2022-11-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag hoppas att dom har hört av sig till polisen och berättat.
Absolut. Polisen vet om det. De förhörde nog alla boende i huset efter att JJ blev häktad
Citera
2022-11-01, 00:01
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Den släpptes kl 12 på dagen senast iaf
Då gör den nog nu det också. Stort tack
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
tack för en jättebra insats i alla fall

NEJ, enligt kontot "PaterNoster" eller vad han heter så är dom INTE släkt. NosterPater är en gedigen släktforskare han har skrivit i tråden att de högst, högst troligen bara råkar ha samma efternamn.

Som att det finns en massa jansson i Sverige, men alla är ju inte släkt för det.

Jag skrev att de nog inte tillhör samma familj. Släkt är de säkert men på något annat sätt än bröder. Kusiner?

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men nu har du fel kolla hans facebook där står han två bröder de som bor under JJ hur enkelt som helst den släktforskaren vad är det för filur som kommer med lögner

Filuren här.

I släktträdet här finns bara två barn.
https://www.myheritage.se/site-family-tree-813160541/kornasan
Man måste kanske registrera sig på sidan. Nu levande personer är skyddade så inga förnamn syns.

Om du kollar på facebook där man uppvaktar på födelsedagen så står det:

- Grattis, bror!
- Tack bror

Skulle alla de som kallar varandra bror vara bröder så skulle det vara rätt många.

Släkten är syriska kurder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Har det eventuella mordet skett i lägenheten har det antagligen skett i stundens hetta, det vill säga en knuff eller liknande som gör att T faller illa. Det har hänt förr, och istället för att ringa 112 väljer GM i flera tidigare fall att göra sig av med kroppen istället. Det jag inte riktigt köper är att dessa två har lyckats ta sig ut med en kropp obemärkt. De kan självklart haft hjälp, men med tanke på att halva lägenhetshuset potentiellt är vaket vid det här laget (pga alla ljud) så känns det som ett oerhört riskabelt drag. Samtidigt borde Polisen då hittat tecken i lägenheten som tyder på att T bragts om livet där.

Sedan tror jag faktiskt att en redan pratat. Polisen säger inte allt och det mesta når inte media. Att de letat på samma platser flera gånger om tyder på det tycker jag, samt att de väljer att delvis tömma en damm. Kanske var det så att någon av de MGMen börjat prata vid tidpunkten då man väljer att avbryta den stora sökinsatsen eventuellt. Något händer i alla fall efter att de gjorde ett besök hemma hos JJs pappa, men det behöver inte ha kopplat till att de hittade något där utan det kanske var då någon av dem började prata.

Ja, alltså OM ett mord har skett så är min uppfattning också at det mest sannolika är att det har skett på impuls under ett kort händelseförlopp i ren ilska eller liknande. Det är det mest sannolika. Frågan är då om det skett av både M och J tillsammans eller av endast någon av dem.

Angående din andra punkt så behöver det ju inte vara så att någon av MGM har pratat med polisen. Det kan ju också vara så att de har pejlat någon av deras mobiler till det området och av någon anledning fått bilden av att dammen är intressant. Kan ju handla om att något annat vittne sagt något.

Om någon av MGM tex skulle ha sagt att man dumpat något i dammen så borde polisen nog också kunna få veta vart. Gäller det nycklar och mobil så borde de ju kunna tala om ungefär vart de kastade i dem och även om strömmen i en damm kan flytta saker lite så torde dessa ändå ha sjunkit någorlunda snett rakt ner. Mao så låter det som att polisen söker av hela dammen för att man inte riktigt vet om något ens har kastats i den. Men det är blott min spekulation det.
Citera
2022-11-01, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Men det bodde väl inte någon på källarplan längre? Eller hur menar du med rum i källaren.
På bottenplan finns tre lägenheter . Den som ligger mot baksidan är i två plan och har rum i källaren. Där har hyresgästen sitt sovrum bland annat
Citera
2022-11-01, 00:05
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Han trodde det var påhittat och erbjöd sig för att hon inte skulle köra onykter. Tror jag det finns vaga uppgifter om.

