2022-10-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror att man har svårt att skrika om det utvecklades till en brottning. Det skulle både dunsas och smälla när man drar i backen med rygg och armbågar. Lägg där till saker som välter eller åker i backen. Jag tror att TT blivit kvävd, nödvändigtvis inte med avsikt, under någon slags batalj.

Ja, mycket möjligt
Citera
2022-10-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
1. Hon kanske valde att gambla helt enkelt då hon blev stressad av grannen, men jag håller med att det finns sprickor där
2. Ja det är sant, men kan det inte vara så att JJ tänkt dumpa mobil och cykel samt kolla så att kusten är klar, alltså allt i ett svep. för det är ju konstigt ifall JJ åker till donken om T och MH är kvar i hennes lägenhet, det mest rimliga vore ju ifall de båda följde med, fattar inte hur dum JJ är som säger att MH följde med till donken när polisen enkelt kan förhöra grannarna och då fattar dom att JJ ljuger.
Men du måste ändå hålla med om att om T lever, varför har JJ hennes lur? tror du att T skulle tillåta det när dom är "osams" det är väl solklart att T redan är död här och att MH fått instruktioner om att stanna tills JJ återvänt då grannen dyker upp. sen känns det ju som att MH inte är den som skulle kunna göra nånting om man hör vad vänner säger om henne, tystlåten och snäll, JJ är ju utmålad som den svartsjuka manipulerande typen och vill hämnas för saker å ting (brände vid exets hus) MH är bara hennes hund som hon styr över, Jag känner inte MH men det känns som att det inte är speciellt svårt att manipulera/styra henne. Och båda måste ju vara inblandade då eftersom om vi ponerar att T dog i lägenheten och med störst sannolikhet så var båda MH o JJ vakna hela natten, då dom sågs tidigt i den där immiga bilen, det tyder ju på att dom varit iväg och gjort något (dumpat kroppen och grejerna med störst sannolikhet) Hade JJ lämnat luren hemma och dumpat lur o cykel strax efter återkomsten från macdonalds hade dom kanske klarat sig(?) dom faller på egna misstag

Nja, en tänkbar anledning till varför J har T:s mobil kan ju vara för att förhindra att T ska kunna ringa på den. T behöver ju inte ha gett den frivilligt till J, men det finns inget som rent automatiskt innebär att T måste vara död vid den tidpunkten. Hon kan ju vara bakbunden, avsvimmad eller sovandes eller liknande också. Vi vet ju inte.

(och återigen måste jag påpeka för sakens skull att vi fortfarande inte kan utesluta helt att T faktiskt inte lämnade huset självmant heller, även om det finns mycket som talar emot det)

Men ja, jag håller med om att det här fallet tillhör de mest absurda jag hört talas om. Och att GW också tycks vara av den uppfattningen stärker ju verkligen bilden av att det som har hänt här måste ha varit något utöver det vanliga. Oavsett vad som nu än må ha hänt.

Det finns ju fortarande inte ens ett klarlagt motiv än heller. Allt man tycks ha att gå på är att det ska ha funnits en osämja mellan J och T. Men ingen Vetlandabo tycks ju vilja tala om vad. Någon måste ju veta.
Citera
2022-10-31, 23:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
De bör väl även ha kontaktat morsan för att verifiera att hon skulle köra henne till donken, om det stämmer är det ju ännu märkligare? morsan kunde ju ha kört till donken och köpt mat o sen levererat till JJ.

Precis min tanke, och jag är morsa. Skulle ha köpt maten först. Men jag hade aldrig handlat natt-Donken till min dotters stupfulla kompis, kan man supa sig full får man ordna nattkäket själv eller ringa sina egna föräldrar!

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Leta längre bort från Vetlanda.. De hade hela söndagen på sig, de kan ha kört långt iväg med kroppen.

Vilken bil färdades kroppen i?

GW hintade att JJ och MH inte hade tillgång till någon bil, i alla fall inte JJ......
Citera
2022-10-31, 23:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Tror inte mamman var kontaktad på riktigt ang skjuts till mcds.
Det var nog bara ngt hon sa till grannen för att förklara varför hon var ute i trapphuset när han mötte henne där mitt i natten.
Mhmm sant, det är därför hon sitter där hon sitter, herrejävlar vad korkad hon är. hon verkar ju vara en mytoman av dess like. sen att hon inte upplevdes som i vanliga fall osar ju bara på att hon är skyldig, de smartaste hade ju varit ifall de båda hade gått ut, låst dörren och ev sagt till grannen att det skulle ut på promenad, dumpa cykeln o mobilen, återvänt och sen väntat 1-2 timmar tills grannarna gått o lagt sig, sen lasta T i bil och dra iväg, då hade det sett jävligt annorlunda ut kan jag säga
Citera
2022-10-31, 23:12
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det har stått i Expressen. Orkar inte leta upp länk
Jag är ganska säker på att jag tvärtom läste i media att bilen på McD INTE var identifierad (möjligen i fredags) Kan ej heller hitta i sammanfattning på sid 1.
Citera
2022-10-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Leta längre bort från Vetlanda.. De hade hela söndagen på sig, de kan ha kört långt iväg med kroppen.

