2022-10-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Vad menas med kyrkogården
Ja, som det låter men tyckte bara det värt att kolla där
Citera
2022-10-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Vad menas med kyrkogården

Bara om det är sökt där.
Citera
2022-10-31, 20:27
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Jag har vuxit upp i en pingstförsamling och vet hur det gick till förr. Det kunde vara strängt. Du kan Vetlanda bättre än vad jag gör. Min erfarenhet är dock att de är noga med just sanningen. Och eftersom alla ska få avlägga räkenskap inför Gud i deras värld, så borde det ligga i föräldrarnas intresse att dottern berättar vad hon vet för att få Guds nåd.

Då vet du att man tämligen enkelt kan få syndernas förlåtelse om man erkänner en oförätt och att när den väl är förlåten tystas det ner. Mord/kidnappning kan vara i grövsta laget för det men det skulle inte förvåna mig.

Naturligtvis kan det skilja mellan olika församlingar men jag skulle säga att "strängt" i majoriteten av församlingarna bara är riktnumret.
Citera
2022-10-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH har avföljt JJ på instagram........ pga besvikelsen över mordet och allt runtomkring?

Nej?
Citera
2022-10-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror det kan vara så enkelt att JJ är avundsjuk och svartsjuk på T, hon klarar inte av att se henne och hennes pojkvän, Kan JJ hittat på nånting om att pojkvännen ska ha varit otrogen, men avfärdat detta starkt och bett JJ att fara åt helvete eller bryta kontakten för all framtid/hotat med att avslöja något (typ nåt med knark att göra) JJ och MH kan inte tillåta detta
Finns två trådskrivare i tråden, de som gräver ner sig i relationerna och ev bråk etc
och sen de som gräver ner sig i spår, sökningar etc..
Vet inte vad jag ville få sagt med det, men det är nog extroverta emot introverta
Citera
2022-10-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Hörde idag att det pratades om att en dömd pedofil som är bosatt ute i Kvillsfors, ett samhälle 2,5 mil utanför Vetlanda just nu sitter anhållen med misstanke för att vara inblandad i detta.

De kan dock bara va ett rykte och jag vet heller inte namn på denna man

Hoppsan trovärdig källa?
Citera
2022-10-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror det kan vara så enkelt att JJ är avundsjuk och svartsjuk på T, hon klarar inte av att se henne och hennes pojkvän, Kan JJ hittat på nånting om att pojkvännen ska ha varit otrogen, men avfärdat detta starkt och bett JJ att fara åt helvete eller bryta kontakten för all framtid/hotat med att avslöja något (typ nåt med knark att göra) JJ och MH kan inte tillåta detta
Ja knark kan absolut vara inblandat...
Citera
2022-10-31, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nu kommer jag inte ihåg var jag läste eller hörde det, men tror det var ett klipp i Expressen där reportern uppgav att man sökt i JJ's bostad med kriminalsökshundar, även tagit DNA i lägenheten.
Var en summering om fallet, och slutade med att fast man gjort allt detta så fanns det fortfarande inga spår efter Tove.
Ska se om jag hittar klippet igen.

Troligtvis har ju TT tystats i lgh på ett sätt som inte ger ifrån sig så värst mycket DNA. Om TT kräkts är ju en sak och går ju tämligen lätt att förklara bort (hon var full etc men går väl säkert att kolla alkoholhalt även på det...). Det som skulle kunna vara intressant är vad TT hade på sig på Nöjet respektive efter dunsar. Och ifall dessa kläder saknas borde det kanske undersökas var de tagit vägen. Dvs har man/någon hittat kläder i bygden liggandes som skulle kunna vara av intresse eller liknande.
Citera
2022-10-31, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nej?

Jo det stämmer. JJ följer MH, men MH följer inte JJ.
Citera
2022-10-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Mediabevakningen har varit ovanligt låg sett till att två unga tjejer är häktade på sannolika skäl för människorov på en tjej i liknande ålder som fortfarande är försvunnen efter två veckor. Vi har aldrig tidigare i Sverige haft ett sånt fall med liknande gärningsmän.

Man ser att engagemanget från allmänheten är högt i detta fall, och denna tråd har på 10 dagar nått över 1000 sidor som är något slags rekord på FB. Men ändå rätt så tyst från media.

Jag får inte riktigt ihop det. Har vi blivit immuna mot fall där unga kvinnor försvinner? Hade detta fall fått enormt med uppmärksamhet för 5-10 år sen? Har det tillkommit nån ändrad praxis för media sen dess?

Håller med. Kan det ha att göra med omvärlden i stort? Oavsett bör lokalpressen se chans att behålla läsare, hur cyniskt det än är.
Citera
2022-10-31, 20:33
Medlem
Jo Mh följer visst JJ
Citera
2022-10-31, 20:33
Avstängd
Det känns lite som att MH är en slags hund, hon gör det hon blir tillsagd, JJ vet detta, därför lämnar hon för donken utan henne, men hon borde bett MH att dumpa lur samt cykel medans de var borta. finns ju inte en chans på världskartan att T lever och att JJ lämnar MH själv med TT,
Jag tror inte att det var planerat. men jag tror eller har rättare sagt en stark känsla av att MH kommer ge upp och prata ut i veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in