Men kanske pappan, var inte han också med i dörren? Sa till, känns som en sånn grej pappor gör, typ nej inte ska din mamma åka hit, sonen är ändå upp han kan skjutsa.

Det låter jävligt genomskinligt i min värld. Sa inte GW att en pojkvän var intressant? Varför skulle inte lika gärna grannen ljuga? Att JJ och MH ej agerat ensamma är väl så gott som solklart. Lägg därtill mgm tystnad där hot om livet kan vara en förklaring.
Citera
2022-11-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Håller med dig. Narkotika/människohandel dyker gång på gång upp i mitt huvud.

Vad är en ung, vithyad, rödhårig, kvinna värd på svarta marknaden? Det kommer kvinnor från Östeuropa som säljs som slavar av ligor som opererar i Sverige. Inget förvånar mig längre i denna sjuka värld. Artikel är från 2014. Polisen vet om handeln, men lägger anmälningarna åt sidan.

https://www.expressen.se/gt/kvinnorna-saljs-som-slavar--for-2000-euro/

Den teorin har ju tagits upp här i tråden tidigare också. Eftersom du frågar mig så får jag ju säga att jag har noll koll på vad en sådan kvinna är värd (tack och lov, eftersom jag varken köper sex eller har insyn i den typen av brottslighet), men rent spontant tänker jag ju mig annars att om man vill ha en liten vithyad och rödhårig tjej så väljer man väl inte att röva bort en högintelligent läkarstudent heller?

Och på vilket sätt skulle M och J ens ha någon kontakt med någon som idkar trafficking? Och varför skulle de ens riskera sina egna liv (karriärer) och åka in på kåken för någon annans eventuella trafficikingintresse i T? Isf vore det ju mycket mera logiskt att den som hade ett sådant intresse i T isf helt enkelt kidnappade henne helt random närsomhelst annars. Inte skulle M och J sätta sig i den där sitsen för en sådan anledning. Känns för osannolikt.
Citera
2022-11-01, 00:07
Medlem
Jag tror man har tagit prover och skickat till NFC som man väntar på att få svar ifrån
Citera
2022-11-01, 00:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Nja, helt orimligt är det ju inte att de dumpade T levande. För två unga kvinnor som aldrig har begått ett mord tidigare så är det psykologiskt sett antagligen mycket bekvämare/enklare/mildare att lämna T någonstans för att tex svälta ihjäl än att aktivt ha ihjäl henne direkt. Någonstans blir mördandet mycket mera "verkligt" om man har ihjäl henne i realtid. Lämnar man henne någonstans så kan man liksom lura hjärnan att man inte egentligen har begått ett mord. Det känns antagligen mildare. Mindre psykologiskt påfrestande.

Det här är förklaringen till varför mördare överlag har svårt att styckmörda. Minns inte vart jag läste det men jag tror det var i samband med Wilma-fallet där någon i en kriminalanalys tog upp vilket enormt starkt psyke man måste ha om man klarar av att stycka en kropp eftersom det blir personligt och "verkligt" på ett helt annat vis. Det är också av den anledningen som styckmördare styckar av huvudet först, eftersom kroppen sedan inte känns personlig. Det är en mindre emotionell psykisk påfrestning att stycka en kropp som saknar huvud, än med.

Förmodligen blir det samma sak i ett fall där man jämför att aktivt döda någon jämfört mot att lämna denna ute i skogen för att självdö via tex svält.

Är inte psykolog, så saknar termerna för detta, jag hoppas du ändå förstår vad jag menar.
1. Tveksamt att JJ skulle lämna MH o T själva.
2. T hade med all sannolikhet gör ljud/motstånd ifrån sig vid bortförandet från lägenheten.
3. inget skrik under hela perioden T var där = hon blir strypt i samband med dunsarna
4. Nu vet jag inte hur de fick ut kroppen ur lägenheten, men större chans att komma undan om T är död, än att du med våld får föra ut henne, hon kan skrika och kan sparka m.m tillkalla uppmärksamhet o fan å hans moster, grannarna är säkert på helspänn m.m
5. Det hela skedde så snabbt och i vredesmod, det kanske svartnade i JJ ögon hon kunde inte se T lycklig med sin pojkvän och var avundsjuk eller så sa T något riktigt olämplig som fick henne att gå från 0 till 100.
Citera
2022-11-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delfinen1
På bottenplan finns tre lägenheter . Den som ligger mot baksidan är i två plan och har rum i källaren. Där har hyresgästen sitt sovrum bland annat