Vilken bil färdades kroppen i?

Från Vetlanda till Oskarshamn och där har TT troligtvis blivit dumpad i Kalmarsund. Detta är mina tankar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Kan i princip garantera dig att T inte blivit styckad i J:s lgh. Det hade polisens tekniker upptäckt. M och J har inte kunskapen eller ens förmågan att kunna klara av en styckning utan att det lämnar spår på dem själva eller i lghn på något vis. Polisens hundar hade markerat för det.

Dessutom, om nu J skulle ha styckat T och det var det som grannarna hörde så borde grannen ha reagerat på om J kom ner i trappen antingen blodig eller möjligen helt nyduschad. Ingen sådan observation tycks ha gjorts. Och tidsförloppet är för kort för att de både ska kunna hinna döda T, stycka kroppen och sedan hinna duscha sig ren.

Nej, något sådant har inte skett i lghn... Inte just under den natten innan McD iaf. Och det var ju innan McD-resan som grannarna hörde ljuden.
Jag skulle tippa på att oljuden från lägenheten, dunsarna etc, är från en drogad eller grovt alkoholpåverkad person. I så fall talar det för att det antingen rör sig om MH eller TT, och eftersom att den senare är spårlöst borta skulle jag gissa på att det rör sig om henne. Det eventuella mordet har inte skett i lägenheten. Gärningen är semi-planerad men utan vidare eftertanke om konsekvenser. TT tar sig ut från lägenheten på egna ben och förs bort någonstans, antagligen till ett vattendrag. Vad som sker där kan man räkna ut. Hjälp har de haft i alla fall, och jag skulle inte bli förvånad om någon av de MGMen redan börjat prata eller åtminstone gjort några medgivanden till skuld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -oBo-
Skulle någon snäll själ kunna sammanfatta lite kort vad som hänt och vilken information som finns tillgänglig för någon som inte följt fallet jättenoga?

Det finns en förträfflig sammanfattning på sidan 1 som är en bra start. Tror inte att det tillkommit några större mängder information sedan den gjordes.
Citera
2022-10-31, 23:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det är ju bara att dra en påse över huvudet, det är väl lättare än att strypa med händerna? såvida dom inte var två mot en då känns det som att de fick ner henne på golvet och att dunsarna kom när T gjorde motstånd, hon dör på 1-2 minuter
Om jag ville döda hade jag kvävt någon bakifrån med armen, i liggande eller stående ställning, alternativt med benet eller benen liggande.
Skulle lika gärna kunnat skett av misstag under raseri.
Senast redigerad av Tomato 2022-10-31 kl. 23:18.
Citera
2022-10-31, 23:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Frågan är om dörren till JJs lägenhet som öppnas och stängs en eller två gånger innan JJ kommer ut i trappen och grannen stöter på henne verkligen är JJ som öppnar och stänger dörren. Kan ju teoretiskt vara MH som lämnar lägenheten och sedan kommer JJ efter henne en stund senare men springer då på grannen. Men grannen borde ju ha hört att någon gick i trappen i så fall och nämnt det i sitt vittnesmål kan man tycka, men är ju inte helt säkert.

jag tror att det är JJ som kollar läget, att ingen är i trappen, det har ju precis knackats på hennes dörr utan att hon öppnat. Hon vill nog bara försäkra sig om att ingen står tyst och väntar, lyssnar.

Citat:
Ursprungligen postat av -oBo-
Skulle någon snäll själ kunna sammanfatta lite kort vad som hänt och vilken information som finns tillgänglig för någon som inte följt fallet jättenoga?

Kolla på sidan 1 och Sammanfattningar, det har inte hänt någonting i princip sedan den sista sammanfattningen.
Citera
2022-10-31, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
GW hintade att JJ och MH inte hade tillgång till någon bil, i alla fall inte JJ......

Har JJ körkort?
Citera
2022-10-31, 23:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om jag ville dödq hade jag kvävt någon bakifrån med armen, i liggande eller stående ställning, alternativt med benet eller benen liggande.
Skulle lika gärna kunnat skett av misstag under raseri.
Ja det finns många sätt, men eftersom det inte förekommit skrik så lär ju strypning/kvävning vara de som fått T att avlida, inget blod d.v.s + att det går fort.
Dunsarna kommer från sprattlet/motståndet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in