2022-11-01, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Undrar om pojkvännen hade sparat inspelningen, det ger honom ett perfekt alibi. Vad är det som säger att han eller någon annan inte hämtade henne tidigare under kvällen, redan vid det första samtalet till honom. Tjejerna kan tro att de behöver skydda varandra och därför inte pratar då de varit separerade under kvällen. Kanske var det TT:s telefon i cykelkorgen som pep som JJ tog in om det stämmer att hon tagit in en påse från cykeln senare på natten.

I och med att polisen tycks ha klarlagt att T:s mobil åkte samma resa som J och grannen till McD så får vi utgå från att J hade T:s mobil i sin ficka. Den låg alltså inte i påsen på cykeln.

Angående din spekulation om pojkvännen så kan jag spontant känna att ja, det är nog förmodligen så att polisens utredare vid något skede framöver kommer behöva gå igenom allas alibi ytterligare en gång. Huruvida pojkvännen har ett vattentätt alibi vet vi inte (men vi utgår ju från att polisen har granskat hans vittnesmål och har koll). Vi vet i princip ingenting om hans förehavanden varken på kvällen eller den natten eller morgonen efter. Allt vi vet är att han ska ha ringt T 01:49 och att hon sen ska ha ringt honom 02:30 och lämnat röstmeddelandet.
Citera
2022-11-01, 02:38
Medlem
Läste varje inlägg tills i Torsdags/Fredag natt, sen tittat in ytterst sporadiskt. Är någon vänlig och ger mig två tre frågor eller detaljer som just nu funderas kring?
Citera
2022-11-01, 02:44
Medlem
.

I Del 1 av sammanfattningen så står det noterat att det flera gånger under en tid innan försvinnandet har hörts högljudda bråk i pojkvännens lägenhet.

Varför har Tova och pojkvännen legat i luven på varandra?[/quote]

Jag ifrågasätter dig inte nu, men är detta bekräftat? Så vitt jag förstod det så är det en person i tråden som uttalat sig om detta och inte bekräftat av polis? Rätta mig om jag har fel

Jag har tagit denna trådsanning med en nypa salt och helt avskrivit pojkvännen. Men om det är bekräftat från polisen så är jag snabbt med på bollen igen!

Jag tänker lite såhär: de tre personerna har begett sig hem till J, de har tagit några cider/öl/ alkoholhaltiga drycker, vem vet kanske en jolle på det? De har på riktigt blivit sams och allt är frid och fröjd. Men då T är ovan att ta en joppe så har hon blivit så pass påverkad att hon panikat, bara rest sig och gått ut från lägenhet, struntat i skor, jacka telefon och ja hennes tillhörigheter helt enkelt. Hon har sedan gått ut i natten och virrar bort sig totalt.

Detta höll på hända mig själv vid ett tillfälle då jag var färsk på röka och min reaktion var bara ”JAG MÅSTE UT!”
Mina vänner fattade galoppen, tog mina grejer och följde efter mig och såg till jag kom hem ordentligt..
JJ och MH gjorde det förmodligen inte.

Kan jag vara helt ute och cyklar med den teorin?
Citera
2022-11-01, 02:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
I och med att polisen tycks ha klarlagt att T:s mobil åkte samma resa som J och grannen till McD så får vi utgå från att J hade T:s mobil i sin ficka. Den låg alltså inte i påsen på cykeln.

