läste jag:

Ytterligare en granne vi möter berättar att hon gärna inte går ned i tvättstugan själv efter det som hänt. Hon säger att försvinnandet av kvinnan är chockerande.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

Undrar varför.
Rädsla?
Fanns det något där?
Har det hänt något där?
Citera
2022-11-01, 10:36
Medlem
lindblomsgröns avatar
Det verkar som JJ använde bilen den röda att åka på jobbet med. För den beslagtogs där på måndagen. Varför skulle hon inte h a bilen parkerad där hon bor på lördagsnatten? Var kommer dessa antagande ifrån att den inte var där. Tror att bilen var där samt kroppen och att de tidigt på morgonen forslade bort den.

Men detta bygger på om de tog livet av henne i
lägenheten vilket jag inte är säker på.
Citera
2022-11-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Jo det stämmer. JJ följer MH, men MH följer inte JJ.

Fel av mig. Kan tyvärr inte editera längre
De följer varandra .
Citera
2022-11-01, 10:38
Avstängd
Vi måste ju vara överens om att allt tyder på att T tas av daga i lägenheten, klart som fan att det skulle kunna vara en överdos men dunsarna talar väl för att de hamnar i luven på varandra på något vis, påse över huvudet eller så fick de ner henne på golvet och slutförde strypning.
finns väl inte så många andra sätt att ta livet av en människa utan att de ska komma ens en blodsdroppe.
Jag tror att JJ och MH pratar ihop sig om att JJ ska ta mobilen samt cykeln och göra sig av med de, hon stöter på grannen och blir störd. hon går tbx till lägenheten, och ber MH att städa upp och stanna kvar
JJ säger : vad du än gör lämna INTE lägenheten
MH gör som hon blir tillsagd. (hon vågar väl inte annat) hon ser upp och kanske till o med är kär i JJ(?)
att JJ får med sig telefonen är en miss, hon kanske kommer på det när hon är halvvägs men kan inte säga att de ska vända om och lämna T lur eftersom det vore ju otroligt märkligt o misstänksamt.
MCD t/r
JJ går in till lägenheten och pratar med MH om att kroppen måste väck men de måste avvakta 1-2 timmar så att grannarna förhoppningsvis går o lägger sig så att de kan operera i lugn o ro.
Jag tror inte att dom förflyttade kroppen öppet utan att den var dold i nånting. kanske ihoprullad i en matta(?) eller något liknande. en stor resväska hade ju varit det optimala, helt dold.
Motivet är : svartsjuka från JJ sida
Citera
2022-11-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Grannen är jätte grön. Har alibi som pojkvännen, JJ hade aldrig lämnat lägenheten om T var vid liv, det som skedde var improviserat o stressigt då grannen dök upp, MH ombads stanna kvar till JJ återvänder, JJ borde lämnat luren i lägenheten samt sagt att MH inte var med på resan till donken då ingen ser henne, (trots att hon är neger) Dom måste ju ha snackat ihop sig, men varför kom det inte överens då att MH stannat kvar medans JJ dragit till donken? att det ska vara så jävla svårt

Vilket alibi har TT.s pojkvän och hur vet du att grannen är "jätte grön"...? (skrivs jättegrön)!
Har polisen gått ut med den informationen, om inte skriv att du gissar/spekulerar!?
Citera
2022-11-01, 10:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Är det ens säkert att MH var kvar i lägenheten när JJ åkte med grannen till Mac Donalds? Hon kanske gick därifrån innan. Grannen såg väl inte henne eller pratade med henne. Han mötte ju JJ i trappan. I så fall vet ju inte MH vad JJ hade för sig när hon kom tillbaka.

Så är det förstås, men samtidigt sitter ho iaf än så länge på sannolika skäl misstänkt.

En sak som jag funderat på är polisens uppmaning om att ma ska vara observant på om ma ser typ kläder, mobil, nycklar någonstans som ser misstänkta ut. Att man inte ska ta på det själv, utan kontakta polisen.

Tänker att det skulle kunna vara inte bara T*ves tillhörigheter som man tror kan finnas någonstans utan kanske de missänktas kläder.

