2022-10-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Freeee money!!! Skattepengar från staten, swish från lärljungarna som går till mat, bränsle, telefon... Och en jävla massa folk som lovsjunger dig i kör.

Kan det bli bättre?
Jag tror du projicerar ditt sätt att tänka och din drivkraft bakom handlingar, vilken uppenbart är pengar, kombinerat med okunnighet och naivitet, på Sara. Tror inte Dumpen ens går med vinst faktiskt.
Citera
2022-10-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vet inte jag. Jag vet inte ens om hon har sjukersättning --- och hur som helst så angår det vare sig dig eller mig.
Tråden förstörs dock av att du och somliga andra sitter och fantiserar och spekulerar kring Sara istället för att hålla er till ämnet.
Men vänta lite nu? Gäddornas jobb är jätteintressant och ska till varje pris grävas fram och kontaktas. Varför skulle det vara ointressant med hennes sysselsättning helt plötsligt?
Citera
2022-10-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Fast det kan du väl fråga Ankan-mannen om? Han har ju tydligen koll på sådant. Inte på summor eller lagar, men han går liksom på sin känsla.
Haha han är nog inte den enda här inne som går på känsla haha
Men helt allvarligt så vet jag faktiskt inte riktigt hur hon ska ta sig runt det. Så till vida att hon inte helt enkelt deklarerat det som inkomst... Ingen aning, ingen insyn, ingen känsla...bara nyfikenhet.
Citera
2022-10-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De begär ju offentligt att swisha. tjänar man en viss summa på sin hobby ska man skatta.
Har aldrig sett någon begära ett skit. Slå gärna upp ordet.
Citera
2022-10-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag tror du projicerar ditt sätt att tänka och din drivkraft bakom handlingar, vilken uppenbart är pengar, kombinerat med okunnighet och naivitet, på Sara. Tror inte Dumpen ens går med vinst faktiskt.
Projicerar snarare en förakt för människor som på ena sidan ska ha ersättning från staten, och på andra sidan vill rasera samma system.
Dumpen går inte med vinst, finns inte en chans. Att ganska dryga belopp går från folks ficka till hennes privata skulder gör ju inte dumpens ekonomi bättre direkt.
Citera
2022-10-31, 22:21
Medlem
Citat:
Men vänta lite nu? Gäddornas jobb är jätteintressant och ska till varje pris grävas fram och kontaktas. Varför skulle det vara ointressant med hennes sysselsättning helt plötsligt?

Har väl gått sådär för er p-er att gräva fram det. P-erna sitter ju bara och gissar. Vet inget om hobby och föreningar, vet inget om summor, skattskyldighet, vet inte vad någon jobbar med eller inte jobbar med osv.

Sedan kan man ju också undra varför ni p-er är så ivriga att ge sig på personer som hänger ut pedofiler?

Några mumlar om rättssäkerhet - om någon enda hade varit intresserad av detta så hade säkerligen denna person kunnat komma ut med sitt namn. Och öppet företrätt alla dessa gäddor. Men ingen gör det.
Senast redigerad av KallaKarar 2022-10-31 kl. 22:23.
Citera
2022-10-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Har väl gått sådär för er p-er att gräva fram det. P-erna sitter ju bara och gissar. Vet inget om hobby och föreningar, vet inget om summor, skattskyldighet, vet inte vad någon jobbar med eller inte jobbar med osv.

Sedan kan man ju också undra varför ni p-er är så ivriga att ge sig på personer som hänger ut pedofiler?

Några mumlar om rättssäkerhet - om någon enda hade varit intresserat av detta så hade säkerligen denna person kunnat komma ut med sitt namn. Och öppet företrätt alla dessa gäddor. Men ingen gör det.
Ingen har gjort det än nej...
Du är expert på skatter och avgifter själv antar jag?
Citera
2022-10-31, 22:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
https://ecpat.se/blogg/vad-ar-egentligen-en-pedofil/

ECPAT liksom Childhood tar avstånd från uthängningar, och uttrycker en oro över att sexuella övergrepp mot barn snarare ökar än minskar vid uthängningar.

https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/
Men vad ska göras då?
Ingenting?
Ska man vänta och se om pedofilerna söker hjälp? Vad finns det för hjälp?
Vad händer med alla som inte söker hjälp?
Finns det någon i tråden som har sökt hjälp för detta så kanske ni kan berätta vad det är för typ av hjälp ni har fått och resultatet av hjälpen?
Citera
2022-10-31, 22:26
Medlem
Och vet ni varför?

Det är för att ingen gillar pedofiler.

Ingen.
Citera
2022-10-31, 22:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Sara behöver inte stoppas från att söka efter sexuella kontakter med barn. Hennes sysselsättning är dessutom mer än känd. Hon är ansvarig utgivare för Dumpen och en av de som hanterar kontakterna med gäddorna.
Det finns inte så mycket att spekulera om när det gäller hennes sysselsättning.
Citera
2022-10-31, 22:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldeus
Varför kallar hon sig sjukpensionär när hon springer som Michael Johnson på de olika klippen?
Som sjukpensionär får man inte sitta i styrelse. Vem sitter i Dumpens styrelse, föreningar måste ha styrelser och möte 4 ggr år.
Citera
2022-10-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Har aldrig sett någon begära ett skit. Slå gärna upp ordet.
Du har helt rätt - de begär inte.
Det som gör det intressant är uppmaningarna de lägger ut... SKV kan lätt tolka det som en förtäckt betalning för en medial tjänst. Logiken är att om inga "gåvor" kommer in, så blir det inget Dumpen. Folk vill ha dumpen, alltså betalar man.
I det fall att SKV tar den positionen så anses det inte längre som en gåva, utan som förvärvsinkomst.
Ska se om jag hittar källa/källor på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in