Angående din spekulation om pojkvännen så kan jag spontant känna att ja, det är nog förmodligen så att polisens utredare vid något skede framöver kommer behöva gå igenom allas alibi ytterligare en gång. Huruvida pojkvännen har ett vattentätt alibi vet vi inte (men vi utgår ju från att polisen har granskat hans vittnesmål och har koll). Vi vet i princip ingenting om hans förehavanden varken på kvällen eller den natten eller morgonen efter. Allt vi vet är att han ska ha ringt T 01:49 och att hon sen ska ha ringt honom 02:30 och lämnat röstmeddelandet.
Är inte pojkvännen en som sitter och spelar dataspel på nätterna? Grannen har ju sagt att det lyser i lägenheten nattetid.
Citera
2022-11-01, 02:50
Medlem
Tänker du att dom häktade tycker det är värt att sitta i isoleringscell i två veckor för att undvika att åka dit för ringa narkotikabrott??
Senast redigerad av A.Stalker 2022-11-01 kl. 02:55.
Citera
2022-11-01, 02:52
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Läste varje inlägg tills i Torsdags/Fredag natt, sen tittat in ytterst sporadiskt. Är någon vänlig och ger mig två tre frågor eller detaljer som just nu funderas kring?
Jag funderar på hur MH och den tredje tjejen tagit sig till JJ, och hur MH kom hem?
Om hon nu gjorde det.
Även om de gick eller fick skjuts till Nöjet.
Citera
2022-11-01, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag funderar på hur MH och den tredje tjejen tagit sig till JJ, och hur MH kom hem?
Om hon nu gjorde det.
Även om de gick eller fick skjuts till Nöjet.

Är det klarlagt att det varit tre tjejer uppe hos dom utöver Tove?
Citera
2022-11-01, 02:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Är det klarlagt att det varit tre tjejer uppe hos dom utöver Tove?
Jag antar att hon var med på festbilderna som lades upp på snapchat, och att vänner eller rent av den tredje tjejen berättat det för aftonbladet
Citera
2022-11-01, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag antar att hon var med på festbilderna som lades upp på snapchat, och att vänner eller rent av den tredje tjejen berättat det för aftonbladet
Ok, det är alltså förfest hos Johanna innan Nöjet?
Jag måste nog läsa tråden, men det är så mycket BS så jag tappar skärpan och tröttnar, om jag ska ta 12 timmar att läsa ikapp. Jag gissar vi var och nosade på något elementärt då när tio nyreggade pers kom in och gjorde kaos av tråden. Så borde faktiskt gå tillbaka för att få en överblick på vad dom ville skifta fokus från.
Citera
2022-11-01, 03:22
Medlem
Just nu funderar jag på grepen sänkta bilen telefonerna på McD och högljudda dunsarna och hamrande. Allt detta är ju för att vilseleda. Antingen är Johanna och Maja riktigt iskalla psykopater, eller så finns en tredje person som är den som instruerar om dessa manövrar och den som sen för bort henne, varför? Det tyder på att det inte är ett impulsdåd. Hon borde hittats och dom spår som dom lägger ut ger ju inget, det finns inget blod på grepen hon finns inte i gödselstacken, inget hittas i bärgade bilen etc. Varför vill man röva bort henne eller överlägga ett planerat mord?
Varför? Om det har med konflikten att göra så är konflikten något i hästväg, vilken konflikt kan mynna ut i överlagt mord initierat av två tonåringar som är ostraffade, är det de allt detta med beten till höger och vänster visar på? Lösa trådar som inte ger bevis för ett skit, dimridåer. Är dom så kalla så dom vet att dom kan få sitta häktade för människorov men utan bevis kommer dom släppas. Och hela tiden handlade det om överlagt mord som skedde på fem röda och forslades bort innan all vals med dunsar och lalla runt med mobiler på stan?
Citera
2022-11-01, 03:30
Medlem
RedRights avatar
Jag trodde att tjejerna som sitter häktade skulle gett upp efter första veckan men dom kniper fortfarande.
Vi får se hur länge det håller innan någon av dem ylar.
Galet vad tråden växer, omöjligt att läsa ikapp.
Hoppas hon hittas snart!
Citera
2022-11-01, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Jag trodde att tjejerna som sitter häktade skulle gett upp efter första veckan men dom kniper fortfarande.
Vi får se hur länge det håller innan någon av dem ylar.
Galet vad tråden växer, omöjligt att läsa ikapp.
Hoppas hon hittas snart!
Har dom klarat vara tysta i två veckor så lär dom klara resten av tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in