2022-10-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Dumpen är väl registrerat som en förening och då gäller andra regler
Nyligen registrerat... hur det är med all cash innan dess vet ingen.
Citera
2022-10-31, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Han verkar ha fått nya höfter från ortopeden i Kalmar. Så allt rännande i trappor verkar också ha slitit på hans kropp.

För övrigt är det ingen skräll att den hycklande lilla trädgårdstomten har ett rosa band på sin profilbild. Det är viktigt att bota bröstcancer. Men barn ska våldtas. Rimliga värderingar.

Jag tycker att det är smått otroligt att ingen kommenterar på hans bilder? Eller kan han styra sånt?
Citera
2022-10-31, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldeus

Tänk efter själv, hur kan någon med 38 domar som någon nämnde här inne lyckas så långt med duperandet? Man blir skicklig på sin konst ju mer härdad man blir med tiden en sak som är säker.

Hallå, vakna! Så länge hon avslöjar pedofiler så får hon 1000kr per år av mig. Jag skiter i vad Sara Dumpensson eller Patrik Längdhopp gör med mina pengar. Det är lön jag ger dem. Den som jobbar får lön, thats it!
Citera
2022-10-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Och vem ska stoppa pedofilernas framfart? Men det är kanske inte så viktigt?

Jaa du, polisen, KVV/RPV, ett antal olika vårdgivare, Childhood som sponsrar forskare, forskare, socialtjänsten, skolan, elevhälsan.

Det är enorma belopp som satsas idag, och som har satsats genom åren.

Så slutsatsen är väl att samhället verkar tycka att det är ganska viktigt.
Citera
2022-10-31, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det finns ingen normal människa, vare sig barn, förälder, partner, polis, granne, mormor osv., som någonsin kommer att ta parti för pedofiler.

Känns väl som att de som gillar Dumpen är mer tjatiga i min värld. Speciellt eftersom de bara verkar ha ett argument, "alla som är emot Dumpen är pedofil".

Men sedan, vem har någonsin bett någon i tråden att ta parti för pedofiler?? Visst att det kanske hänt i ett inlägg eller två, utav hur många inlägg, 50K?? Så känns inte som det största problemet i så fall.
Citera
2022-10-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATM69-71
Hittar inte hans Facebook har sökt på namnet,men får inte upp rätt person, bara en stackare med samma namn.
Han har en bild där man ser han i helfigur i en spegel och har ett rosa band finns i hörnet. Ca 140 vänner (minskar i stabil takt).

Förvånad att den fortfarande är öppen. Senast gäddan "han heter Bengt" tog ner den efter nån dag men blev spammas i varje inlägg. Pappagäddan är skonad från det.

---

För övrigt står "han heter Bengt" skriven på Postnords adress i hans stad och så vitt jag hörde jobbar pappagäddan på Postnord. Jobbade "han heter Bengt" också på Postnord?
Citera
2022-10-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldeus
Kan man vara sjukpensionär och få in så mycket stålar via Swish utan att det behöver redogöras? Är inte skatteverket extremt noga med sådant dessa dar?

Du tänker på socialbidragstagare och det är hon ju inte. Skulle Snygg-Sara hypotetiskt vara sjukpensionär så kan hon swisha skattefritt på samma sätt som dig och dina vänner, eller betalar ni extra sosseskatt för det?

Det är inga höga belopp som ramlar in på hennes konto. Undantaget var Lotta som satte in en fin slant vid behov på bankgirot men dessa pengar nådde aldrig Saras konto i praktiken. Själv har jag swishat nån hundring eller två/mån.

Är du så intresserad så rekommenderar jag dig att lyssna på avsnittet Rumpbågen där detta berörs. Swishintäkterna går i första hand till diesel, cigg, käk och hotell.

Dumplingarna har varit med förr.
Citera
Avslutad
Citat:
Det är naturligt att känna ilska mot handlingar som sexuella övergrepp mot barn. Problemet är att reaktioner som ilska och hat kan öka risken för övergrepp.

Om någon med pedofil störning begår sexuella övergrepp beror nämligen inte bara på vad de intresseras av sexuellt utan också på hur de tänker, mår och beter sig i övrigt. Det är bland annat därför som offentlig uthängning på nätet inte fungerar riskminskande. Det är viktigt att dessa personer inte drar sig undan ännu mer, utan istället väljer att ta ansvar och vågar söka hjälp. De måste veta att förebyggande insatser finns och att samhället vill hjälpa dem innan de riskerar att begå brott.
https://ecpat.se/blogg/vad-ar-egentligen-en-pedofil/

ECPAT liksom Childhood tar avstånd från uthängningar, och uttrycker en oro över att sexuella övergrepp mot barn snarare ökar än minskar vid uthängningar.

Citat:
Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp. Det gör också att de i högre grad söker sig till grupper med likasinnade där övergrepp mot barn blir normaliserat och accepterat.
https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-10-31 kl. 21:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syrakk
För övrigt står "han heter Bengt" skriven på Postnords adress i hans stad och så vitt jag hörde jobbar pappagäddan på Postnord. Jobbade "han heter Bengt" också på Postnord?

Skulle misstänka någon post restante eller skärskild postadress, vilket är möjligt oavsett om man jobbar där eller inte.
Citera
2022-10-31, 21:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Enligt loggarna är det vanligen INTE Dumpen som tar första kontakten.
I alla loggar jag läst är det så, måste haft otur att välja dessa.
Citera
2022-10-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Känns väl som att de som gillar Dumpen är mer tjatiga i min värld.

Ja, jag är helt övertygad om att det känns så i din värld.
Citera
2022-10-31, 21:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Du tänker på socialbidragstagare och det är hon ju inte. Skulle Snygg-Sara hypotetiskt vara sjukpensionär så kan hon swisha skattefritt på samma sätt som dig och dina vänner, eller betalar ni extra sosseskatt för det?

Det är inga höga belopp som ramlar in på hennes konto. Undantaget var Lotta som satte in en fin slant vid behov på bankgirot men dessa pengar nådde aldrig Saras konto i praktiken. Själv har jag swishat nån hundring eller två/mån.

Är du så intresserad så rekommenderar jag dig att lyssna på avsnittet Rumpbågen där detta berörs. Swishintäkterna går i första hand till diesel, cigg, käk och hotell.

Dumplingarna har varit med förr.
De begär ju offentligt att swisha. tjänar man en viss summa på sin hobby ska man skatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in