Påsen i cykelkorgen som ska ha hämtats upp av JJ enligt chauffören efter McD trippen, den kan ju t ex innehålla kläder.

Nu regnade det, så det kan ha varit T*oves regnkläder, eller bara en plastpåse för att skydda väska o dyl.
Det kan också ha varit JJ som plockat ihop lite kläder som de (hon och JJ) har haft på sig under dådet, och som hon snabbt i samband med att grannen kom gjorde sig av med. Vi vet väl inte var de möttes? Kan ha varit precis utanför porten då hon sa sig vänta på sin mamma?

Polisen har säket relativit bra koll på vad de hade på sig under kvällen, borde finnas övervakningsbilder. Man går kanske igenom tjejernas graderober för att se om man hittar dessa.

För T*oves kläder, det skulle utredarna i först hand kanske inte annonsera om i nuläget, då man inte har någon särskild anledning till att tro att T*ove inte har dom på sig?

Jag misstänker att man ka ha sett att det saknats plagg från någon av de misstänktas garderober. Någon av tjejerna kanske hade något plagg som är lätt att identifiera?

Jag förmodar att många som bor i Vetlanda är ute mer än vanligt för att kolla, och när de är ute, kollar de extra mycket.
Citera
2022-11-01, 10:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Är det ens säkert att MH var kvar i lägenheten när JJ åkte med grannen till Mac Donalds? Hon kanske gick därifrån innan. Grannen såg väl inte henne eller pratade med henne. Han mötte ju JJ i trappan. I så fall vet ju inte MH vad JJ hade för sig när hon kom tillbaka.
Det kan man nog fastställa. varför skulle man lämna ett lik? sen tror jag grannarna var på helspänn och avvaktade, drf var grannen så snabb när JJ kom ut, tror inte att de skulle våga öppna dörren när de vet att de har plingats/knackat på. sen har nog polisen pejlat MH lur och sett att hon varken var till mcdonalds. hon har alltså stannat i lägenheten med T
Citera
2022-11-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 10:20Publicerad idag 10:15

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Man får ju Jonna Henningsson-vibbar alltså.. Att man öppnar för att "lugna" grannen som är där o knackar på och skyller på att en var full och ramlade.. Jag blir mer o mer övertygad om att polisen har rätt personer. Däremot så känns det fullt rimligt att de fått hjälp på något vis..

Någon måste ju börja sjunga ut strax..
Citera
2022-11-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vi måste ju vara överens om att allt tyder på att T tas av daga i lägenheten, klart som fan att det skulle kunna vara en överdos men dunsarna talar väl för att de hamnar i luven på varandra på något vis, påse över huvudet eller så fick de ner henne på golvet och slutförde strypning.
finns väl inte så många andra sätt att ta livet av en människa utan att de ska komma ens en blodsdroppe.
Jag tror att JJ och MH pratar ihop sig om att JJ ska ta mobilen samt cykeln och göra sig av med de, hon stöter på grannen och blir störd. hon går tbx till lägenheten, och ber MH att städa upp och stanna kvar
JJ säger : vad du än gör lämna INTE lägenheten
MH gör som hon blir tillsagd. (hon vågar väl inte annat) hon ser upp och kanske till o med är kär i JJ(?)
att JJ får med sig telefonen är en miss, hon kanske kommer på det när hon är halvvägs men kan inte säga att de ska vända om och lämna T lur eftersom det vore ju otroligt märkligt o misstänksamt.
MCD t/r
JJ går in till lägenheten och pratar med MH om att kroppen måste väck men de måste avvakta 1-2 timmar så att grannarna förhoppningsvis går o lägger sig så att de kan operera i lugn o ro.
Jag tror inte att dom förflyttade kroppen öppet utan att den var dold i nånting. kanske ihoprullad i en matta(?) eller något liknande. en stor resväska hade ju varit det optimala, helt dold.
Motivet är : svartsjuka från JJ sida

Konstig att inga skrik hördes alls, bara en massa kraftiga dunsar
Citera
2022-11-01, 10:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 10:20Publicerad idag 10:15

Måste ju vara någon form av brottningsmatch som slutade med strypning/kvävning. därav inge skrik på hjälp, T hinner inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in