Tack för förtydligande. Såg att jag läst fel förut 🤦‍♀️
Citera
2022-11-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Men det känns ju som att JJ manipulerat/tvinga MH att delta och MH kanske kände att hon inte hade något val där å då, JJ kan ha gjort grovjobbet så har MH hjälpt till med resterande lixom. klart som fan att dom kan bära T en tar armar och en tar ben, easy peasy. sen om de fått hjälp av tredje part ja varför inte, kanske JJ pappa? men JJ måste ha varit den som gjort så att T dog, ingenting tyder på att MH skulle vara drivande eller kunna vara kapabel till detta.

Jo men nu åsyftade jag inte det rent fysiska. Att båda kan klara av att bära T är vi nog alla ense om. Det jag menar är det psykiska. Att begå ett sådant typ av utstuderat brott där de först drogar offret för att sedan transportera det någon annanstans för att där göra sig av med det, det krävs ett enormt starkt psyke. Det är liksom då inte ett impulsmord längre utan det är ett mord som sker i flera led (steg). Att en MGM kan tänkas klara av det är rimligt. Att två gör det är mer osannolikt. Att dessa två dessutom är förstagångsmördare och unga kvinnor ter sig än mer osannolikt.

Underskatta inte den psykiska påfrestningen i att utsätta andra för brott. En psykopat klarar ju av det, men frågan är ju om båda verkligen är det? M känns trots allt mycket mera "normal" emotionellt sett. J är möjligen en kvinna med psykopatiska drag om vi nu tar i beaktning att hon kanske faktiskt begick det där försöket till mordbrand mot exet.
Citera
2022-11-01, 00:10
Medlem
[quote=Malmens1|82246687]
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
jag tror att det är JJ som kollar läget, att ingen är i trappen, det har ju precis knackats på hennes dörr utan att hon öppnat. Hon vill nog bara försäkra sig om att ingen står tyst och väntar, lyssnar.

Yep det måste vara så. MCD är inte inplanerat för fem jävla öre utan hon är på väg att dumpa sakerna först, sen kroppen vid ett senare tillfälle, grannen dyker upp som gubben i lådan och JJ blir helt ställd, hon hinner inte lämna tbx luren då det vore korkat att ta med sig den när hon ändå ska hem efter donken, borde kanske dumpat den där(?) om hon var smart. då kunde hon sagt att T lämnade lägenheten med destination donken t.ex
JJ borde inte sagt att MH var med till donken, dom kan ju pejla henne till JJ lägenhet,
Hon borde istället sagt att MH var i JJ lägenhet typ däckad eller nåt
Det är alldeles för mycket lögner, Jag antar att MH o JJ pratat ihop sig vad dom ska säga i förhör då dom haft hela söndagen på sig.

Omg.. JJ kanske skulle ut och dumpa cykeln, men så kom grannen ut i trappan och nästan resetade hennes hjärna.

JJ går upp till lgh och hypernervös kommer hon med MH snabbt (och dumt) fram till att hon ska ta med sig båda deras mobiler till mcd och fixa lite positionsalibi

(då JJ förmodligen är rätt smart tänker hon att hon även som sista utväg då kan att skylla på MH i detta brott, eftersom inget vittne egentligen kan intyga att MH varit till mcd),

MEN eftersom TT:s och MH:s mobiler är nästan identiska (spekulation) råkar hon få med sig TT:s mobil istället.. Fail!

Antingen DET eller att hon råkade ha kvar TT:s mobil i fickan skulle förklara det totalt puckade att hon hade TT:s mobil med till mcd. (om hon nu hade det)

Ett tredje alternativ är att kroppen redan var lastad i annan bil, eller blev det alldeles efter att de åkte till mcd.

Detta av en medhjälpare/städare, som det var tänkt att mötas upp med och att hon sedan ska följa med de från mcd, men som ej blev av av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in